Gå til innhold

Storbyferie med barn - hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, er klar over at det finnes flere artikler på nett om dette, men de fleste er gamle, og jeg vil gjerne høre fra folk som har gjort dette i det siste... ;)

Vi har barn i alderen 5 - 15 år og vi har allerede vært i København, Gøteborg og London. Det er bare snakk om en langhelg. :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stockholm er også fin. Ellers er jeg fan av London, men der har jo dere vært.

Skrevet

Barcelona var fin, litt utenfor turistsesong. Strand, museer som også ungene liker (sjokolademuseum var toppers), shopping, markeder, Gaudi-kunst og park, OL-park, akvarium.

Skrevet

Barcelona er kjempebra med barn. Der kan dere dra på stranda, akvarium, besøke parkene, ta taubanen fra havna, sjokolademuseum, Tibidabo fornøyelsespark, de magiske fontenene (tror de har show på kveldstid med musikk). De har også dyrepark, og mulighet for båtturer langs kysten. (også er det god mat og shopping) Liker også at sentrumet er ganske kompakt så mye er i gangavstand. Bare pass opp for lommetyver

Skrevet

Barcelona har jeg vært og sa med en gang at dit skulle jeg ta med barna neste gang!

Men hvordan er Barcelona om vinteren, tro?

Skrevet

Har vært i Barcelona i november, og da var det bare 5 grader der på kvelden, det ble kaldt innendørs også da. På dagtid var det imidlertid rundt 20. Luer og skjerf ble innkjøpt på den turen, faktisk!

Skrevet

Barcelona har jeg vært og sa med en gang at dit skulle jeg ta med barna neste gang!

Men hvordan er Barcelona om vinteren, tro?

Jeg har vært i Barcelona både på vinter og vår, og har syntes klimaet har vært topp begge ganger. Det er jo kaldere på vinteren, men når jeg var der holdt det fint med en tynn jakke, selv på kvelden. Det var noen uker før jul. Frøs ikke. Det er større sjanse for regn da, så jeg hadde hatt paraply parat i veska.

Alle storbyer har jo noe å tilby barna, så det spørs litt hva de liker å gjøre egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...