Gå til innhold

Høy puls over lengre tid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For noen uker tilbake hadde jeg ordentlig sår og vond hals, vonde ører, hodepine, feber, vondt i kroppen - og rett og slett en real forkjølelse! Dette varte i halvannen ukes tid, og jeg tilbrakte store deler av tiden til sengs - ble i OK form noen dager, også ble det noen nye dager med vond hals og vonde ører.

Har i ettertid vært slapp hele tiden, og føler jeg blir sliten av ingenting. Er til vanlig veldig aktiv, og studerer også idrett. Bruker pulsklokke ved trening iblant, og de siste ukene har pulsen min vært 40-50 slag høyere enn de andres FØR treningsøkter - altså når vi står rett opp og ned uten å gjøre noe som helst. Min har da ligget på 130-150 - unormalt høyt. Noen som vet hva som kan være i veien?

(Har forøvrig tenkt til å få legetime i morgen - men greit å høre om noen har noen erfaringer rundt dette!)

Anonym poster: a27a3a655813e8c7b989d1932e7c2076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt en hvilepuls på 130 - 150 når du står rett opp og ned, altså før treningsøkten?

Skrevet

Hadde noe lignende et par år i forbindelse med infeksjoner. Til slutt ble det såpass at jeg til og med når jeg var "frisk" hadde 95-110 i hvilepuls ("ligge og lese koselig bok et par timer" puls) og 120-135 ved svært lett belastning (gå opp en trapp el). Ved anstrengelse kom den raskt opp i 175, og turte ikke eksprimentere høyere.

Viser seg at legen har "glemt" å si fra at jeg mangler vitamin d, og muligens er i grenseland til lavt stoffskifte.

Skrevet

Har du hatt en hvilepuls på 130 - 150 når du står rett opp og ned, altså før treningsøkten?

Ja, det stemmer; når jeg har stått rett opp og ned - før økten! Og pulsen går rett til værs når jeg begynner å gjøre noe fysisk, f.eks jogge..

Anonym poster: a27a3a655813e8c7b989d1932e7c2076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...