Gå til innhold

Alt rundt meg ble uvirkelig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så, har hatt en veldig ubehagelig opplevelse.

Lå i sofaen og så på Tv mens gubben satt ved pcen, fant ut at jeg skulle ta noe å drikke og gikk til kjøleskapet... og mens jeg står der så merket jeg at noe ikke stemte. Jeg følte...vel på en måte at alt rundt meg ikke hadde noe med meg å gjøre. Til og med gubben som satt rett der følte jeg at jeg ikke kunne snakke til... eller at det ikke var vits fordi... nei det hele er vanskelig å forklare.

Det forstsatte videre i...ja ca 5-10 min.

Jeg klarte liksom ikke koble meg på mine følelser... ble nummen, men var jo samtidig redd.

Følte at jeg ikke helt var meg selv, og klarte ikke "lande" liksom. Som om jeg bare var i denne kroppen og bare... var her. I min egen boble... ingenting rundt meg betydde noe.

Nå må det nevnes at jeg da er gravid, fant ut av det for litt over en uke siden. samtidig har jeg hatt andre ting som har stresset meg opp. Kort sagt hatt MYE å tenke på. Så min lille teori er at hjernen var på overtid... at det var en beskjed til meg om å roe ned.

Skal snakke om dette med min lege, men til da vil jeg gjerne vite om andre her har hatt en lignende opplevelse.

Anonym poster: 8067d0d1a28dbc6ae260f08962f428e5

Videoannonse
Annonse
Gjest Darthoven
Skrevet

Har opplevd det selv, og aner ikke hvorfor det skjer eller hva det kommer av. Men for meg føltes det i hvert fall som om noen skrudde på en bryter, også mister man evnen til å holde tankerekker eller føle noe spesielt. Men like raskt som det kom, så forsvant det også. Ingen anelse om hva det er desverre :)

Skrevet

Høres interessant ut. Skulle gjerne ha prøvd å vært i den tilstanden.

Skrevet

Det kalles derealisasjon og er en angstreaksjon.

Anonym poster: 241ee4b492d1fa9706eeebce9ba8b086

Skrevet

Takk for svar:) Ja derealisasjon høret riktig ut...måtte lese litt om det, og joda... det stemmer nok. Var nu godt å få ett navn på det. Sliter med angt og depresjoner fra før av, så er ikke helt ukjent med psykiske plager. Da trenger jeg ikke bli så redd skulle det skje igjen... da vet jeg hva det er.

Anonym poster: 8067d0d1a28dbc6ae260f08962f428e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...