AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Hvorfor tar jenter seg så nær av dette? Jeg er mann og om en kvinne (eller mann) kaller meg for billig, kunne jeg omtrent ikke brydd meg mindre. Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 Det har vel ikke så rent lite med kjønnsrollemønsteret å gjøre. Anonym poster: 473accd4f7deaa1dfdbed8219d211d1f 13
poppy Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Fordi det er utrolig nedverdigende og unødvendig? 15
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Fordi det er utrolig nedverdigende og unødvendig? Hvorfor er det "utrolig nedverdigende"? Som sagt, jeg er mann og jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen sa det om meg. Tviler på at det er mange menn som ville tatt seg nær av det. Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef
Gjest Gunfreak Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Har med at slut, hore osv, aldri har blitt assosiert med menn, er det samme som å si at jeg ikke tar meg nær viss noen kaller med pakkis eller nigger, men jeg er hvit så de ordene har ikke noe effekt på meg, bruker du de ordene på en fra pakistan eller afrika derimot, har det en helt annet betyding og effekt 27
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Hvorfor er det "utrolig nedverdigende"? Som sagt, jeg er mann og jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen sa det om meg. Tviler på at det er mange menn som ville tatt seg nær av det. Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef Om folk kalte deg drittsekk, rundbrenner og mannehore da? Var det litt verre? Jeg vet om flere som blir provosert av det.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 Om folk kalte deg drittsekk, rundbrenner og mannehore da? Var det litt verre? Jeg vet om flere som blir provosert av det. Nope. Tar meg ikke nær av noen av de. Rundbrenner tar jeg faktisk som et kompliment Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef
Gjest Gunfreak Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 Nope. Tar meg ikke nær av noen av de. Rundbrenner tar jeg faktisk som et kompliment Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef Så fordi du ikke tar deg nær av ting, skal ikke andre få lov til det? Jeg tar meg heller ikke nær av spesielt mye, men jeg har såpass sosiale antenner at jeg ikke går rundt å kaller kvinner for tøser og horer. 14
Gjest BettyBoop Skrevet 4. oktober 2012 #9 Skrevet 4. oktober 2012 Hvorfor er det "utrolig nedverdigende"? Som sagt, jeg er mann og jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen sa det om meg. Tviler på at det er mange menn som ville tatt seg nær av det. Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef som sagt pga kjønnsrollemønster. Kaller man en kvinne billig så er man liksom tilbake i gamle dager der kvinner skulle være ordentlige og tekkelige for ikke å bli dømt nord og ned. 3
pantertante Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 Hvorfor er det "utrolig nedverdigende"? Som sagt, jeg er mann og jeg kunne ikke brydd meg mindre om noen sa det om meg. Tviler på at det er mange menn som ville tatt seg nær av det. Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef Nettopp, du er mann. Om du hadde vært kvinne hadde du ikke syntes det var like uproblematisk. Heldigvis finnes det likevel mange menn som er oppegående nok til å forstå det, bl.a. i denne tråden. Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. 4
skreppamedleppa Skrevet 4. oktober 2012 #11 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Ordene homo blir brukt mest som et skjellsord på gutter på ungdomsskolen, på fotballbanen etc, hore på jentene. Kuksuger og mikropikken er skjellsord mye brukt om menn tar du de og som komplimenter? Poenget er at enkelte skjellsord følger kjønnene og hore er et av disse utrykkene, det er ikke likt for en mann å bli kalt gigolo som det er for en kvinne å bli kalt hore. Om en mann t er seksuell frisluppen kan han skryte, det samme kan ikke en kvinne. På samme måte som jenter kan kline på fest, holde hender etc uten å bli kalt lespe på en ondsinnet måte, det holder om en mann ikke liker fotball omtrent før han får stempelet skinkerytter, jævla homse eller kuksuger. Endret 4. oktober 2012 av skreppamedleppa 5
waco Skrevet 5. oktober 2012 #12 Skrevet 5. oktober 2012 Skal jeg fortelle dere allesammen en liten hemmelighet som kan forklare hvorfor kviner flest synes det er så usselt å bli kalt hore, tøs og ludder når de ikke er det? - Det er fordi kvinner flest har den aller største forakt for horer, tøser, luddere og andre tilgjengelige kvinnfolk! Forakten er altså årsaken! Dersom kvinner ikke så ned på andre kvinner som de selv omtaler som horer, tøser og luddere så ville vi heller ikke hatt dette problemet! Om ikke kvinner så ned på horer og tøyter ville det heller ikke vært noe å ta seg nær av... Waco kjenner kvinners kildekritikk 1
Gjest imli Skrevet 5. oktober 2012 #13 Skrevet 5. oktober 2012 Kanskje fordi du er mann? Om nokon kallar meg for nigger, vert ikkje eg (som er kvit) sur for det, så kanskje det er greitt å kalle all svarte for niggerar? Eg tek meg jo ikkje nær av det! Flott argumentasjon, TS... 2
waco Skrevet 5. oktober 2012 #14 Skrevet 5. oktober 2012 Kanskje fordi du er mann? Om nokon kallar meg for nigger, vert ikkje eg (som er kvit) sur for det, så kanskje det er greitt å kalle all svarte for niggerar? Eg tek meg jo ikkje nær av det! Flott argumentasjon, TS... En neger bli til og med sur dersom man sier neger, man behøver ikke si nigger en gang. Årsaken er nok at svarte har en forakt mot negere, litt som tjukke folk som har den aller største forakt for de som er feite...
Gjest Lenni20 Skrevet 5. oktober 2012 #15 Skrevet 5. oktober 2012 syns det høres så stygt ut.. selv syntes jeg det er likegyldig å bli kalt tøs, men det er kun med mine nærmeste venner når vi tuller og fjaser litt. men ellers, meh.. høres ikke særlig hyggelig ut
Gjest "gjest" Skrevet 5. oktober 2012 #16 Skrevet 5. oktober 2012 Hvorfor tar jenter seg så nær av dette? Jeg er mann og om en kvinne (eller mann) kaller meg for billig, kunne jeg omtrent ikke brydd meg mindre. Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef Men enn hvis noen kaller deg dum da?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #17 Skrevet 5. oktober 2012 Har med at slut, hore osv, aldri har blitt assosiert med menn, er det samme som å si at jeg ikke tar meg nær viss noen kaller med pakkis eller nigger, men jeg er hvit så de ordene har ikke noe effekt på meg, bruker du de ordene på en fra pakistan eller afrika derimot, har det en helt annet betyding og effekt Kall meg bleikfis, og jeg blir ikke fornærmet. Anonym poster: 19bc58885b638631e953b84584b8ed7b
Gjest Drue Skrevet 5. oktober 2012 #18 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) TS har et poeng. Jeg ønsker å understreke at det kun handler om ordas makt. Det irriterer meg at kvinner tar seg nær av enkeltord som det som regel ikke er et snev av sannhet i. Dette sier jeg som feminist - jeg klandrer ingen, så ikke gå bananas her på meg. Tygg litt på dette: Hvor ligger nøkkelen i å få slutt på bruk av skjellsord som tøs/hore/osv.? Skal man få folk til å slutte å bruke det? Det i seg selv vil ikke løse noe som helst, spør du meg. Så lenge det finnes tomme ord som likevel fungerer så sterkt, så vil det bli brukt (dessverre). Vi må avvæpne ordet, synes jeg. Hvorfor blir ei kvinne fornærma av å bli kalt hore når hun veit at det ikke stemmer? Det må være fordi hun blir såra av at vedkommende som har kalt henne det, ønsker så sterkt å såre henne. Med andre ord er det en slags meta-såring. Man sårer kun ved å vise intensjon om å såre. Nok en gang, ordet i seg selv er innholdstomt. Så ja, hva kan man gjøre? Man bør begynne med å ikke ta seg nær av å bli kalt ting som ikke stemmer. Dét, og at man lærer seg at seksuell frigjøring hos kvinner ikke er noe negativt, og at det ikke har noe med prostitusjon å gjøre. Endret 5. oktober 2012 av Drue
Gjest BM2 Skrevet 5. oktober 2012 #19 Skrevet 5. oktober 2012 Hvorfor tar jenter seg så nær av dette? Jeg er mann og om en kvinne (eller mann) kaller meg for billig, kunne jeg omtrent ikke brydd meg mindre. Anonym poster: b4ead1ef4aaa530726f4342f3db562ef Det har nok mer med sammenheng å gjøre. Forstår godt at det ikke er noe særlig å bli omtalt i nedlatende ordelag. Men når det er sagt, når vi kommer oss innenfor hjemmets fire vegger og det er snakk om heit knulling med skikkelig dirtytalk så er det kjedelig når damen ikke liker å bruke disse ordene i det samspillet som da pågår. Det er jo tennende når hun ser deg i øynene og spør om en synes at hun er en billig hore, ber om å bli kaldt for hore og ellers ber om mer og mer pikk. Men igjen, sted og tid er veldig avgjørende her.
Gjest Gunfreak Skrevet 5. oktober 2012 #20 Skrevet 5. oktober 2012 Kall meg bleikfis, og jeg blir ikke fornærmet. Anonym poster: 19bc58885b638631e953b84584b8ed7b Igjen det er ingen historie bak dette ordet som gir det noe negativ betyding, fordi hvite menn, har styrt verden i 500 år, er det vedlig få ord som har noe serlig effekt på oss, Det er enkelt og greit fordi vi var på topp, hvem bryr seg om hva folk kaller deg når du har hundrevis av slaver, en kone som må gjøre akurrat det du vil osv. Hadde derimot hvite menn vert undertrykkt eller sett på som det svake kjønn i hundrevis av år, ville vi kanskje vært mer var for hva folk kalte oss. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå