Gå til innhold

Hva syns dere om kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som ber om råd når det gjelder kjole, så da kaster jeg meg inn i diskusjonen. Har funnet noe jeg TROR blir kjolen "min". Men har så veldig få å diskutere det med, så jeg prøver her.

Kjolen skal ikke være hvit da, så dere får prøve å se den for dere i en lys lys turkis nyanse evt. aqua.

Opplysninger ellers: Jeg skal gifte meg for andre gang, men i kirka. Og vi skal be slekt og venner på mottakelse etterpå.

Er denne kjolen pynta nok? Er vel egentlig det jeg lurer på.

post-60690-0-84883500-1349416131_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt tilfelle så tenker jeg alltid at en kjole som jeg kunne ha brukt til noe annet enn en brudekjole, ikke holder som brudekjole.

Personlig synes jeg at kjolen er veldig pen, men den ser ut som en selskapskjole. Det er ikke noe jeg selv er ute etter, så derfor vil jeg naturligvis mene at den ikke er "pynta nok" (for meg).

Hvis dette er kjolen du ønsker å gå med, så skal du ikke ta hensyn til hva alle andre (meg inkludert) mener om den. Det er din dag, tross alt, og det er jo ikke akkurat til å stikke under en stol at bruden bryr seg mye mer om antrekket sitt enn gjestene gjør, så velg for deg og ikke for dem. ;)

• Liker 2
Skrevet

Ser det er mange som ber om råd når det gjelder kjole, så da kaster jeg meg inn i diskusjonen. Har funnet noe jeg TROR blir kjolen "min". Men har så veldig få å diskutere det med, så jeg prøver her.

Kjolen skal ikke være hvit da, så dere får prøve å se den for dere i en lys lys turkis nyanse evt. aqua.

Opplysninger ellers: Jeg skal gifte meg for andre gang, men i kirka. Og vi skal be slekt og venner på mottakelse etterpå.

Er denne kjolen pynta nok? Er vel egentlig det jeg lurer på.

Om den er pynta nok eller ei kommer an på stilen i resten av bryllupet. Ut fra det du skriver forstår jeg det som dere ønsker en feiring, men samtidig litt nedtonet stil. Så ja, jeg vil si den er pynta nok.

Det er også mye som kan påvirke hvordan man oppfatter kjolen. Oppsatt hår, pen sminke og pene høyhelte sko osv. kan gi et mer pyntet helhetsinntrykk :)

• Liker 1
Skrevet

Enkel og fin, og pyntet nok, etter min mening. Men det viktigste er hva du selv syns om kjolen! Jeg kan ikke få understreket det nok ;) Du må føle deg vel, og føle at det er riktig kjole - uansett hva andre måtte mene. For hvis du har kjolen som du selv føler er riktig, vil utstrålingen din være det som setter prikken over i'en, ikke selve kjolen ;)

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, skal gifte meg for andre gang, i kirken. Min kjole er ikke så ulik din, kan vel egentlig si at det er en mer brudekjolevariant av din fordi min har et bittelite slep, og går helt ned foran. Ellers er de faktisk ganske like. Min er ivory da.

Siden kjæresten ikke har vært gift før ønsker han seg å få gifte seg med en "ekte" brud, så han har bedt om at jeg skal ha full pakke, slør, tiara og skikkelig brudebukett og greier. Jeg kunne egentlig tenkt meg å tone mer ned siden jeg har gjort dette før, men jeg syns jo ikke det at jeg har gjort det før skal ødelegge for han sånn at han ikke får oppfyllt sin "gifte seg drøm".

Jeg ville ha spurt min tilkommende jeg da, hvis jeg var deg, hvordan vil han ha det ? :)

Skrevet

Der er jeg litt i samme situasjon som deg, Petalouda. Kjæresten har ikke vært gift før (er endel yngre enn meg) og har vel lyst på en "ordentlig" brud. ; ) Samtidig mener han at jeg er nydelig uansett hva jeg har på meg. Jeg kan jo vise dere alternativet også, den kjolen jeg liker best av de som er mer "typisk" brudekjole.

Tilbehøret er jo det vanlige uansett; brudebukett og pynt i håret.

post-60690-0-59761800-1349452484_thumb.j

• Liker 2
Skrevet

til TS

Kjolen var kjempe flott, og tror den ville passet bra i et stille, intimt bryllup.

Skrevet (endret)

Der er jeg litt i samme situasjon som deg, Petalouda. Kjæresten har ikke vært gift før (er endel yngre enn meg) og har vel lyst på en "ordentlig" brud. ; ) Samtidig mener han at jeg er nydelig uansett hva jeg har på meg. Jeg kan jo vise dere alternativet også, den kjolen jeg liker best av de som er mer "typisk" brudekjole.

Tilbehøret er jo det vanlige uansett; brudebukett og pynt i håret.

Den kjolen der var nydelig, synes jeg :) Jeg liker best de typiske kjolene, men hver sin smak. Det viktigste er jo hva du føler deg komfortabel i :)

Endret av Avi
Skrevet

Syns den var kjempe fin jeg.

Enig. Jeg er en sucker for klassisk :)

Skrevet

Hva vil du ha selv ? Jeg mener, dersom DU skulle velge helt selv, og blåse i hva eventuelle andre eventuelt måtte mene .. ?

Jeg har valgt kjole utifra hva jeg mener passer for MEG - og selvom jeg var ukomfortabel med slør- og tiaratanken i starten trives jeg veeeldig godt med det nå. Hvorfor? Jo fordi jeg i starten tenkte mest på hva andre ville si.

Det er ingen andre enn meg i verden som vet hvordan mitt forrige ekteskap var, hvordan opptakten til det var, hvordan bruddet var, og ikke minst hvordan det var å leve i det. Ingen andre bør sette seg til doms over meg, og det er min grunnleggende tanke om dette, selvom jeg innrømmer glatt at jeg i starten var "redd for reaksjoner eller kommentarer".

Ingen kan si at jeg ikke "mener det" denne gangen heller siden jeg jo "tross alt" har lovet det en gang før. Ingen har noe med noe som helst. Og det var da jeg fikk tryggheten om at mine valg er riktige for meg at tryggheten rundt klesvalget falt helt på plass.

Jeg kunne fortsatt like gjerne gått uten både slør og tiara. Men nå skal jeg bære det med stolthet, fordi jeg vet at jeg er akkurat den bruden kjæresten min vil ha. Og det er det faktisk første gang jeg får oppleve. Det syns jeg at jeg fortjener :)

And for the record - kjolen min er -Kjolen Min- uansett for hvilken gang jeg gifter meg, jeg hadde valgt denne uansett når og hvem og hvor og for hvilken gang jeg skulle giftet meg. Denne kjolen har PETALOUDA written all over :)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å velge den kjolen som passer din smak og til anledningen - som du også kommer til å føle komfortabelt å se brudebilder av i endel år etterpå.

Om man føler seg unaturlig i bløtkakekjole ønsker man følgelig ikke glane på bilder i årene etterpå - og visa versa.

Jeg tenker det bør være en kjole som passer til den du er og til anledningen.

Om du velger den avbildede "forventer" jeg ikke et kjempeformelt bryllup, men mer avslappet stil. Jeg ville dog lagt litt i frisyre og sminke, noe enkelt men stilfullt så man er pyntet.

Anonym poster: 155c451ed72f9b767346fae8323e37ae

Skrevet

Synes den kjolen var nydelig!

Skrevet

Vel... Nå har jeg tenkt og jeg kjenner meg veldig igjen i det Petalouda skriver. Mitt første ekteskap ble en fiasko på alle måter. Bortsett fra to nydelige sønner da. Så denne gangen gifter jeg meg på en annen "måte" om dere skjønner. Jeg er helt MED fordi jeg har funnet mannen i mitt liv. Så jeg går for "prinsessekjolen" jeg. Men hvit blir den ikke! ; )

• Liker 1
Skrevet

heia Chrissie :)

Skrevet

Fint innlegg petaoluda<3

tusen takk :)

Skrevet (endret)

Heisann.

Du må gifte deg i en kjole DU selv føler deg vel i. Det er det aller viktigste.

Lykke til!

Innlegget redigert grunnet reklame.

Niennas, mod.

Endret av Niennas
Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest den første kjolen var finast. Den andre er jo slik alle ser ut no. Halteneck vil vere litt meir originalt. Og meir flatterande synest eg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...