Gå til innhold

Noen her som har tatt brystreduksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre deres erfaringer med brystreduksjon?

Hvordan var operasjonen? Hvor lenge ble dere liggende etterpå? Var narkosen lenge i kroppen? Smerter etterpå? Hvor langt tid for å komme seg på jobb igjen?

Setter veldig pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette lurer jeg også på! skal ta min operasjon 16 oktober.

Skrevet

Lurer jeg også på!

Skrevet

Min mor tok operasjon for noen år siden.

Narkose o.l. kan jeg ikke svare på, men hun kunne ikke løfte tungt på ca 3mnd. Hun fikk litt betennelse på ene siden, og måtte inn for å snitte opp og sy på nytt. Men hun mente det absolutt var verdt det.

Jeg husker at hun hadde vondt rundt 2-3mnd i etterkant. Ikke smertefullt-på-gulvet-i-tårer-vondt, men vondt, ja.

Hun begynte å jobbe rundt 1,5mnd etterpå.

Skrevet

Vil gjerne høre deres erfaringer med brystreduksjon?

Hvordan var operasjonen? Hvor lenge ble dere liggende etterpå? Var narkosen lenge i kroppen? Smerter etterpå? Hvor langt tid for å komme seg på jobb igjen?

Setter veldig pris på svar! :)

Det vanligste er å ta det på dagkirurgisk. Da møter man fastende, blir operert og reiser hjem etter noen timer.

Narkosen er ute av kroppen kort tid etter at man våkner opp. Du vil føle deg litt tullete i hodet og kanskje kvalm idet du våkner, men det går fort over.

De står klar med sterke smertestillende som blir satt intravenøst når du våkner, og de sender deg ikke hjem før de har fått kontroll på smertene.

Vel hjemme igjen vil du oppleve å være litt hjelpeløs de første dagene. Hvor mye smerter du har er helt individuelt, det har også en del å si hvor mye som ble fjernet. Smertene vil bli bedre dag for dag. Det er heller ikke sånn kjempe vondt, men det merkes godt de første dagene.

Man må unngå tunge løft i 4-6 uker. De fleste er sykemeldt i 4 uker. Men det er ikke vanlig å være dårlig så lenge. Etter en uke er man nesten helt fin, bare litt hjelpeløs ved løft og slikt.

Lykke til :)

Anonym poster: 7c669417f323c8a833b02aeac9970ced

Skrevet

Hei. Jeg var hos fastlegen min i Bergen i dag, og fikk henvisning til Fana Medisinske Senter for konsultasjon om brystreduksjon. Jeg vet ingenting om jeg kommer til å få dekket en slik operasjon, men lurer også på det du spør om :-)

I tillegg er jeg student, og lurer på om noen andre studenter har tatt brystreduksjon, og om dette gikk utover studiene? Isåfall, mye? Og hvor lenge må man eventuelt holde seg hjemme? Jeg har hittill ingen fravær, men hadde vert utrolig trist dersom dette skulle gå utover studiene..

Jeg bruker strl 85 D, er 21 år, 160 cm høy og veier 60 kg. Noen som tørr å forutsi om dette kommer til å gå bra eller ikke, at jeg får dekket reduksjonen? Sliter med rygg og nakke-plager, hodeverk, spesielt etter trening, og bruker omtrent bare sports-BH'er fordi ingenting annet er behagelig og får de til å se mindre ut. Jeg har også alltid tenkt at brystene mine er for store i forhold til kroppen min, og nå har jeg altså bestemt meg for å redusere dem - DERSOM jeg får det dekket. Ellers har ikke en fattig student råd dessverre :-)

Skrevet

Hei. Jeg var hos fastlegen min i Bergen i dag, og fikk henvisning til Fana Medisinske Senter for konsultasjon om brystreduksjon. Jeg vet ingenting om jeg kommer til å få dekket en slik operasjon, men lurer også på det du spør om :-)

I tillegg er jeg student, og lurer på om noen andre studenter har tatt brystreduksjon, og om dette gikk utover studiene? Isåfall, mye? Og hvor lenge må man eventuelt holde seg hjemme? Jeg har hittill ingen fravær, men hadde vert utrolig trist dersom dette skulle gå utover studiene..

Jeg bruker strl 85 D, er 21 år, 160 cm høy og veier 60 kg. Noen som tørr å forutsi om dette kommer til å gå bra eller ikke, at jeg får dekket reduksjonen? Sliter med rygg og nakke-plager, hodeverk, spesielt etter trening, og bruker omtrent bare sports-BH'er fordi ingenting annet er behagelig og får de til å se mindre ut. Jeg har også alltid tenkt at brystene mine er for store i forhold til kroppen min, og nå har jeg altså bestemt meg for å redusere dem - DERSOM jeg får det dekket. Ellers har ikke en fattig student råd dessverre :-)

Jeg vil tro du får det dekket. For det andre du spør om, les svaret over :)

Anonym poster: 7c669417f323c8a833b02aeac9970ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...