Frua Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Noen som har noen produkter å anbefale mot dette problemet?
squash1 Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Hei!! Anbefaler å kjøpe shampo uten SLS (Sodium Laureth Sulfate). Det er det stoffet som gjør at det skummer, og det er det stoffet som gjør oss veldig sår og tørr i hodebunnen.. Får kjøpt på helsekostbutikker, jeg har brukt en av merket Giovanni, og etter 3-4 vask er hodet mitt HELT bra. Har fått faren min til å kjøpe shampo uten SLS, og han har slitt med tørr og sår hodebunn i over 20 år, og nå er han endelig for første gang bra! 1
Frua Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2012 Shampo uten sls er notert. Har aldri hatt noe problem med vanelig shampo før nå men skal definitivt prøves. Tror ikke jeg har tørr hodebunn, den heller mer mot fet. Giovanni mener jeg at jeg har sett på iherb.com også, sikkert billigere der! Takk for tips
Gjest Dream89 Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Finn ut hva problemet et først. Jeg slet med varmeutslett i hodebunn og det klødde som fy! Det kan også være masse andre ting og det er jo forskjellige middler til hva som kan hjelpe. Det kan jo være: Lus, psoriasis, Utslett, flass++++
Frua Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2012 Finn ut hva problemet et først. Jeg slet med varmeutslett i hodebunn og det klødde som fy! Det kan også være masse andre ting og det er jo forskjellige middler til hva som kan hjelpe. Det kan jo være: Lus, psoriasis, Utslett, flass++++ Psoriasis, utslett og flass vil man jo lett kunne se og lus er det heller ikke. Jeg har tynt lyst hår og det er enkelt å ta en titt på hodebunnen for å si det sånn Blir jo rød når jeg klør men ikke ellers.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Støtter shampo uten SLS + denne: http://www.feelunique.com/p/John-Masters-Organics-Deep-Scalp-Follicle-Treatment-and-Volumiser-59ml Anonym poster: 862409c64117bbf8cfaea59eccedfc9c
Frua Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2012 Støtter shampo uten SLS + denne: http://www.feeluniqu...-Volumiser-59ml Anonym poster: 862409c64117bbf8cfaea59eccedfc9c Denne så god ut!
lell Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg sliter med det samme. Det klør, er rødt og "flasser" til slutt. Sensitiv hodebunn sier frisøren. Har brukt den john master organics sprayen nå nesten flaska tom, men den hjelper IKKE meg..
Rubies_ Skrevet 5. oktober 2012 #10 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg sliter også med kløe i hodebunnen pga. eksem. Fikk anbefalt to dyre shampooer og balsam av frisøren (ca 500 kr tilsammen for 2 flasker), og det hjalp ikke det hele tatt!! Ble bare verre. Tror nok det er bedre å gå på apoteket, da. Har dessverre ingen gode tips, annet enn: Ikke hør på frisøren hehe. 1
Tropic Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg sliter med dette også, dels pga psoriasis. Jeg prøvde faktisk en shampoo fra bodyshop som jeg synes fungerer bra! Det er en shampoo med ingefær. Anbefaler den virkelig. Den heter "Ginger shampoo" eller noe lignende
Gjest Tidssone Skrevet 5. oktober 2012 #12 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg har sensitiv hud, inkludert hodebunn. Det som funker for meg er Daviness sin calming shampoo og Cutrin sin Sensitivism. I tillegg er jeg forsiktig med å ikke få hårkur eller stylingprodukter i hodebunnen.
Scherbatsky Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 Først og fremst, pass på å skyll ut shampooen godt nok. Skyll alltid litt lenger når det føles som om det er fritt for shampoo. Det hjalp meg (Og shampoo uten SLS burde alle bruke !)
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #14 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg sliter med det samme. Det klør, er rødt og "flasser" til slutt. Sensitiv hodebunn sier frisøren. Har brukt den john master organics sprayen nå nesten flaska tom, men den hjelper IKKE meg.. Hvor lenge har du hatt det sånn? Jeg har gått sånn i to år, ble bedre når jeg startet å vaske håret annhver dag, men til gjengjeld har jeg mistet nesten alt håret Skal til hudlege for utredning... Anonym poster: e80863970c5de60fbf99a39ee6221a51
Quijote Skrevet 8. oktober 2012 #15 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har samme problemet i perioder, og ble faktisk anbefalt grønnsåpe av legen min. Sammen med balsam uten SLS. Det er viktig å ikke bruke balsamen i hodebunnen, og for luktens skyld vil jeg anbefale grønnsåpe uten lukt av furu. Det funker faktisk! Og ikke minst er det mye billigere enn all verdens sjampo.
Frua Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #16 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg rakk aldri å kjøpe noe for hodebunnen før det løste seg. Jeg fant fram en shampobar fra LUSH som jeg hadde liggende og den gjorde susen. LItt rart med tanke på at den har både parfyme og SLS i seg men den inneholder også endel oljer så det er kanskje de som virket? Neste shampo jeg kjøper blir iallefall uten SLS sånn for sikkerhets skyld. Takk for gode råd
Gjest RompeRusk Skrevet 8. oktober 2012 #17 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg slet med det samme, og byttet til balsammetoden (Bruker ikke sjampo, og vasker håret med balsam uten silikon og parabener). Kløen ble halvert etter 1 vask 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #18 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har hatt god effekt av Elsève SOS treatment. En kjølende gelé som man masserer inn i hodebunne. Anonym poster: c0cb519965ea1b95ffe908efc58ee755
Puselusk Skrevet 10. oktober 2012 #19 Skrevet 10. oktober 2012 En gang jeg sov med olivenolje (blanda med emu, og argan, og advocadoolje) i hele håret og hodebunnen og vel å merke...det var først og fremst fordi jeg syns det hjelper mot tørt hår. Men merket også at hodebunnen min klødde mindre dagene etter.
Gjest Tekola Skrevet 11. oktober 2012 #20 Skrevet 11. oktober 2012 Tråden er ryddet for reklame. Tekla, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå