Gå til innhold

Hvordan vite at man er hjerneskadet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller utviklingshemmet?

Jeg har sittet å tenkt på det en stund.

Jeg reagerer anderledes enn andre på ting i det virkelige liv. Får ofte høre at jeg misforstår andre. Tanken som raser i hodet mitt når noen f.eks sier "Du må spise sunt" er da "Hun/han vil bestemme over meg" og det gjør at jeg blir sint.

Jeg reagerer ofte med sinne over ting andre synes er filleting.

Faren min sier alltid "Du oppfører deg som en sta 14 åring" og jeg skjønner aldri hvorfor han ikke ser min side av saken.

Jeg er over 30 år.

Nå begynner jeg å lure på om jeg har en hjerneskade eller noe sånt?

Anonym poster: 69db5a2456b935d1b7f354d09e544d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at du har en eller annen form for diagnose, men det er ikke nødvendigvis det samme som hjerneskade.

Kontakt legen din og spør om å få utredning hos f.eks nevropsykolog og psykiater, kanskje du kan finne ut av problemet og få hjelp til å forstå deg selv bedre og lære deg å kontrollere adferden din :)

• Liker 1
Skrevet

Kan være personlighetsforstyrrelse. Sånne ting kan gjøre at en har ekstra temperament og overreagerer på ting andre sier.

Ville tatt en tur til legen om dette er noe som gjør det vanskelig for deg i hverdagen rundt andre mennesker.

• Liker 1
Skrevet

"Du må spise sunt" er å egentlig ikke av de verste setningene å misforstå. Det antyder at du ikke vet ditt eget beste, og er fort å si det i en nedlatende tone.

Om du derimot misforstår "husket du slå på ovnen?" som "h'n har en bombe i ovnen som er rettet mot meg!" er du mr ute å kjøre.

Skrevet

Jeg har lurt på akkurat det samme mange år!!

Føler meg så ofte så utenfor og annerledes. Tar alt som tegn på at jeg har en hjerneskade, er tilbakestående osv.

Vanskelig og vondt, men tør ikke og spørre noen. Tenker også at hvis jeg spør noen vil de uansett si nei..

Anonym poster: 95ca9f463662a615a89bbd71af9c0af9

Skrevet

Kan være tegn på ADHD også. Men ta deg en tur til fastlegen, ts.

Anonym poster: 48917d295e778c91618d438ef0cb72be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...