LeaMichele Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg var litt stressa når jeg skulle lage boller istad. Går det ann å bruke deigen likevel. Jeg satt den nå på baderoms gulvet, så etter et par timer nå har den endelig begynt å heve. Så, kan den brukes?
kaprifolen Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Jepp, det tar bare lenger tid, da gjæren trenger en viss temperatur for å "aktiveres".
LeaMichele Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2012 Aah, takk! Kan den stå der til imorgen eller blir det for lenge tror dere?
Gjest inox Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Det blir nok for lenge tror jeg. Er noe som kalles kaldheving, satt deig på kvelden par ganger og latt det heve i kjøleskap over natta til ferske rundstykker
LeaMichele Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2012 Men blir vel kanskje kræsj om jeg putter den i kjøleskapet nå? Som dere skjønner, er jeg veldig lite trygg på. Nei, den får stå der den står til imorgen, så ser jeg da åssen den ser ut
Evitas Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 Den vil absolutt trives best i kjøleskapet om du skal oppbevare den til i morgen! 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 vil ikke anbefale å la den stå ute å heve på baderomsgulvet til i morgen.da blir den ødelagt.putt det i kjøleskap om du ikke skal bruke det før i morgen. Anonym poster: 489f4f0dbda0ca4d00f1d32bfdb309ef
LeaMichele Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2012 Fikk sparka meg i rompa og rulla ut deigen ikveld likevel. Og de ble bra! Takk for hjelpa alle sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå