Gå til innhold

Dårlig ånde?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Jeg slitter med dårlig ånde selv om jeg pusser tenne 2 ganger om dagen(morgen og kveld)bruker munnskyllevann (sb12) og en annen listerine fra apoteket 2ganger

+ bruker ofte tanntrå ,må innrøme at jeg ikke er så flink til å bruke tanntrå hverdag, men jeg bruker den hver annen dag..

kjæresten sier ofte at jeg har dårlig ånde,og jeg begynner å bli så irritert på meg selv,, vil ikke lukte noe dritt,pg vet ikke hva mer jeg skal gjøre ?

har ikke råd til tannlege da jeg er alene og lever kun på studielån.

så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.noen som kan gi meg tips for hva jeg kan gjøre?

spiser og drikker som normalt..

prøver å spise mest mulig sunt ,frukt,grønnsaker,få i meg nok væske..synes det er ekelt jeg har det sånt.

begynner å bli redd av å åpne munnen ...både for andre og på skolen..for jeg er redd at det skal lukte noe dritt.

hva anbefaler dere?

blri takknemlig for svar

takkpåforhånd.

Anonym poster: 478e4874a4e009a109f55efa4c268b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må også nevne at det er ikke hverdag han sier det men ofte,så jeg tror ikke det er noe kroniske sykdom..

Skrevet

Du må ta deg råd til tannlege!! Det er garantert noe som sitter i munnen. Kan være karis, tannstein, eller sopp... Hvor gammel er du? Offentlig tannlege er jo kjempebillig ut det året man fyller 20.

Skrevet

er alt for gammelt til offentelig ,er 30år.

ringte til offentelig tannlege idag for å få en time men de tar ikke nye kunder.jeg tenkte på prisen kanskje det er billigere på offeentelig men hun jeg snakket med sa at de har samme pris som de på privat klinnikk

kan man få dårlig ånde av tannstein og kried?jeg vet jeg får mye mer tannstein enn hva vanlig folk har.også så jeg helt barkest så jeg at den ene tanna har knekt litt ,kan man få dårlig ånde av det?

Skrevet

er alt for gammelt til offentelig ,er 30år.

ringte til offentelig tannlege idag for å få en time men de tar ikke nye kunder.jeg tenkte på prisen kanskje det er billigere på offeentelig men hun jeg snakket med sa at de har samme pris som de på privat klinnikk

kan man få dårlig ånde av tannstein og kried?jeg vet jeg får mye mer tannstein enn hva vanlig folk har.også så jeg helt barkest så jeg at den ene tanna har knekt litt ,kan man få dårlig ånde av det?

Hæ, høres veldig rart ut! De fleste offentlige tannleger tar jo nye kunder, og det er mye billigere.

Hvis den ene tanna er knekt av, kan det lukte ganske stygt av den hvis den er råtten. Jeg syns du skal dra til tannlege.

Skrevet

den er knekt litt fra bunnen av ..så det kan hende det er den som er årsaken,håper jeg

skal ringe til en privat tannlege på mandag..takk for tipset..

Gjest gjest17
Skrevet

Pusser/vasker du tunga? Er mye bakterier som sitter der som forårsaker dårlig ånde. Eventuelt så kan det være mandelpropper du har.

Skrevet

ja jeg vasker også tunga men ikke hverdag kanskje annen hverdag med noe spesielt jeg har kjøpt på apoteket.

bruker tyggegumi fra apoteket etter at jeg har spist noe ..men takk for tipset..

Skrevet

Har du tatt en tittpå mandlene? Har du "hull" i mandlene med hvite prikker? Der kan det samles mat og bakterier og gir veldig dårlig ånde uansett hvor bra tannhygiene man har. Bruk en lommelykt og se etter hvite/gule prikker. Google "tonsil stones".

Ellers så burde du børste tungen hver dag. Jeg tror ikke man kan få dårlig ånde av tannstein, men hvis du har betent tannkjøtt for eksempel så kan det gi dårlig ånde.

Skrevet

Man kan få veldig dårlig ånde av tannstein og også hull, første du må gjøre er å dra til tannlegen! Ellers kan det som andre sier mandlene, eller det kan også komme fra fordøyelsessystemet. Dårlig kosthold kan også gi dårlig ånde, samt hvis man spiser lite.

Skrevet

skal ta med meg alle tipsene deres og drar til tannleggen så fort de har time.få selge noe jeg har hjemme på finn for den ene tannlegetimen..takk for svar folkens:)

Gjest Vilde83
Skrevet

Sjekk mandlene med lommelykt! Ta en q-tip og "grav" litt bak der.. Lukt på den.. Da finner du fort ut det er der det kommer frem.. Man kan få msndel propper.. Disse stinker! Masse bakterier og dritt som setter seg i mandlene.. Men de kan pirkes ut og det funker og gurgle et munnskyld du får på apoteket(husker ikke navnet,brun flaske.. ). Er ånden veldig ille kan man få fjernet mandlene..

Gjest gjest17
Skrevet

Ja, mandelpropper stinker! :fnise: Det sies at man kan få dem av høyt inntak av meieriprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...