AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Hvor i Oslo er det best å bo? Østkant eller vestkant? Hva med Skrenten\Lodalen? Er det en flott plass å bo? Anonym poster: 530d43f9538b5db9354072e96988c5b4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Det spørs jo på hva du er ute etter? Enebolig/Blokkområde, marka/sentrum, dyrt/billig osv. Anonym poster: 1d5d5b41f162ccb1ecc180d6cc3af752
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Kommer selvfølgelig an på hva du er ute etter, men selv trives jeg godt på østkanten. Kunne ikke tenke meg å flytte veldig langt vest, eller til Groruddalen for den saks skyld. På Hovin/Hasle har du relativt kort vei til sentrum-8 min til Jernbanetorget med t-banen, 20 min å gå til Tøyen ca. Det er hovedsaklig lavblokker med 2 eller 3-roms leiligheter med ganske bra standard, og mye folk mellom 25-40. Andre hyggelige familiesteder er Oppsal, Bøler, Løren, Lille Tøyen Hageby, Hellerud, Bryn, Tåsen osv. Om man vil bo litt mer sentralt så er St.Hanshaugen/Bislett veldig poulært, og dermed også dyrt. Grünerløkka har mye cafeer, parker og unge folk. Deler av Torshov er veldig koselig. Sagene er kjempekoselig, og har folk i alle aldre og typer. Litt fjongere på Frogner, Majorstua og Skillebekk, og veldig dyrt. Hovseter, Røa er mer usentralt men tiltrekker seg mye av de samme folkene som liker Frogner/Majorstua. Grønland er ikke så billig lenger, kan være litt i overkant eksotisk for mange, men har mye bra matvarebutikker og indiske restauranter. Tøyen er litt av det samme, men med mindre folk og butikker/restauranter. Personlig så ville jeg holdt meg unna den delen av sentrum/Grünerløkka som er nederst mot Akerselva/Anker/Legevakten for der er det utrolig mye dopsalg, og ikke så hyggelig å gå om kvelden. Anonym poster: c8e045c6ada929ff0701ac637c71cbda 1
langbein86 Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Ja lodalen er fint Hvor i Oslo er det best å bo? Østkant eller vestkant? Hva med Skrenten\Lodalen? Er det en flott plass å bo? Anonym poster: 530d43f9538b5db9354072e96988c5b4 Ja Ekebergskrenten er et fint sted å bo:)
Gjest Gunfreak Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Har du råd til det er Frogner/st hans haugen området flott, masse opene parker rundt om i området, butikker over alt, enkelt og å komme seg overalt fordi det er flaust med trikker, busser og t-bane
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Personlig så ville jeg holdt meg unna den delen av sentrum/Grünerløkka som er nederst mot Akerselva/Anker/Legevakten for der er det utrolig mye dopsalg, og ikke så hyggelig å gå om kvelden. Anonym poster: c8e045c6ada929ff0701ac637c71cbda Jeg bor rett ved der, og det er rolig som bare det her. Merker ikke noe til noe slikt. Stille om natta er det til og med. Anonym poster: f6107b9645cd0b13a0d864b5a32c2ce9
Gjest miaw Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg bor på grünerløkka, og stortrives! Kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted. Elsker atmosfæren her. Ellers så liker jeg grønland og st.hanshaugen. Men det kommer an på hvor god økonomi du har..
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er villig til å betale rundt 10-15 000 i husleie. Jeg vet ikke hvor mye leie de tar på en leilighet på Vestkanten f.eks. Fant en fin leilighet i Lodalen, så derfor jeg lurte på hvordan det er i det området. Vil ikke vurdere det hvis miljøet er lugubert og om det er mye kriminalitet der etc. Anonym poster: 530d43f9538b5db9354072e96988c5b4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #10 Skrevet 5. oktober 2012 Forresten, takk for alle svarene, setter pris på det. AB #4, takk for et utfyllende svar, skal ta å se litt på de forskjellige områdene Anonym poster: 530d43f9538b5db9354072e96988c5b4
Medlem Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 Strengt tatt er det ingen steder som er "best", da folk har forskjellige preferanser. Noen stortrives på Besserud og kunne ikke tenke seg å bo noe annet sted, andre stortrives på St. Hanshaugen og kunne heller ikke tenke seg å bo noe annet sted, mens atter andre stortrives på Holmlia og ei heller kunne tenke seg å bo noe annet sted... Det spørs akkurat hvilke kvaliteter du er ute etter - sentralt i forhold til sentrum eller marka, leilighet eller enebolig, hvor du jobber/studerer, osv. Samt så klart størrelsen på lommeboken. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #12 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg bor rett ved der, og det er rolig som bare det her. Merker ikke noe til noe slikt. Stille om natta er det til og med. Anonym poster: f6107b9645cd0b13a0d864b5a32c2ce9 Jeg har selv bodd på Anker, og ble hver gang jeg gikk ut av døren spurt om jeg ville kjøpe dop. En ble knivstukket i rumpa utenfor oppgangen min, i nabooppgangen ble en drept, og rett ved eventyrbroen ble minst en voldtatt og tre ranet. Jeg bodde der i 9 mnd, følte meg ikke utrygg og digget at det var så sentralt. Men om man skal anbefale en nyinflytter til Oslo et område så kommer ikke det på førsteplass. Anonym poster: c8e045c6ada929ff0701ac637c71cbda
belle_ Skrevet 5. oktober 2012 #13 Skrevet 5. oktober 2012 Selv bor jeg midt mellom bislett og majorstuen. Mener dette er det beste stedet å bo i Oslo, har bodd litt rundt om, men her vil jeg bli boende Kort avstand til sentrum, i tillegg er alt man trenger i nærheten. Er kanskje litt dyrere å bo her enn enkelte andre steder, men er virkelig verdt det!
Gjest Gunfreak Skrevet 5. oktober 2012 #14 Skrevet 5. oktober 2012 Selv bor jeg midt mellom bislett og majorstuen. Mener dette er det beste stedet å bo i Oslo, har bodd litt rundt om, men her vil jeg bli boende Kort avstand til sentrum, i tillegg er alt man trenger i nærheten. Er kanskje litt dyrere å bo her enn enkelte andre steder, men er virkelig verdt det! Bor like ved meg, bodde først på majorstua, nå bor jeg rett på bislet,
Alina X Skrevet 5. oktober 2012 #15 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har selv bodd på Anker, og ble hver gang jeg gikk ut av døren spurt om jeg ville kjøpe dop. En ble knivstukket i rumpa utenfor oppgangen min, i nabooppgangen ble en drept, og rett ved eventyrbroen ble minst en voldtatt og tre ranet. Jeg bodde der i 9 mnd, følte meg ikke utrygg og digget at det var så sentralt. Men om man skal anbefale en nyinflytter til Oslo et område så kommer ikke det på førsteplass. Anonym poster: c8e045c6ada929ff0701ac637c71cbda Jeg bodde på Anker i 1 og et halvt år, og ja det er ikke det roligste strøket i byen. Noe dopsalg borte ved Eventyrbrua og bråk om sommeren og i helgene, MEN dette er som regel festende studenter ol, ikke knivstikking og gjengopprør. Har sett ca 3-4 slosskamper, men ca 14-15 fjortis-nå-slår-vi-opp-oppgjør med grinende jenter og gutter...mer plagsomt det må jeg si, å høre et drama mellom to 16åringer utspille seg natt til fredag i hele 2 timer når du vil sove hehe... Jeg vil anbefale sthanshaugen, røa, sagene, torshov, løkka, tøyen eller grønland. Er nok fordi jeg er en østkantjente som trives der, Men vil du ha mer finere leiligheter og en viss "standard" så søk deg mot vika, frogner og majorstua(-en)...
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #17 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg bodde på Anker i 1 og et halvt år, og ja det er ikke det roligste strøket i byen. Noe dopsalg borte ved Eventyrbrua og bråk om sommeren og i helgene, MEN dette er som regel festende studenter ol, ikke knivstikking og gjengopprør. Har sett ca 3-4 slosskamper, men ca 14-15 fjortis-nå-slår-vi-opp-oppgjør med grinende jenter og gutter...mer plagsomt det må jeg si, å høre et drama mellom to 16åringer utspille seg natt til fredag i hele 2 timer når du vil sove hehe... Jeg vil anbefale sthanshaugen, røa, sagene, torshov, løkka, tøyen eller grønland. Er nok fordi jeg er en østkantjente som trives der, Men vil du ha mer finere leiligheter og en viss "standard" så søk deg mot vika, frogner og majorstua(-en)... Jeg har bodd på Røa, og mistrivdes så sterkt at jeg flytta fra hele byen likegodt Men jeg er enig i de andre delene du nevner - og spesielt i den andre AB`ens utfyllende beskrivelse av de ulike bydelene. Mange elsker jo også Kampen. Anonym poster: e895d7ad86b30e44c4af20912b0c481e 1
Niennas Skrevet 6. oktober 2012 #18 Skrevet 6. oktober 2012 Tråden er ryddet for avsporing. Niennas, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #19 Skrevet 10. oktober 2012 Hvis du vil ha det litt urbant så er grunerløkka (øvre), st.hanshaugen, torshov, bislet veldig fine områder. Litt roligere, men fortsatt innmari sentralt så er Kampen, Vålerenga, gamlebyen dritfint Anonym poster: 4c62235bb48f63249edcb0bf789b68fb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2012 #20 Skrevet 10. oktober 2012 Frogner, Vinderen, Montebello, Holmenkollen, Bygdøy og Røa! Anonym poster: 1be09a666139b65316bb236546f995cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå