Gå til innhold

Vis meg ditt juleservise!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg synes juleserviser er stygge. Jeg kan ikke si at det gjelder alle som er produsert, men jeg har til gode å se et jeg synes er fint. Jeg ser heller ikke poenget å ha et servise som brukes i en særdeles begrenset del av året.

Selv foretrekker jeg hvitt servise.

Jeg foretrekker også et pent "vanlig" servise til jul, og heller få fram julestemningen på annet vis. Men å gå inn i en tråd bare for å rakke ned på de som syns noe annet? Da hadde jeg heller brukt tiden min på noe annet..

Av de servisene som er vist i denne tråden liker jeg nissene fra Firkløveren best, ei venninne har dette, og det ser veldig ordentlig laget ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, alle sammen! Så mye fint!

Jeg tror jeg har landa på "Gammeldags jul"(?), det er nydelig, og akkurat passe glorete. ;)

Du må være klar over at dette er DYRT! Jeg har regnet ut at jeg har betalt over 80.000,- for mitt :sjokkert: Jeg har til 12 personer, både av middagsservise, bestikk og kaffeservise.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du må være klar over at dette er DYRT! Jeg har regnet ut at jeg har betalt over 80.000,- for mitt :sjokkert: Jeg har til 12 personer, både av middagsservise, bestikk og kaffeservise.

Ja, jeg vet det, det er helt vilt. Det var derfor jeg gjerne ville finne ut hva jeg vil samle på før jul så jeg kan ønske meg deler i julegave (de neste førti årene :ler: ). :)

Endret av kisskissbangbang
  • 2 uker senere...
Skrevet

har kastet det, haff det tar for mye plass og vi har aldri kaffe folk over.

Gjest jente89
Skrevet

Jeg har goebel engleservise, og elsker det!

Tror det gikk utav produksjon for et år og to siden, fordi det var ganske dyrt.. Er mega-glad for at jeg fikk tak i det jeg trengte før den tid! :) :)

Skrevet

Vi har et "finere" servise som vi bruker hvis vi skal pynte litt ekstra. Det er hvitt med grønn kant, så det passer fint til jul. Ellers i jula bruker vi bare et enkelt hvitt servise, men det er jo mye julepynt ellers da! ;-)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Gammel tråd, men men.

Vi har det hvite Porsgrunn Cuisine til vanlig hele året. Vi har også veldig lyse, nøytrale farger på vegger og møbler hjemme. Vi er heller ikke opptatt av å følge diverse juletrender, så når det er jul er det full maksimalisme hjemme hos oss og i hele desember bruker vi Disney juleservise. :-D

Skrevet

Jeg gleder meg veldig til det nye juleserviset til Porsgrund kommer, det jeg har sett minner meg veldig om det fra Royal Copenhagen.

Hvis vi begynne å samle på dette kommer vi nok bare til å ha grøttallerkner, sausnebb og salat/potet bollen i juleservise siden vi har Nathalie som finservise kan det fint kombineres. :)

Skrevet

Jeg tror nok aldri jeg skaffer meg juleservise, for meg er det bortkastet å ha et eget servise for desember når jeg allerede har et nydelig Wedgewood servise som kan sprites opp med litt tilbehør i julefarger om nødvendig.

Men HVIS jeg hadde en haug med penger og kunne kjøpt hva jeg ville, hadde jeg definitivt kjøpt dette fra

Royal Copenhagen. http://www.royalcopenhagen.com/en/shop/shop-series/31/christmas/16/star-fluted-christmas#

Skrevet

Har folk virkelig juleservice??? Hvor har dere plass til alle disse tingene?

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror nok aldri jeg skaffer meg juleservise, for meg er det bortkastet å ha et eget servise for desember når jeg allerede har et nydelig Wedgewood servise som kan sprites opp med litt tilbehør i julefarger om nødvendig.

Men HVIS jeg hadde en haug med penger og kunne kjøpt hva jeg ville, hadde jeg definitivt kjøpt dette fra

Royal Copenhagen. http://www.royalcopenhagen.com/en/shop/shop-series/31/christmas/16/star-fluted-christmas#

Det er det lekreste av det lekreste! :D

*krysser fingrene for at Porsgrund er tilnærmet likt når det kommer*

Men jeg synes ofte at juleservise kan tippe fullstendig over når en har alt, bedre med noen få deler som en kombinerer med enklere finservise. :)

Disney jul kunne jeg aldri hatt det blir for mye for min smak. :)

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker Antarktis servise til jul og andre spesielle anledninger.

111173&width=400&height=300&resize_mode=

Synes det er nydelig!

Ønsker meg dette:

at-forattstallrik_22cm_10000503_2.jpg

Men spørs om det ikke bare blir med ønske :)

Anonymous poster hash: b4333...f5b
  • Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vi bruker Antarktis servise til jul og andre spesielle anledninger.

Synes det er nydelig!

Ønsker meg dette:

at-forattstallrik_22cm_10000503_2.jpg

Men spørs om det ikke bare blir med ønske :)

Anonymous poster hash: b4333...f5b

Likte det med nisser på.Hva heter det ?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi har begynt og samle på et som heter holly fra tilbords. Har ikke bilde av det, men likte godt at det var litt dype skåler, til riskremen blandt annet

Gjest LightBulb
Skrevet

Likte det med nisser på.Hva heter det ?

Åsas Jul :)

Skrevet

Det hadde vært artig å lage en youtubevideo hvor man knuste juleservise i slow motion og hadde julemusikk i bakgrunnen

Anonymous poster hash: b7695...90d
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...