AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Hvorfor er det folk her som skal "få lov" til å svare frekt her hele tiden? Jeg ser ofte folk her gi folk et svar som prøver å gjøre dem dummere, latterliggjøre spørsmålet dems og diverse. Og folk gir dem pluss i tilegg, det klarer jeg ikke å forstå. Og dette er ikke en gang bare AB. Jeg ser faktisk oftere og oftere ikke-anonyme oppføre seg sånn også. Hadde jeg styrt her så hadde jeg kastet dem ut. Det gjør de på andre forum. Hva er det som skjer med KG for tiden? Det blir jo bare verre og verre her synes jeg med den type oppførsel. Anonym poster: 2b4b863e4b05ea12361c06aca101a0ce 15
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Det nytter ikke å bry seg om alle frekkasene man møter på nettet. Anonym poster: 7360a3258fe2a5dfe2df4d47eba19e30 1
Gjest tarandus Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Jeg er enig med deg, men husk at KG tjener på antall brukere, aktivitet og annonsering. Så tipper terskelen er høy for utkastelse når det ikke er åpenbare regelbrudd... Endret 5. oktober 2012 av Niennas 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Jeg er enig med deg, men husk at KG tjener på antall brukere, aktivitet og annonsering. Så tipper terskelen er høy for utkastelse når det ikke er åpenbare regelbrudd... Jeg synes det virker som at det er mer og mer om å gjøre å rakke ned på andre medlemmer og få trumfet gjennom sin egen mening. Er man uenig i noe så er man en idiot liksom. Og så går man laaangt utenfor det som diskusjonen handler om og misforstår meninger med hensikt. Enkelte brukere synes jeg går såpass langt i å gjøre tråder usmakelig at jeg bevisst holder meg unna. Helt unødvendig av vokste mennesker å holde på slik. Spesielt i tråder som handler om likestilling har jeg lagt merke til dette og da er det ikke mannfolka jeg tenker på. Anonym poster: 858225d0a51e922173111be23afdba83 Endret 5. oktober 2012 av Niennas 3
makkapakka Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Lurer på om det er de samme som går igjen, med usmakelige ekle svar. Selvsagt servert under anonymbruker. Disse moderatorene burde slettet disse meldingene. De er jo kjapt ute med å slette avsporinger, og fjas, så hvorfor ikke ta roten av det onde også? 2
Gjest norah Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg synes det virker som at det er mer og mer om å gjøre å rakke ned på andre medlemmer og få trumfet gjennom sin egen mening. Er man uenig i noe så er man en idiot liksom. Og så går man laaangt utenfor det som diskusjonen handler om og misforstår meninger med hensikt. Enkelte brukere synes jeg går såpass langt i å gjøre tråder usmakelig at jeg bevisst holder meg unna. Helt unødvendig av vokste mennesker å holde på slik. Spesielt i tråder som handler om likestilling har jeg lagt merke til dette og da er det ikke mannfolka jeg tenker på. Anonym poster: 858225d0a51e922173111be23afdba83 Hei, AB. Nå er jeg blant de få som oftest bruker sarkasme og humor sammen med saklige svar i likestillingsdebattene, så jeg tillater meg å svare - om det var dette du eller noen andre muligens har tenkt på avogtil som irriterende(kan hende du mente noe helt annet, men svarer likevel). Å være frekk generelt er ikke noe man kan kaste folk ut av forumet fra, og ingen andre forumer gjør nok det. Om brukere gjentakende ganger benytter seg av personangrep og trusler eksempelvis, eller poster støtende innhold kan man gjøre det. Noe mange finner som støtende innhold i likestillings- og kjønnsdebatter, er eksempelvis fremstillingen av kvinner som "horer, tøs, evneveike, dumme, kan ikke andre jobber enn snakking, jøss - klarer kvinner være rasjonelle, kvinner hører ikke hjemme i arbeidsliv, kvinner er selv skyld i voldtekt og vold, alenemødre er skyld i at noen blir massemorder, kvinner som har en åpen seksualitet er løse og fortjener ikke seriøse forhold, kvinner drar til utlandet bare for å pule på tyrkere og eier ikke skam, kvinner er svakere mentalt enn menn(........)" og så videre, og så videre. Så da blir vi jævlig lei da, og kommer med en litt frekk kommentar etter vi har lagt frem saklige argument. Som eksempelvis sånn her; I couldn`t give a less fuck om frekke kommentarer i disse sexistiske debattene blir surt mottatt. Eksempelvis. Frekt og halvveis vulgært ja, regelbrudd, nei. Det vil du sikkert se eksempler på i andre type tråder også, men fornærmelse er altså ikke en god grunn til ekskludering fra offentlig debatt. 3
Niennas Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Tråden er ryddet for AB-hets. Niennas, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #8 Skrevet 6. oktober 2012 Hei, AB. Nå er jeg blant de få som oftest bruker sarkasme og humor sammen med saklige svar i likestillingsdebattene, så jeg tillater meg å svare - om det var dette du eller noen andre muligens har tenkt på avogtil som irriterende(kan hende du mente noe helt annet, men svarer likevel). Å være frekk generelt er ikke noe man kan kaste folk ut av forumet fra, og ingen andre forumer gjør nok det. Om brukere gjentakende ganger benytter seg av personangrep og trusler eksempelvis, eller poster støtende innhold kan man gjøre det. Noe mange finner som støtende innhold i likestillings- og kjønnsdebatter, er eksempelvis fremstillingen av kvinner som "horer, tøs, evneveike, dumme, kan ikke andre jobber enn snakking, jøss - klarer kvinner være rasjonelle, kvinner hører ikke hjemme i arbeidsliv, kvinner er selv skyld i voldtekt og vold, alenemødre er skyld i at noen blir massemorder, kvinner som har en åpen seksualitet er løse og fortjener ikke seriøse forhold, kvinner drar til utlandet bare for å pule på tyrkere og eier ikke skam, kvinner er svakere mentalt enn menn(........)" og så videre, og så videre. Så da blir vi jævlig lei da, og kommer med en litt frekk kommentar etter vi har lagt frem saklige argument. Som eksempelvis sånn her; I couldn`t give a less fuck om frekke kommentarer i disse sexistiske debattene blir surt mottatt. Eksempelvis. Frekt og halvveis vulgært ja, regelbrudd, nei. Det vil du sikkert se eksempler på i andre type tråder også, men fornærmelse er altså ikke en god grunn til ekskludering fra offentlig debatt. Jeg er samme AB som du siterte. Nei, det var ikke deg jeg hadde i tankene, men en annen bruker som skriver med nick i kjønnsdebatter. Og hun svarer frekt og usaklig mot alle som er uenig med henne uavhengig om de er anonyme eller saklige og ryddige. Jeg er ikke sikker på at det er en kvinne eller om det er noen som bare tuller, men hun har ihvertfall tusenvis av innlegg og står registrert som kvinne. Det er bare spydigheter og nedrakking og folk plusser som bare det. Jeg får assosiasjoner til barneskoletida og folk som står rundt og heier når andre mobbes. Anonym poster: 858225d0a51e922173111be23afdba83 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå