Gå til innhold

Hjelpe barn i et annet land?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For litt siden så hadde vi besøk av noen slektninger fra et annet land i skandinavia. De har to barn, ett på snart fem og ett som er 1,5 år gammelt.

Måten denne familien fungerer, eller ikke fungerer er kanskje bedre å si sjokkerte meg. Det yngste barnet spiser som en voksen mann, og veier over 15 kilo. Det var en voksenporsjon pasta, etterfulgt av en STOR pose ostepop, etterfulgt av to fulle flasker med velling. Og alt dette skjedde mellom 7 og 10 på kvelden. For barne har heller ingen faste leggerutiner. De får tenna pusset klokken ni og får så leke/se på TV til de kollapser i elleve halv tolv tiden. Så våkner de klokken syv. Begge to.

Og da er mat kjøret igang igjen. Den eldste spiser normalt mye i mine øyne. Men den lille sluker -alt- Fire skiver brød, to yoghurt og en banan til frokost. Lunsj med to brødskiver to timer etterpå. Og slik går det. Chipsen skal stå på bordet fra klokken tre på ettermiddagen og utover. De handlet heldigvis inn potetgullet siden vi ikke har slikt i hus, men det må jo være en voldsom utgift? Faren måtte ut og handle på bensinstasjon på søndagen, for det var tomt her hjemme!

Den minste får også viljen sin hele tiden. Hvis ikke så hyler han til han får det slik han vil (Mors egne ord)

I tillegg spytter barna på gulvene, går med stu fulle bæsjebleier (så fulle at jeg måtte vaske bæsj fra gulvene hver morgen) i to timer, ødelegger ting og herjer. De er jo synlig trøtte i åtte tiden men får beskjed av mor at de ikke kan sove enda for det er alt for tidlig.

Alt dette pluss mer. Jeg er oppriktig bekymret for disse barna men vet ikke hvordan jeg kan gå frem? Jeg mistenker at den yngste står i fare for å få diabetes om kort tid slik de holder på. Noen som vet hvordan jeg kan gå frem uten at de nødvendigvis får trøvvel eller finner ut at det var meg?

Anonym poster: 29501a63db8f5e7a842a508d2ec9c0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi det hørtes mildt sagt ganske ille ut.

Jeg vet ikke hvordan man kan hjelpe uten å vite mer om landet de er i?

Skrevet

Oi det hørtes mildt sagt ganske ille ut.

Jeg vet ikke hvordan man kan hjelpe uten å vite mer om landet de er i?

De landene det kan være er vel Sverige og Danmark

Skrevet

Kontakt barnevernet i Norge, så kanskje kan de hjelpe deg videre, videresende din bekymring, eller sette deg i kontakt med barnevernet i det aktuelle landet. Og gjør det så snart som mulig! Dette har ikke barna godt av! Barn trenger riktig næring og søvn for å utvikle seg normalt! At et barn på 1,5 år får bestemme så mye selv, kan også skape store problemer senere. Barn trenger trygge rammer for å bli trygge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...