Flanør Skrevet 3. oktober 2012 #61 Del Skrevet 3. oktober 2012 Fordi det er nemlig forskjell på hvilken holdning folk vokste opp med. Det handler mye om personlige holdninger, men det er ikke å se bort fra at ikke vestlig invandrer menn får plantet i seg en helt annen kvinnesyn enn norske menn. Drar en norsk mann til Pakistan og gir den muslimske kona si den friheten han er vant med fra Norge , blir han latterliggjort der. For det første. En mann født i bibelbeltet på sørvestlandet får religiøst fundert konservatisme inn med morsmelka akkurat som en pakistaner. Det er i begge tilfeller snakk om kulturell indoktrinering, så hvis du mener pakistaneren ikke kan lastes for sine holdninger fordi han er blitt lært opp til dem så kan du ikke laste fyren fra karmøy eller wherever for det heller. For det andre. Du er ikke ansvarlig for hva du er blitt lært opp til med kulturen. Men du er ansvarlig for å la dem styre handlingene dine. Det er ingen naturlov som tilsier at du må bure søstera di inne fordi om faren gjorde det med søstera si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #62 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Enig, men det er fremdeles den som føler seg undertrykt som må stå opp for seg selv .. Hei, om du ikke har mer kjennskap til vår historie fra før burde du i det minste ha lest det jeg skrev før i denne tråden. Innlegg 10 Dette svarer jo i tilfelle til et utbredt fenomen vi ser her i Norden, når nordiske kvinner ser helt bort fra den nordiske mannens fortrinn fremfor menn fra mindre likestilte områder og kulturer og skal ha det til at menn er omtrent like ille overalt uansett kultur. Og hvis de i det hele tatt skal godta at den nordiske mannen er litt mer likestilt enn sine søreuropeiske og muslimske brødre, vil disse kvinnene oppfatte det som resultat av at de nordiske kvinnene har overvunnet ham og dressert ham, nærmest som om det i alle land skulle ha foregått regelrette slag mellom menn og kvinner, og at forskjellen på Nord-Europa og Sør-Europa lå i at det i nord var kvinnene som vant dette slaget (selv om mennene samlet kjempet mot med alle krefter), mens mennene i sør var sterkere og greide å beholde noe av sin priviligerte stilling. Men slik er det selvagt ikke. Når kvinnene i nord er mer likestilt enn kvinnene i sør henger det sammen med kultur, og uten at en betydelig andel av de nordiske mennene hadde hatt liberale holdninger til likestilling mellom kjønnene ville vi aldri kommet hit. (sitat slutt) Dette viser jo bare hvor ondartet problemet er og hvor dypt det sitter, selv nå etter at jeg har påpekt problemet holder du fast på at likestillingen i nord har kommet ene og alene fordi nordiske kvinner genetisk er sterkere og mer ukuelige enn alle andre kvinner i verden og at de nordiske mennene ikke har noe med saken å gjøre. Eventuelt utover at de nordiske mennene muligens skal være uvanlig svake og ettergivende og derfor har blitt nedkjempet i harde slag mellom kjønnene der menn i andre kulturer stod imot og vant. Slik er det altså ikke. Hadde det ikke vært for at de vestlige menn hadde dyrket et samfunn der liberale verdier fikk stadig større betydning og der kvinner og andre svake grupper fikk mulighet til å kjempe for sin sak, ville de vestlige kvinnene ikke vært bedre stilt i dag enn kvinnene i de islamdominerte land. Hadde det ikke vært for at den vestlige mannen så rettferdigheten i at kvinnen skulle få stemmerett ville dere aldri fått det. Det var ikke en eneste kvinne blant de menn som avgjorde at kvinner skulle få stemmerett. Hvis mennene samlet hadde kjempet mot, ville kvinnene ikke kommet noen vei, vestlige kvinners sterke stilling er en del av en liberal politisk kultur vestlige menn har dyrket frem og som kvinnene har blitt del av og kjempet videre innenfor, en kultur der både kvinner og andre i utgangspunktet svake grupper har fått mulighet til å bedre sine liv. Det var heller ikke slik at slavene i Amerika på syttenhundretallet var så mye dummere og svakere enn slavene på siste halvdel av attenhundretallet; når slaveriet ble avskaffet var det fordi et flertall av de frie amerikanere så uretten i dette, ikke at slavene plutselig fikk opp øynene og frigjorde seg selv. Den vestlige kvinnen frigjorde seg ikke uten den vestlige manns hjelp og ikke uten en vedvarende kritikk mot den kultur som holdt kvinnen nede. Da er det ikke så lite frekt å forvente at muslimske kvinner skal frigjøre seg selv, mens man selv som vestlig kvinne bidrar til at de muslimske menn blir skadefrie og kan surfe som gratispassasjerer på vestlig kvinnefrigjøring. Endret 3. oktober 2012 av Cuckold 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 3. oktober 2012 #63 Del Skrevet 3. oktober 2012 Han må oppføre seg slik at hun får respekt for han. En likestilt mann som respekterer kvinner som sine likemenn fortjener kvinners respekt. Han bør kunne ta det som en selvfølge at kvinner respekterer ham for slike egenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #64 Del Skrevet 3. oktober 2012 Og det må hun og. Hva legger du i uttrykket respekt ? Litt redsel ? Vitenen om at han kan slå deg om han vil ? For min del respekterer jeg mennesker pga. deres egenskaper , ideer , og intelligens. Er du seriøs nå ? Redsel ? huff, ... Hvor tar du det fra at jeg ville likt det eller finnet meg i det. ? Det eneste mannen som noen gang slå meg er nemlig den norske mannen jeg var gift med. (og skilt fra i mange år ). Respekt er det når man ser på hverandre som likestillte individer som faktisk mange utenlandske menn gjør. Men de tolker det annerledes. Kvinnen er sjefen i eget område og mannen i eget. Også mange muslimske kvinner er i arbeid .. Det er veldig individuelt hvor mye frihet en muslimsk kvinne får. Og hvor mye de vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 3. oktober 2012 #65 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Er du seriøs nå ? Redsel ? huff, ... Hvor tar du det fra at jeg ville likt det eller finnet meg i det. ? Det eneste mannen som noen gang slå meg er nemlig den norske mannen jeg var gift med. (og skilt fra i mange år ). Respekt er det når man ser på hverandre som likestillte individer som faktisk mange utenlandske menn gjør. Men de tolker det annerledes. Kvinnen er sjefen i eget område og mannen i eget. Også mange muslimske kvinner er i arbeid .. Det er veldig individuelt hvor mye frihet en muslimsk kvinne får. Og hvor mye de vil ha Hvor mye frihet en kvinne får ..... Hvilken forbanna rett har noen til å innskrenke et annet menneskes frihet ? Men go for it, lykke til, kanskje du finner en ekte mann som gir deg frihet etter sitt forgodtbefinnende. Jeg for min del er lykkelig over å leve med en kvinne som ikke trenger noen til å gi henne frihet..... Endret 4. oktober 2012 av Ann Christin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 3. oktober 2012 #66 Del Skrevet 3. oktober 2012 Er du seriøs nå ? Redsel ? huff, ... Hvor tar du det fra at jeg ville likt det eller finnet meg i det. ? Det eneste mannen som noen gang slå meg er nemlig den norske mannen jeg var gift med. (og skilt fra i mange år ). Respekt er det når man ser på hverandre som likestillte individer som faktisk mange utenlandske menn gjør. Men de tolker det annerledes. Kvinnen er sjefen i eget område og mannen i eget. Også mange muslimske kvinner er i arbeid .. Det er veldig individuelt hvor mye frihet en muslimsk kvinne får. Og hvor mye de vil ha Dette tror du ikke på selv engang. Én ting er hva du sier til oss her for å ikke gå tapende ut av diskusjonen, en helt annen ting er hva du kan overbevise deg selv om på egenhånd. Når du forlater tastaturet innser du hvor absurd utsagnet ditt i virkeligheten er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #67 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hei, om du ikke har mer kjennskap til vår historie fra før burde du i det minste ha lest det jeg skrev før i denne tråden. Innlegg 10 Dette svarer jo i tilfelle til et utbredt fenomen vi ser her i Norden, når nordiske kvinner ser helt bort fra den nordiske mannens fortrinn fremfor menn fra mindre likestilte områder og kulturer og skal ha det til at menn er omtrent like ille overalt uansett kultur. Og hvis de i det hele tatt skal godta at den nordiske mannen er litt mer likestilt enn sine søreuropeiske og muslimske brødre, vil disse kvinnene oppfatte det som resultat av at de nordiske kvinnene har overvunnet ham og dressert ham, nærmest som om det i alle land skulle ha foregått regelrette slag mellom menn og kvinner, og at forskjellen på Nord-Europa og Sør-Europa lå i at det i nord var kvinnene som vant dette slaget (selv om mennene samlet kjempet mot med alle krefter), mens mennene i sør var sterkere og greide å beholde noe av sin priviligerte stilling. Men slik er det selvagt ikke. Når kvinnene i nord er mer likestilt enn kvinnene i sør henger det sammen med kultur, og uten at en betydelig andel av de nordiske mennene hadde hatt liberale holdninger til likestilling mellom kjønnene ville vi aldri kommet hit. (sitat slutt) Dette viser jo bare hvor ondartet problemet er og hvor dypt det sitter, selv nå etter at jeg har påpekt problemet holder du fast på at likestillingen i nord har kommet ene og alene fordi nordiske kvinner genetisk er sterkere og mer ukuelige enn alle andre kvinner i verden og at de nordiske mennene ikke har noe med saken å gjøre. Eventuelt utover at de nordiske mennene muligens skal være uvanlig svake og ettergivende og derfor har blitt nedkjempet i harde slag mellom kjønnene der menn i andre kulturer stod imot og vant. Slik er det altså ikke. Hadde det ikke vært for at de vestlige menn hadde dyrket et samfunn der liberale verdier fikk stadig større betydning og der kvinner og andre svake grupper fikk mulighet til å kjempe for sin sak, ville de vestlige kvinnene ikke vært bedre stilt i dag enn kvinnene i de islamdominerte land. Hadde det ikke vært for at den vestlige mannen så rettferdigheten i at kvinnen skulle få stemmerett ville dere aldri fått det. Det var ikke en eneste kvinne blant de menn som avgjorde at kvinner skulle få stemmerett. Hvis mennene samlet hadde kjempet mot, ville kvinnene ikke kommet noen vei, vestlige kvinners sterke stilling er en del av en liberal politisk kultur vestlige menn har dyrket frem og som kvinnene har blitt del av og kjempet videre innenfor, en kultur der både kvinner og andre i utgangspunktet svake grupper har fått mulighet til å bedre sine liv. Det var heller ikke slik at slavene i Amerika på syttenhundretallet var så mye dummere og svakere enn slavene på siste halvdel av attenhundretallet; når slaveriet ble avskaffet var det fordi et flertall av de frie amerikanere så uretten i dette, ikke at slavene plutselig fikk opp øynene og frigjorde seg selv. Den vestlige kvinnen frigjorde seg ikke uten den vestlige manns hjelp og ikke uten en vedvarende kritikk mot den kultur som holdt kvinnen nede. Da er det ikke så lite frekt å forvente at muslimske kvinner skal frigjøre seg selv, mens man selv som vestlig kvinne bidrar til at de muslimske menn blir skadefrie og kan surfe som gratispassasjerer på vestlig kvinnefrigjøring. Bare delvis enig med deg. Disse kampene ville ikke funnet sted om ikke kvinnene og slavene krevde sin rett... Men selvfølgelig menn trengtes å være med, og det kun pga fysiske fordelene. Det er langt flere menn som slår/ dreper kvinner enn omvendt.. Hvorfor det ? Hvor mange partnerdrap blitt begått av Norske menn her i Norge i de siste årene ? Og hvor mange norske kvinner som drepte sine menn ? Tygg litt på den.. Jeg ville ikke kalle samfunnet vårt for likestillt. Fei for egen dør før man vil rydde i resten av verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #68 Del Skrevet 3. oktober 2012 Dette tror du ikke på selv engang. Én ting er hva du sier til oss her for å ikke gå tapende ut av diskusjonen, en helt annen ting er hva du kan overbevise deg selv om på egenhånd. Når du forlater tastaturet innser du hvor absurd utsagnet ditt i virkeligheten er. Med hånden på hjertet hvor mange muslimske/ blandede ekteskap du kjenner til virkelig ? du snakker om bare det du leser i avisene. Jeg er ikke for muslim Norge og er ikke for sharia i det hele tatt. Men jeg er imot at muslimske menn skal skjæres alle under en kam .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #69 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg trenger ikke å vinne noe diskusjon. det er ingen som vinner eller taper her. alle har sine meninger om saken som ser ut til å være veldig forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #70 Del Skrevet 3. oktober 2012 Bare delvis enig med deg. Disse kampene ville ikke funnet sted om ikke kvinnene og slavene krevde sin rett... Men selvfølgelig menn trengtes å være med, og det kun pga fysiske fordelene. Det er langt flere menn som slår/ dreper kvinner enn omvendt.. Hvorfor det ? Hvor mange partnerdrap blitt begått av Norske menn her i Norge i de siste årene ? Og hvor mange norske kvinner som drepte sine menn ? Tygg litt på den.. Jeg ville ikke kalle samfunnet vårt for likestillt. Fei for egen dør før man vil rydde i resten av verden. Bare det at du sier deg delvis enig ser jeg som et stort fremskritt. For det betyr at du må godta at det er fullstendig urimelig å kreve at muslimske kvinner skal frigjøre seg helt på egenhånd, gitt de kulturelle og politiske føringer de lever under (kvinner i muslimske miljøer her i Vesten vil leve under kulturelt og religiløst press, mens kvinner i Afghanistan, Iran eller Saudi-Arabia vil leve et land der de også politisk er underordnet), at muslimske kvinner skulle frigjøre seg helt på egenhånd uten hjelp fra sine menn er like håpløst som å kreve at slavene selv skulle avskaffe slaveriet uten støtte i den frie befolkningen, det er å kreve mye mer av muslimske kvinner enn av seg selv. Som vestlig kvinne har du selv nytt godt av vår vestlige liberale tradisjon, en tradisjon som førte til at norske kvinner fikk stemmerett bare få år etter at menn fikk allemenn stemmerett. Det ville ikke vært så underlig om du og dine medsøstre ville forsøke å unngå å gjøre undertrykkende menn fra andre kulturer skadefrie i forhold til den dobbeltmoral og undertrykkelse deres kvinner utsettes for. Du snakker hele tiden om at noen kvinner kan ønske å leve underordnet, det er jeg ikke ukjent med, vi har noe som kalles sadomasochisme, forskjellen er bare at den som er oppvokst i en kultur der man forventes å gå inn i en bestemt underordnet rollle i praksis ikke har noe fritt valg. Det er det som er forskjellen på en muslimsk kvinne som bare følger tradisjonen og gjør som foreldre og slekt krever og forventer av henne og en kvinne oppvokst i et likestilt vestlig samfunn som helt uten å være presset til det velger å gå inn i et sadomasochistisk forhold til en mann (eller kvinne, hvis hun er lesbisk). Du ser forhåpentligvis forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 3. oktober 2012 #71 Del Skrevet 3. oktober 2012 Med hånden på hjertet hvor mange muslimske/ blandede ekteskap du kjenner til virkelig ? du snakker om bare det du leser i avisene. Jeg er ikke for muslim Norge og er ikke for sharia i det hele tatt. Men jeg er imot at muslimske menn skal skjæres alle under en kam .. Men norske skal ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 3. oktober 2012 #72 Del Skrevet 3. oktober 2012 Med hånden på hjertet hvor mange muslimske/ blandede ekteskap du kjenner til virkelig ? du snakker om bare det du leser i avisene. Jeg er ikke for muslim Norge og er ikke for sharia i det hele tatt. Men jeg er imot at muslimske menn skal skjæres alle under en kam .. Jeg skjærer ikke samtlige muslimer over en kam. I forrige versjon av denne tråden bidrog jeg med et par innlegg hvor jeg sa meg enig med Vampen i at hovedsaken er individuelle holdninger. Ikke alle muslimer er konservative, ikke alle burer søstera si inne. Men at utenlandske menn fra ikke-vestlige områder skulle være minst like gode på likestilling som norske menn er ikke bare kontraintuitivt og ekstremt usannsynlig. Det er direkte absurd! Det er jo nettopp i Nord-Europa likestillingen har kommet lengst, og det er jo her den begynte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #73 Del Skrevet 3. oktober 2012 Bare det at du sier deg delvis enig ser jeg som et stort fremskritt. For det betyr at du må godta at det er fullstendig urimelig å kreve at muslimske kvinner skal frigjøre seg helt på egenhånd, gitt de kulturelle og politiske føringer de lever under (kvinner i muslimske miljøer her i Vesten vil leve under kulturelt og religiløst press, mens kvinner i Afghanistan, Iran eller Saudi-Arabia vil leve et land der de også politisk er underordnet), at muslimske kvinner skulle frigjøre seg helt på egenhånd uten hjelp fra sine menn er like håpløst som å kreve at slavene selv skulle avskaffe slaveriet uten støtte i den frie befolkningen, det er å kreve mye mer av muslimske kvinner enn av seg selv. Som vestlig kvinne har du selv nytt godt av vår vestlige liberale tradisjon, en tradisjon som førte til at norske kvinner fikk stemmerett bare få år etter at menn fikk allemenn stemmerett. Det ville ikke vært så underlig om du og dine medsøstre ville forsøke å unngå å gjøre undertrykkende menn fra andre kulturer skadefrie i forhold til den dobbeltmoral og undertrykkelse deres kvinner utsettes for. Du snakker hele tiden om at noen kvinner kan ønske å leve underordnet, det er jeg ikke ukjent med, vi har noe som kalles sadomasochisme, forskjellen er bare at den som er oppvokst i en kultur der man forventes å gå inn i en bestemt underordnet rollle i praksis ikke har noe fritt valg. Det er det som er forskjellen på en muslimsk kvinne som bare følger tradisjonen og gjør som foreldre og slekt krever og forventer av henne og en kvinne oppvokst i et likestilt vestlig samfunn som helt uten å være presset til det velger å gå inn i et sadomasochistisk forhold til en mann (eller kvinne, hvis hun er lesbisk). Du ser forhåpentligvis forskjellen? Tror du virkelig ikke at disse kvinnene ser og hører hvordan vestlige kvinner har det ? Så du mener at hvis jeg nekter å ha sex med en muslim her i Norge så kommer det til å forandre noe som helst for en eneste muslimsk kvinne i Afganistan ??? Nå er du bare vanskelig ? Skal du legge skylda på oss vestlige kvinner for hvordan muslimene behandler sine kvinner ? Det har de begynnt med lenge før de visste at det existerer en verden utenom deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #74 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Tror du virkelig ikke at disse kvinnene ser og hører hvordan vestlige kvinner har det ? Så du mener at hvis jeg nekter å ha sex med en muslim her i Norge så kommer det til å forandre noe som helst for en eneste muslimsk kvinne i Afganistan ??? Nå er du bare vanskelig ? Skal du legge skylda på oss vestlige kvinner for hvordan muslimene behandler sine kvinner ? Det har de begynnt med lenge før de visste at det existerer en verden utenom deres. Hva er det du ikke forstår? Forstår du ikke at det at disse mennene nå plutselig både får samme tilgang til tilfeldig sex som skandinaviske frigjorte menn og det at de til og med ser og forstår at mange skandinaviske kvinner foretrekker dem (som "skikkelige menn") fremfor likestilte skandinaviske menn bare bidrar til å sementere disse mennenes kjønnsforestillinger? Og dette er jo langt på vei forestillinger du selv har underbygget i det du har skrevet i denne tråden, hvorfor skulle ikke disse mennene se hva de ser og handle deretter? Hvorfor skulle de ønske forandring når de allerede har fått alt den vestlige likestilte mann har i forhold til vestlige kvinner, ja, kanskje mer, og samtidig beholder grepet om sine egne kvinner? Har du i det hele tatt giddet følge linken til tråden Den likestilte norske mannens misunnelsesverdige situasjon ? http://forum.kvinneg...howtopic=642302 Det er ingen som hevder at kvinneundertrykkingen i islamdominerte kulturer oppstod ved kvinnefrigjøringen i Vesten, det jeg påpeker både her og i forhold til nordeuropeiske jenter som sprer bena for lokale helter i Syden er at dere bidrar til å befeste den kvinneundertrykkende kulturen ved å premiere disse mennene, gjøre dem skadefrie, sørge for at de kan surfe som gratispassasjerer på vestlig kvinnefrigjøring slik at de får det beste av begge verdener og slik at det utelukkende blir søstrene deres som må betale prisen for dobbeltmoralen de dyrker. Før de fikk nærkontakt med vestlige kvinner gikk den strenge seksualmoralen kvinnene er underlagt også utover mennene, det var vanskeligere å få sex, skulle man ha sex måtte det være med prostituerte eller med andre menn eller gutter (jf den utbredte homofile praksis i en del strenge islamdominerte samfunn, som f.eks Afghanistan). Endret 3. oktober 2012 av Cuckold 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #75 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hva er det du ikke forstår? Forstår du ikke at det at disse mennene nå plutselig både får samme tilgang til tilfeldig sex som skandinaviske frigjorte menn og det at de til og med ser og forstår at mange skandinaviske kvinner foretrekker dem (som "skikkelige menn") fremfor likestilte skandinaviske menn bare bidrar til å sementere disse mennenes kjønnsforestillinger? Og dette er jo langt på vei forestillinger du selv har underbygget i det du har skrevet i denne tråden, hvorfor skulle ikke disse mennene se hva de ser og handle deretter? Hvorfor skulle de ønske noen forandring når de allerede har fått alt den vestlige liekstilte mann har, ja faktisk mer, og samtidig beholder grepet om sine egne kvinner? Har du i det hele tatt giddet følge linken til tråden Den likestilte norske mannens misunnelsesverdige situasjon ? http://forum.kvinneg...howtopic=642302 Det er ingen som hevder at kvinneundertrykkingen i islamdominerte kulturer oppstod ved kvinnefrigjøringen i Vesten, det jeg påpeker både her og i forhold til nordeuropeiske jenter som sprer bena for lokale helter i Syden er at dere bidrar til å befeste kulturen ved å premiere disse mennene, gjøre dem skadefrie, sørge for at de kan surfe som gratispassasjerer på vestlig kvinnefrigjøring slik at de får det beste av begge verdener og slik at det utelukkende blir søstrene deres som må betale prisen for dobbeltmoralen de dyrker. Det er veldig fint at du er en gentlemenn som bryr seg om de muslimske kvinnenes manglende frigjøring som mange av dem ikke engang ønsker selv. De også synes at vi er horer og ser ned på oss og latterliggjør det vi kaller vår rett og frihet. De setter sin egen renhet og jomfrudom før ekteskap langt høyere enn vår frihet. Det er like mye dobbeltmoral der som her. At vi ikke sprer bena kommer ikke til å få noe følger for våre muslimske medsøstre på noe positiv måte. sikkert ikke negativt heller. Denne kulturen og kvinnesynet er befestet for tusener av år siden og vi kan jamre oss så mye vi vil her og stakkarsliggjøre dem, men de fleste av dem er fornøyd med tingenes tilstand i det store og det hele. Så lenge de ikke blir slått og voldtatt. Men om de lir det, har det med idiotiske individer å gjøre og ikke kulturen. Det vi og Norge kan gjør at når en kvinne / jente som ønsker å bryte ut søker hjelp gir vi netopp det. beskyttelse, ny identitet, o.l. Det er på den måten vi kan markere samfunnets syn på de undertrykte. De fleste av dem har det bra som de har det, ellers ville de for lengst klaget mye mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #76 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Det er veldig fint at du er en gentlemenn som bryr seg om de muslimske kvinnenes manglende frigjøring som mange av dem ikke engang ønsker selv. De også synes at vi er horer og ser ned på oss og latterliggjør det vi kaller vår rett og frihet. De setter sin egen renhet og jomfrudom før ekteskap langt høyere enn vår frihet. Det er like mye dobbeltmoral der som her. At vi ikke sprer bena kommer ikke til å få noe følger for våre muslimske medsøstre på noe positiv måte. sikkert ikke negativt heller. Denne kulturen og kvinnesynet er befestet for tusener av år siden og vi kan jamre oss så mye vi vil her og stakkarsliggjøre dem, men de fleste av dem er fornøyd med tingenes tilstand i det store og det hele. Så lenge de ikke blir slått og voldtatt. Men om de lir det, har det med idiotiske individer å gjøre og ikke kulturen. Det vi og Norge kan gjør at når en kvinne / jente som ønsker å bryte ut søker hjelp gir vi netopp det. beskyttelse, ny identitet, o.l. Det er på den måten vi kan markere samfunnets syn på de undertrykte. De fleste av dem har det bra som de har det, ellers ville de for lengst klaget mye mere. Aha, så jeg snakker med en slags profet , et menneske som vet noe ingen andre vet, nemlig at kvinnene i den islamdominerte verden er skapt for underkastelse og i mindre grad enn andre trenger frigjøring. For de er nemlig lykkelige som undertrykte. Det er noe eva-80 på KG kan fortelle oss og som vi bare må stole på. Det du snakker om er hore/madonna-komplekset, og hvis du hadde tatt deg bryet med å følge linkene jeg har tatt meg tid til å legge inn ville du ikke skrevet det du skriver. Hore/madonna-tankegangen er selvsagt internalisert i kvinnene i disse kulturene, det er jo nettopp det triste (og geniale) med den form for kulturell undertrykkelse; hvem er det som ønsker å være en skitten hore? Hvis man først er opplært til å tenke slik? Men det er som du ville sett om du hadde lest trådene jeg har linket til ikke bare i de islamdominerte land hore/madonna-tankegangen infiserer kulturen, det gjelder også land i vår kulturkrets, ikke minst katolske og ortodokse land i Syden. Dobbeltmoralen handler ikke bare om vold og uuttalte trusler om æresdrap, den handler om at kvinnene vokser opp i en kultur der deres forståelse av kjønnenes ulikhet bidrar til at de selv adopterer hore/madonna-tankegangen slik at de selv sørger for å holde seg på matten. Og det som definitivt ikke hjelper er når guttene fra disse kulturene opplever å få fri tilgang til frigjorte kvinner fra en annen kultur, kvinner som ikke har noe imot å spre bena for menn som ser på dem som horer, ja kvinner som faktisk underbygger disse guttenes fordommer og forestillinger om at alle kvinner egentlig er masochister som trenger en skikkelig sjåvinistisk mann for å bli lykkelig. Slik at det dummeste man kan gjøre er å gi kvinnene friheten slik de nordeuropeiske mennene har gjort, det er sikker vei til å få frustrerte ulykkelige kvinner, kvinner på endeløs jakt etter "ekte menn", en type løse, æreløse kvinner man gjerne kan pule på, men som man neppe vil ha som livsledsager og mor for sine barn. Endret 3. oktober 2012 av Cuckold 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #77 Del Skrevet 3. oktober 2012 vi kommer aldri til å bli enige der . Jeg forstår synspunktene dine men er ikke enig. Med at du vil bestemme over hvem jeg ligger med prøver du å undertrykke min frihet til å velge selv. Jeg tror i bunn og grunn er du bare sjalu på disse menn for de får det beste av begge verdener som du har ikke engang sjanse til. Det er nok av menn her til lands som ville foretrekke å gifte seg med en ung jomfru for å kunne formere henne som det passer han. Også viten om at ingen pulte henne før deg og hun er uskyldig, søt og sjenert er nok mere tiltrekkende på menn enn du vil innrømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 3. oktober 2012 #78 Del Skrevet 3. oktober 2012 vi kommer aldri til å bli enige der . Jeg forstår synspunktene dine men er ikke enig. Med at du vil bestemme over hvem jeg ligger med prøver du å undertrykke min frihet til å velge selv. Jeg tror i bunn og grunn er du bare sjalu på disse menn for de får det beste av begge verdener som du har ikke engang sjanse til. Det er nok av menn her til lands som ville foretrekke å gifte seg med en ung jomfru for å kunne formere henne som det passer han. Også viten om at ingen pulte henne før deg og hun er uskyldig, søt og sjenert er nok mere tiltrekkende på menn enn du vil innrømme. Det er en tåpelig insinuasjon at agendaen hans skulle koke ned til smålig sjalusi. Men la meg spørre deg direkte om du synes det er ok å premiere dårlig oppførsel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 3. oktober 2012 #79 Del Skrevet 3. oktober 2012 Det er en tåpelig insinuasjon at agendaen hans skulle koke ned til smålig sjalusi. Men la meg spørre deg direkte om du synes det er ok å premiere dårlig oppførsel? Han oppfører seg ikke dårlig mot meg. Den som han oppfører han seg dårlig mot kan straffe han for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #80 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) vi kommer aldri til å bli enige der . Jeg forstår synspunktene dine men er ikke enig. Med at du vil bestemme over hvem jeg ligger med prøver du å undertrykke min frihet til å velge selv. Jeg tror i bunn og grunn er du bare sjalu på disse menn for de får det beste av begge verdener som du har ikke engang sjanse til. Det er nok av menn her til lands som ville foretrekke å gifte seg med en ung jomfru for å kunne formere henne som det passer han. Også viten om at ingen pulte henne før deg og hun er uskyldig, søt og sjenert er nok mere tiltrekkende på menn enn du vil innrømme. Misunnelig? Herregud, har du enda ikke giddet følge linken til tråden Den likestilte norske mannens misunnelsesverdige situasjon ? Det kunne ikke falle meg inn å benekte at menn hadde en bedre posisjon før kvinnefrigjøringens tid, jeg tilhører ikke de menn som påstår at menn utelukkende tjener på likestillingen, når jeg ønsker likestilling er det fordi jeg i likhet med et flertall vestlige menn mener det er rettferdig, at det vil være feil overfor de oppvoksende generasjoner kvinner (våre døtre) om de ikke skulle ha de samme muligheter som sine brødre. Endret 3. oktober 2012 av Cuckold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå