Gå til innhold

Skolen slutter 13 og SFO stenger 16.30

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leksehjelpen på sfo er latterlig, 1 stk skal hjelpe 30 elever, ja det blir det lekser av gitt.

Anonym poster: c9643d374a57362649aac11c6c37e235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik som før. butikkene stenger 17. Slik at vi ikke trenger å handle hele tiden og nesten døgnet rundt. Da kan de som har småbarn få være sammen med sine før leggetid også. Rart at man klarte seg før i tiden da butikkene faktisk stengte 17. Vi hadde klart oss utmerket med kortere åpningstider og ta storhandelen på lørdagen. Idiotisk at vi kan handle til midnatt.

Trist dere ikke bryr dere mer om ungene deres, og ikke vil innse at noe må gjøres angående nav, uførhet og psykiske lidelser. Blir dere stolt om barnet utvikler dyp depresjon, får biopolar lidelse eller blir rusmisbruker for manglende kontakt, omsorg og kjærlighet i barndommen?

Og hvem skal jobbe i disse butikkene på lørdager, tenkte du?

• Liker 3
Skrevet

Og hvem skal jobbe i disse butikkene på lørdager, tenkte du?

De som jobber der til 23 nå, de stenger da 17 og går hjem. Lørdagene kan de ha åpent til 17 da også. Sier ikke ingen skal jobbe, men en kan jobbe kortere. 6-timers dagen er SV for, det er jeg helt enig i.

Skrevet

De som jobber der til 23 nå, de stenger da 17 og går hjem. Lørdagene kan de ha åpent til 17 da også. Sier ikke ingen skal jobbe, men en kan jobbe kortere. 6-timers dagen er SV for, det er jeg helt enig i.

Du er klar over at dette vil gi staten mye mindre inntekt og BNP som vår valutta baserer seg på vil rase? Altså penger blir mye mindre verdt?

• Liker 2
Skrevet

En ting jeg alltid lurer på er - gjør barna virkelig så mye annerledes i barnehagen enn det de ville gjort hjemme?

• Liker 3
Skrevet

De putter også flere og flere barn inn i bhg og bryr seg ikke så mye om antaller. De skal bare tjene penger.

Dette er jo ikke sant engang, det er lover som regulerer hvor mange barn det skal være per voksen i en barnehage.

• Liker 1
Skrevet

En ting jeg alltid lurer på er - gjør barna virkelig så mye annerledes i barnehagen enn det de ville gjort hjemme?

Der jeg jobber er vi 13-15 barn i alderen 1-3 år på 4 voksne. En typisk familie er 1-3 barn på 2 voksne. Det er desverre ikke like lett å ha kvalitetstid med hvert enkelt barn i løpet av barnehagedagen.

• Liker 1
Skrevet

En del(merk at jeg sier en del og IKKE alle) av de som sier at de ikke kunne jobbe i mindre stilling burde tenke om de virkelig trenger alt de har. Jeg har en jobb som er jeg lett kan kombienere med barn uten og sende de timesvis i barnehage, samtidlig så har jeg ikke vært i syden de siste årene noe jeg lett bytter bort med mere tid med barna når de er små.

Anonym poster: 80bea819368991da8a91cbbf9122b3fb

• Liker 1
Skrevet

At hvermannsen må ha siste nytt i heimen og helst et hjem som er strøkent tilsier at de må ha barna lenge i barnehage eller på skole/SFO, slik at de ikke ødelegger eller skitner til den fine fasaden hjemme.

Mange kunne klart seg med mindre materielle ting, fritidsaktiviteter og jobb.

Skrevet

Dette er jo ikke sant engang, det er lover som regulerer hvor mange barn det skal være per voksen i en barnehage.

Ja du liker og tro det. Sannheten er dessverre en annen. Vet du ikke at de fleste bhg i dag er base barnehager, eller 0-6 års? Er ikke rolige avdelinger der. DER er det mange barn skal jeg si deg.

Skrevet

At hvermannsen må ha siste nytt i heimen og helst et hjem som er strøkent tilsier at de må ha barna lenge i barnehage eller på skole/SFO, slik at de ikke ødelegger eller skitner til den fine fasaden hjemme.

Mange kunne klart seg med mindre materielle ting, fritidsaktiviteter og jobb.

Helt enig. Når noen tar opp dette så kommer alle med at det er vi som er dumme som kan mene at 9 timers dager er skadelig. 9 timers dager betyr jo kjempesosialisering, og det er vel bra????

• Liker 1
Skrevet

Slik som før. butikkene stenger 17. Slik at vi ikke trenger å handle hele tiden og nesten døgnet rundt. Da kan de som har småbarn få være sammen med sine før leggetid også. Rart at man klarte seg før i tiden da butikkene faktisk stengte 17. Vi hadde klart oss utmerket med kortere åpningstider og ta storhandelen på lørdagen. Idiotisk at vi kan handle til midnatt.

Trist dere ikke bryr dere mer om ungene deres, og ikke vil innse at noe må gjøres angående nav, uførhet og psykiske lidelser. Blir dere stolt om barnet utvikler dyp depresjon, får biopolar lidelse eller blir rusmisbruker for manglende kontakt, omsorg og kjærlighet i barndommen?

Lengre åpningstider skaper flere arbeidsplasser.

Anonym poster: e4365f42aefd4573036a1d7941e66e45

• Liker 1
Skrevet

Lengre åpningstider skaper flere arbeidsplasser.

Anonym poster: e4365f42aefd4573036a1d7941e66e45

kun får å skaffe mer skatt slik at oljefondet skal stige enda mer. Ingen får penger og verdier med seg i graven, men barna vil huske om foreldrene hadde tid til dem. Ingn sjef kommer på dødsleiet og takker, men der vil kanskje barnet ditt komme og holde deg i hånden og ta farvel.

Skrevet (endret)

Ja du liker og tro det. Sannheten er dessverre en annen. Vet du ikke at de fleste bhg i dag er base barnehager, eller 0-6 års? Er ikke rolige avdelinger der. DER er det mange barn skal jeg si deg.

Gjør du deg dum nå? Jeg vet hva en basebarnehage er. Det blir ikke fler barn per voksen av den grunn.. (Og vanligvis er de yngste for seg selv en del av tiden, og de har også rolig tid iløpet av dagen, med soveperiode)

Endret av SoftKitty
  • Liker 1
Skrevet

Har du barn selv?

Jeg har barn og jobber med barn. Men er hjertens enig med TS. Ja, det svir, og det er kanskje umulig å få til, men på en annen side: Våre barn kan aldri ha godt av den stressede hverdagen vi har gitt dem. De trenger foreldrene sine, og mange barn lider i dag pga livsviktige behov de ikke får dekket. Ja, jeg vet det er vanskelig, men hjerteløst også. Jeg vet.....

• Liker 1
Skrevet

Nei sannheten den svir oftest. Hvor mange ganger har ikke fagfolk uttalt stressymptomer hos barn, for høyrt kortisolnivå i blod osv? Ingen som tar dette alvorlig?

Ja, det er i dag vanlig at barn lider av vonde skuldre og nakke, som vi alle vet skriver seg fra stress og bekymringer. Det er også ikke uvanlig med utbrenthet og stressede større barn og ungdommer. Det er virkelig skremmende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel strengt tatt mer bekymret for at noen med en sånn holdning jobber i barnehage.

Anonym poster: 248d5a23e0b9e5c52f03b812bdc9ff5d

Jeg er vel strengt tatt mer bekymret for at noen med en sånn holdning jobber i barnehage.

Anonym poster: 248d5a23e0b9e5c52f03b812bdc9ff5d

Vel. Jeg vil tro at barnehageansatte sitter inne med en del kunnskap gjennom jobben sin etterhvert, der de ser hva stress og lange barnehagedager kan gjøre med enkelte barn. Ikke undrvurder de som virkelig har nærkontakt med mange mange barn daglig gjennom flere år.

Anonym poster: 6edc7fdf5ee2563c29fb4b90e3bfd479

• Liker 1
Skrevet

Gjør du deg dum nå? Jeg vet hva en basebarnehage er. Det blir ikke fler barn per voksen av den grunn.. (Og vanligvis er de yngste for seg selv en del av tiden, og de har også rolig tid iløpet av dagen, med soveperiode)

Neida. Det blir ikke flere barn pr voksen, men det blir flere barn sammen, altså mer støy og mer hektisk for både liten og stor.

Skrevet

da jeg var barn så gikk vi hjem etter skolen.

kokeplater, fyrstykker, tennvæske og pedofile fantes da og,

men ikke den utpregede holdningen om at barn ikke kan gå til og fra skolen.

• Liker 3
Skrevet

För mig är det flera stora skillnader på barnehage och skola+sfo.

I skolan sitter de mest stilla, de ska koncentrera sig, de ska lära sig saker, läsa, räkna med mera.

SFO (eller Fritids i Sverige) är mer lek och socialt samspel. Till skillnad mot dagis är SFO i mina ögon mindre styrt, barnen är friare att bestämma själva

Mina barn leker och pysslar på SFO och de över samspel med andra barn.

De spelar fotboll, de kastar fresbee, leker med tennisbollar, gungar, leker kull/ha-den och mycket annat. De har också fotbollsspel (sånt där riktigt fysiskt fotbollsspel med boll och spelare på pinne), pingisbord, pysselstudio med färger, papper, glittersaker, lim och annat, och en musikstudio där de kan sjunga framför spegel, dansa eller bara "hänga" med kompisar.

Hemma tvivlar jag på att de skulle vara lika aktiva och prova lika många saker, de älskar också att vara där tillsammans med sina kompisar.

Min son kan och får gå hem själv men vill stanna kvar med kompisarna. Han går hem själv ibland, men då vill han inte göra läxor, då är det TV spel, läsa tidningar eller liknande han vill gära.

Nästa år går han i 4:e klass (Norsk 5:e) och då finns det ingen SFO längre, det finns en "klubb" om de vill leka på skolan annars börjar de gå hem till varandra då.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...