Gjest Kim Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Hei. Poster dette i kropp og helse da det går under psykisk helse tror jeg. Jeg sliter med å bli nervøs i sosiale settinger. Jeg har dårlig selvtilitt og føler meg mindre pen enn andre. når jeg møter på noen jeg kjenner så blir jeg ekstremt nervøs. jeg rødmer, blir varm og skjelver i hendene og leppene. sliter med å prate og det svimler for meg. det er utrolig ubehagelig og jeg gruer meg til å havne i situasjoner der det skjer. jeg har funnet ut at det skjer når jeg treffer folk jeg er bekjent av eller vet hvem er eller noen jeg kjenner godt, men som er lenge siden jeg har sett. jeg har skjønt at nervøsiteten kommer fra frykten jeg har over hvordan jeg fremstår og hva disse menneskene mener om meg. av en eller annen grunn er det viktig at disse menneskene har en god oppfatning av meg noe jeg er redd for at jeg ikke gir dem, som da gjør meg nervøs. når jeg først er nervøs er jeg også redd for smptomene nervøsiteten gir som jeg nevnte i mitt tilfelle er skjelving, rødming og skjelven stemme. da er man fort inne i en ond sirker og jeg begnner å frykte selve symptomet på at jeg er nervøs og redd for at de jeg møter merker dette. noen som har noen gode råd som kan hjelpe meg til å klare å holde kroppen under kontroll? så ikke jeg åpentlyst står å skjelver som et aspeløv og blir rød som en tomat, eller ikke klarer snakke? det er så frustrerende og det blir et psykisk handikapp i hverdagen. prøver å oppsøke disse situasjonene for å få bukt med frykten, men det hjelper ikke. noe jeg kan si til meg selv? noe jeg kan tenke i hodet mitt som vil få meg til å slappe av?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg ville nok ha tatt en prat med fastlegen min, og fått ham/henne til å henvise meg videre til psykolog. Kjenner en som slet med akkurat det samme som deg, og som fikk veldig god hjelp av psykologen:) Anonym poster: cbc251da0de111aa2ae2075b4446735c
Gjest kim Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg ville nok ha tatt en prat med fastlegen min, og fått ham/henne til å henvise meg videre til psykolog. Kjenner en som slet med akkurat det samme som deg, og som fikk veldig god hjelp av psykologen:) Anonym poster: cbc251da0de111aa2ae2075b4446735c Ja har tenkt på det. Men har gått til psykolog siden jeg var 6. Har hatt mye angst (for andre ting) har også hatt spiseforstyrrelser. Føler jeg har vært litt mye hos fastlegen. Må jo tro jeg er hypokonder eller noe. Har lyst til å prøve selv. Er det ingen øvleser jeg kan gjøre bortsett fra å oppsøke situasjonene? Noe jeg kan si til meg selv eller noe jeg kan gjøre/ tenke på når jeg er i situasjonen og nervøsiteten er på sitt verste?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå