AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 http://www.dagbladet.no/2012/10/03/nyheter/kidnappingsforsok/innenriks/siktelse/23685199/ Jeg skal IKKE bagatellisere det som noen barn og unge har opplevd de siste ukene, men vi kjenner alle til "smitteeffekten". Da det for ikke veldig lenge siden var snakk om at det i nabolaget vårt var noen som gikk rundt på dørene, tagg penger og oppførte seg merkelig, hadde plutselig "alle" barna vært utsatt for dette. De var blitt truet med kniv og det var ikke måte på... Hvor sannsynlig er det at denne mannen skal ha prøvd å lokke med seg tre smågutter - på vei til jobbintervju? Som det er bevist at var reelt? Jeg synes forklaringen hans om bamsen er plausibel. Og det er sikkert noen som kan bekrefte/avkrefte at han har kjørt rundt med denne bamsen i to år i bilen. Anonym poster: e1e4ab1be21ebe4c22431c094f8386c4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Bedre føre var enn etter snar Greit nok at han ble bragt inn og sjekket. Men siktelsen er opprettholdt. Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis alt som kommer fram i en slik reportasje, men jeg synes det hele virker temmelig harmløst og jeg mistenker at de tre guttene skal ha hatt veldig god fantasi... Anonym poster: 2f4fa9e4b3e7db8bd0e66d9a37b41c1c
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Det bør vel være mulig å sjekke om bamsen virkelig var en gave fra barna hans?
Gjest blah blah Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Alle som kan mistenkes skal selvfølgelig sjekkes ut, men det høres jo ut som denne mannen er uskyldig og det er jo ikke gammelt nytt at barn har god fantasi. Jeg mener...heksejakten begynte jo med noen barns historier og fantasi. (Les: heksejakten hvor kvinner ble brent på bålet altså) og det har jo ikke stoppet med det 1
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Vet med sikkerhet at denne mannen har kjørt rundt med bamsen fra barna i lang-lang tid. Tror at det er noen som har overreagert i denne saken, men er jo veldig greit at han blir sjekket da.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 http://www.dagbladet.no/2012/10/14/nyheter/siktet/bamse/bamsemann/tysek/23842889/ Selvfølgelig! Må si jeg blir litt irritert over unger med altfor god fantasi. (Dog enda mer rasende over voksne som gjør barn vondt, selvfølgelig.) Anonym poster: 2f4fa9e4b3e7db8bd0e66d9a37b41c1c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Pappa og onkelen min tør ikke lenger spørre folk etter veien. For en uke siden måtte jeg sitte i telefonen og bruke google street view for å forsøke å hjelpe de å finne veien når de skulle på jakt. Anonym poster: 1b7de5d9ecfe848ecee9ef813fd57dc0
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Hekseprossesen i Salem started pga Barns fantasi................................
Gjest blah blah Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 Hekseprossesen i Salem started pga Barns fantasi................................ Her i norden også. Var en svensk ekspert/forsker som hadde et tv-program om dette temaet og som forklarte hvordan det begynte og jeg mener å huske at han til og med sa navnene på barna som satte igang alt sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå