Gå til innhold

Vis meg ditt juleservise!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har DETTE og synes det er såå fint! :) Er egentlig ikke så fan av juleserviser, men kom over et tilbud på Facebook til 1 krone for 8 deler av serviset, og tenkte at det hadde jeg råd til uansett om det var som jeg håpet eller ikke. Og når jeg først fikk det i hus, så var det enda finere enn på bildet! Så nå sparer jeg, og håper å ha nok tll julemiddagen for oss i familien i år. :tree:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julekvelden og første juledag er av de få dagene i året da vi bruker finserviset vårt (gray Pearl), da med røde dekktallerkner og gullfargede tallerkendempere jeg har heklet.

Men nå har jeg kjøpt asjetter og krus i serien de har på Europris i år. Syntes det var koselig med dompapper på. Tenker å bruke det til frokostene i jula :) Og til gløgg og pepperkaker osv. Gleder meg.

Hvordan vi får plass? Kjøpte samtidig en plastkasse, som serviset får plass i, og satte det i kjelleren ved siden av julepynten. Finserviset står i et vitrineskap i spisestuen, hvor det også er plass til to typer dekktallerker, tallerkendempere i tre farger, stoffservietter og en rekke ulike typer serviettringer. Jeg liker å dekke på :)

Anonymous poster hash: 06c0b...bd8

Skrevet

Gammel tråd, men slenger meg på... Jeg kommer ikke til å prioritere å bruke penger på juleserviset, syntes i såfall at disney var søtest. Men jeg har fin-servis som jeg vil bruke ved spesielle anledninger og det passer til alt. For å gjøre det mer jul bruker jeg dekktallerkner i rødt, sølv eller gull, og juleservietter og pynt. Tallerkenen skal jo være full av mat læll !!

Skrevet

Leter også etter juleservise, har et enkelt svart som nå brukes til pent, men skulle gjerne hatt noe som var litt jul.

Liker Åsas jul, men kanskje litt dyrt for meg... Kan jo hende jeg finner noe annet som er billig og pent, så følger med her for tips.

Skrevet

Vi har et juleservise som ser sånn ut fra Figgjo, men det er ute av produksjon.

04_1489830553_xl.jpg

Hei! Er dette til salgs? :-)

Skrevet

Vi har et gaaaaaammelt servise som vi arvet fra mormor, hun har arvet det før oss. Er ingen nisser, men har en sølvkant og en rød kant innenfor der. Kjempefint, ikke glorete og har stor verdi for oss. Mamma har flere men bruker oftest nisse serien fra Porsgrunn.

Skrevet

Hei! Er dette til salgs? :-)

Det er ikke i produksjon lengre, men jeg vet vi har kjøpt deler av vårt på bruktbutikker :)

Skrevet

Vi har dette serviset fra PiP som finservise. Orker ikke ha et eget til jul, så dette passer til jul, nyttår, bursdager osv. Til vanlig bruker vi IKEA og Rosendahl om hverandre.

65385_19809__05112013_1642.jpg

• Liker 1
Skrevet

Har ikke eget juleservise. Syns mange av de er glorete, og blir brukt og kan brukes bare en gang i året.

Derimot har jeg er hvitt servise med gullkant. Føler jeg kan mer ut med pynt på bordet med det

Anonymous poster hash: 706dc...c0b
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har ikke juleservise, og kommer neppe til å skaffe meg det, heller. Synes det vil ta for mye plass i skapene i forhold til den begrensede bruken. Med ubegrenset skapplass og stort budsjett, ville jeg trolig gått for Royal Copenhagen

http://www.royalcopenhagen.com/en/shop/shop-series/31/christmas/16/star-fluted-christmas#

Et annet alternativ, som egentlig ikke er et juleservise, er Taika i rødt fra Iittala

iittala taika red

Skrevet

Haha, ser at jeg i fjor eller noe svarte at jeg ikke hadde tenkt å kjøpe juleservise fordi jeg har et flott finservise fra Wedgewood.

Vel... Det er lov å ombestemme seg! Vi fikk alt vi manglet til serviset vårt til bryllupet, så da fant jeg ut at jeg likevel kunne kjøpe juleserviset jeg har siklet på siden det ble utgitt, Starfluted Christmas (stjerneriflet jul) fra Royal Copenhagen. Det er så elegant og koselig, men uten å være glorete. Jeg har store ambisjoner om å ha det som kake og frokostservise, altså skal jeg ikke kjøpe store tallerkner, sausenebb og slikt. Har nå seks asjetter og kopper :D

Skrevet

Nisse, fra Porsgrunn Porselen.

Tok det i bruk i dag.

Kjøper litt og litt mer hvert år. Etter jul har Christiania Gl.M. ofte 50 og 70 % på restbeholdningen.

Anonymous poster hash: 10b79...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...