Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og tilbake til saken; Både ja og nei. Det er en veldig fin trøst og si til seg selv og andre når noe vondt skjer at det skjedde av en grunn. Det er mange vonde situasjoner jeg har lært utrolig mye av, som jeg i ettertid er "takknemlig" for skjedde, og tanken om at det kanskje skjedde nettopp fordi jeg skulle lære av det har streifa meg, ja. Men samtidig skjer det utrolig mye unødvendig rundt om i verden jeg virkelig ikke ser noe mening i.

Det er alt det er, en trøst. Om du ser tilbake på noe og oppdager at du lærte noe av det som skjedde. Ja er ikke det normalt? Betyr ikke at grunnen for at det skjedde var at du skulle lære av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alt det er, en trøst. Om du ser tilbake på noe og oppdager at du lærte noe av det som skjedde. Ja er ikke det normalt? Betyr ikke at grunnen for at det skjedde var at du skulle lære av det.

Ja, det var vel det jeg egentlig sa også? Jeg sa at tanken har streifa meg. Ikke at jeg mener at det er sånn! (Som jeg også skreiv i svaret til han forrige som kommenterte innlegget mitt).

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror at alt har en mening, jeg tror ikke på tilfeldigheter. Jeg tror ikke på skjebnen i forhold til at våre liv er forutbestemt, men at vi tiltrekker oss våre egne opplevelser.

Jeg kan være enig i at hvis man er positiv og åpen, er sannsynligheten for at mennesker rundt deg vil behandle deg bedre høyere enn hvis man er negativ og lukket, men hvordan mener du at små, uskyldige barn i Afrika tiltrekker seg sult og elendighet?

Anonym poster: f11006ae01c9c3dec4253a550c8bb33d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...