MarianneE Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg prøver og ha med meg salat på jobb til lunch, men ender liksom alltid med stort sett det samme i boksen. Isbergsalat, mais, paprika, purre, agurk, sukkererter, salatbønner. Ost, reker, kylling eller egg. Stort sett en kombi av disse, max 4 ingredienser. Men jeg er lei, for jeg ender alltid opp med det samme i boksen og har lite fantasi har jeg skjønt. Hvilken salatblanding er din favoritt? Jeg trenger tips....
Gjest NozMonster Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 cæsarsalat! det er min favoritt! hva med pasta med pesto, soltørket tomat, pinjekjerner, feta ost og oliven?
HedvigR Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg er fryktelig lite kreativ, så jeg lager gjerne den samme om og om igjen jeg. Men synes jo den er god. -Kokt egg. -Kyllingbiter. -Crispy salat, eller kinakål. -Rødløk. -Paprika. -Agurk. -Avocadobiter. -Pepper, bittelitt salt og basillikum. -Cottage cheese-dressing.
Mubba Skrevet 4. oktober 2012 #4 Skrevet 4. oktober 2012 Min absolutte favoritt er denne: Isbergsalat, ruccolasalat, agurk, rødløk, mais, ananas, kidneybønner, fetaost. Bønnene gjør salaten mektig, Jeg syns den er nydelig, rett og slett!
Mubba Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 Ja, og denne er veeeeeldig god da: Isbergsalat, ruccolasalat, agurk, rødløk, masse fersk dill, ferskpresset sitronsaft, pilla reker (ikke sånne i lake), aioli.
Gjest X-1 Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Det spørs litt på hva eg har i kjøleskapet, men eg bruker som regel: Agurk, tomat, paprika, mais, asparges, kokt egg, bønner, ost, fetaost, kikerter, sukkererter, blomkål. Crispy salat, isbergsalat eller hjertesalat. Tunfisk, kyllingfilet i biter, picnic skinke, strimlet svinekjøtt eller annet kjøtt. Cottage cheese har eg også blandet inn når eg har det for hånd.
Gjest Doh Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Jeg spiser salat på jobb hver dag, dette synes jeg er godt å variere med: Marinert champignong Kikerter (veldig godt å blande med litt olje, chili, cummin, ingefær, koriander og muligens noe annet) Egg Kylling Svin Avokado (litt most men ikke helt guacomole. Med koriander, hvitløk, sitron ol) Ellers bruker jeg litt forskjellige salattyper, men bruker som oftest agurk, paprika og krutonger (kan oppbevares ved siden av så de ikke blir myke. Krutonger av grovbrød er utrolig godt). Bruker lite eller ingen dressing da jeg synes salaten smaker nok i seg selv Edit: bruker også soltørkede tomater, fetaost og oliven (sorte) Endret 4. oktober 2012 av Doh
Gjest NozMonster Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 krutonger, spesielt med hvitløk på seg, er jo også helt fantastisk TS
Gjest Memories Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 Nr 1. Marinerte biffstrimler, kyllingstrimler, skinke, ost, salat, mais, knust nachos, og rømmedressing. Nr 2. Skinke, ost, salat, mais, knust nachos, kylling, egg, agurk og mango/karri dressing.
Gjest blah blah Skrevet 4. oktober 2012 #11 Skrevet 4. oktober 2012 Veldig glad i varme salater og dette er min favoritt http://www.alltommat.se/recept/Varm-sallad-med-parmesanrostad-potatis-och-fetaost-9133 Ellers må jeg ha salat til alt, uansett om jeg spiser en bedre middag eller om jeg tar en kjapp omelett.
Lady Lovelylocks Skrevet 4. oktober 2012 #12 Skrevet 4. oktober 2012 Isberg salat baby leaf - pose fra Dole eller noe sånt kylling fetaost paprika agurk krutonger valnøtter salt og pepper
MarianneE Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 5. oktober 2012 Takk, dere reddet maaaange luncher framover nå!
Safira Skrevet 5. oktober 2012 #15 Skrevet 5. oktober 2012 Frukt (eller bær) er veldig godt i salat! Mango, fersken, jordbær, bringebær, eple, pære, appelsin osv. Mango, avokado, salat, bacon, pinjekjerner, hvitløk og balsamicovinagrette er min favoritt.
Tolly Skrevet 5. oktober 2012 #16 Skrevet 5. oktober 2012 I sverige spiste jeg en salat jeg for alltid kommer til å lengte etter. Den var med laks og kokt egg. Ellers kan du prøve quinoa eller byggryn. For mer smak, kok det i buljong. Nam!
Fashionistaen Skrevet 5. oktober 2012 #17 Skrevet 5. oktober 2012 Chillimarinert scampiFetaostLitt parmesanavocadoruccolaPaprikaRå rødløkHjertesalat
Gjest gjest17 Skrevet 5. oktober 2012 #18 Skrevet 5. oktober 2012 Tex-Mex salat kanskje? Bruk de grønnsakene og salaten du bruker vanligvis til tacoen, ha med kjøttdeig med tacokrydder, litt salsa og rømme :-) Rømmedressingboksene du får hos Peppes og lignende er kjempegreie til å ha salsaen og rømmen i. Bare kjør dem i maskinen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå