Gå til innhold

Gaydar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror dere det er mulig å faktisk ha en "gaydar", eller er det bare synsing det hele? Er dette i så fall noe bare homofile og bifile har, eller kan heterofile personer også ha det? Har du selv erfart at du har en velfungerende gaydar?

Selv er jeg bi og tror i grunnen at jeg har en ok gaydar, jeg bare synes det hele er litt sært og tenker at det kanskje er mer innbilning? :vetikke:

Anonym poster: 8ecd4cf490de55c1d3c41ba6967de4c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror folk som bruker sånne uttrykk ser for mye søppel på tv.

Skrevet

Jeg har en slik. Fra jeg var tenåring har jeg vært ganske flink til å finne ut hvem som er homofile eller lesbiske, og det uten å kjenne dem. Det morsomme er at det har stemt bra med en rekke nasjonale og internasjonale kjendiser også.

Jeg tror at grunnen til at noen klarer å se om andre er homofile eller lesbiske skyldes at man ser noe kjent med dem, kanskje måten de beskytter seg på (altså forsøker å gjemme sin homofile legning), måten de oppfører seg på.

Å se at en ultrafemi mann er homse er lett, det er ikke dette handler om. En gaydar gjør at man kan se en homofil person som ikke skiller seg fra heterofile når det kommer til fakter, klesstil, interesser o.s.v. En man antar er hetero, men som har noen trekk ved seg som gjør at gaydaren peiler inn vedkommende.

Anonym poster: 721c85d4304541acec960da54cc9e6c8

• Liker 2
Skrevet

TS her.

AB #3. Jeg opplever det sånn som du beskriver det :) Du kan nok ha rett i at man kjenner igjen noen trekk, ja. Jeg har opplevd at jeg "skjønte" det eller "følte" det med en gang jeg møtte en person, uten å vite noe om vedkommende, og det viste seg å være rett. Det er også noen personer, både kjendiser og vanlige, som jeg bare venter på at skal komme ut, for jeg er sikker på at de må være homofile :fnise:

Skrevet

Jeg har supergaydar, og har aldri tatt feil når det gjelder venner og kjente som jeg tror har vært skeive. Dette er jo da ikke bare de mest åpenbare det er snakk om. To stykker jeg trodde var hetero overrasket meg imidlertid da de kom ut av skapet.

Vanskelig å forklare, men synes ofte når jeg ser skeive jenter på gaten som ikke er så stereotypiske så "ser man hverandre", akkurat som man vet at vi deler noe. Klønete forklart, men men.

Anonym poster: 5446d9b8d4ed48d2f7ffb44a298773e6

• Liker 1
Gjest Slowpoke
Skrevet

Jeg er bi, men har ikke gaydar over hode! Noe som var frustrerende da jeg var singel :fnise:

Gjest GGCavendMD
Skrevet (endret)

Tror folk som bruker sånne uttrykk ser for mye søppel på tv.

Ikke undervurder søppelet.

Endret av GGCavendMD
Skrevet

Jeg har overhodet ikke gaydar. Noe som var superfrustrerende da jeg var singel. Tror alle er hetero til det motsatte er bevist, omtrent. Jeg liker veldig feminine jenter, så jeg kunne ikke gå etter den typiske stereotypien heller. Syns det er kjempevanskelig å se om noen er lesbiske når de ikke faller innenfor den. Tror vel ikke det er så lett for andre heller, siden jeg aldri ble sjekka opp! :fnise:

Skrevet

Jeg har overhodet ikke gaydar. Noe som var superfrustrerende da jeg var singel. Tror alle er hetero til det motsatte er bevist, omtrent. Jeg liker veldig feminine jenter, så jeg kunne ikke gå etter den typiske stereotypien heller. Syns det er kjempevanskelig å se om noen er lesbiske når de ikke faller innenfor den. Tror vel ikke det er så lett for andre heller, siden jeg aldri ble sjekka opp! :fnise:

Jeg er i den noe prekære situasjonen at jeg har en veldig ok gaydar unntatt de kvinnene jeg er tiltrukket av. Da slår gaydaren nesten alltid ut uansett :fnise: Jeg liker også godt feminine kvinner, så her hjelper ikke stereotypen meg heller, i tillegg til at jeg er feminin selv, og ingen gjetter at jeg er skeiv når de møter meg :fnise:

Skrevet

Jeg er i den noe prekære situasjonen at jeg har en veldig ok gaydar unntatt de kvinnene jeg er tiltrukket av. Da slår gaydaren nesten alltid ut uansett :fnise: Jeg liker også godt feminine kvinner, så her hjelper ikke stereotypen meg heller, i tillegg til at jeg er feminin selv, og ingen gjetter at jeg er skeiv når de møter meg :fnise:

Akkurat sånn var/er det for meg også. Kjæresten og jeg må ofte svare på spørsmål om at ja, det går an å være to feminine jenter i et forhold, det er ingen som er mannen i et lesbeforhold etc. Men uten gaydar er i alle fall gaysir et bra utgangspunkt! ;)

Skrevet

Akkurat sånn var/er det for meg også. Kjæresten og jeg må ofte svare på spørsmål om at ja, det går an å være to feminine jenter i et forhold, det er ingen som er mannen i et lesbeforhold etc. Men uten gaydar er i alle fall gaysir et bra utgangspunkt! ;)

Er der ;) Men er jo ikke helt det samme som å møte noen på vanlig måte. Jeg fisker alltid veldig hvis jeg er tiltrukket av en jente, bare for å finne ut on det finnes noen mulighet :fnise:

Skrevet

Tror at jeg fanger opp slikt ganske fort. To ganger på forskjellige kurs, har jeg kommet inn og hilst på lærer eller foredragsholder og visst i samme øyeblikk som jeg så damene inn i øynene at "Jepp!". Aner ikke hvordan, men det er der. Sånn er det bare. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...