kisskissbangbang Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er på leting etter det perfekte juleserviset, og det er jo en jungel der ute! Så, du som har landet på et; vis meg hva valget ditt falt på?
Gjest alven Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 vi har servise fra NIlle, det ligger nedpakket og jeg finner ikke bilde av det da. Enkelt og greit servise
Sarah Dee Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 Vi har et juleservise som ser sånn ut fra Figgjo, men det er ute av produksjon.
Gjest Doh Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Vi har ikke noe selv, men mamma har Nisse-serviset fra Porsgrunn Porselen. Skal vi noensinne ha juleservise blir det dette 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kommer til å arve juleserviset til bestemoren min, hun arvet det av moren sin. Jeg kommer aldri i verden til å kunne bruke det, så jeg må følge med på denne tråden
Sugerøret Skrevet 7. oktober 2012 #6 Skrevet 7. oktober 2012 Har fått et sett som her spesiallaget til meg,det viser jeg ikke frem. Samt et annet ,men det serviset ligger for øyeblikket i kjelleren.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 7. oktober 2012 #8 Skrevet 7. oktober 2012 Vi har dette juleserviset det er min favoritt tror jeg, den andre bestemoren min har dette (eller et som likner) jeg tror jammen jeg skal ønske meg dette serviset jeg, det har jeg jo allerede gode minner med! takk
Gjest Blubberella Skrevet 7. oktober 2012 #9 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har dette (som dessverre har gått ut av produksjon): 1
Helen Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Vi har dette juleserviset Det har vi også Det er skikkelig dyrt, men det er utrolig fint da
Montefalco Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 Hvorfor ikke bruke et pent, vanlig servise. Skjønner ikke hvorfor man skal bruke et glorete og stygt servise til jul. 13
Lillah Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Det har vi også Det er skikkelig dyrt, men det er utrolig fint da Ja, det er det, men verdt pengene :-)
Lillah Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Hvorfor ikke bruke et pent, vanlig servise. Skjønner ikke hvorfor man skal bruke et glorete og stygt servise til jul. For det første.. Det var jeg som plusset innlegget ditt, det var ikke med vilje! Så juleservicer er stygt? Vel, det er din mening, men det er ikke alle som mener det samme som deg. Og jeg liker mitt juleservise veldig godt
skruf Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 Vi har ikke noe spesielt juleservise. Bruker finserviset som vi ellers dekker på til finere anledninger. Har istedet røde dekkbrikker, og pynter heller bordet litt "julete". 4
Dolce Skrevet 7. oktober 2012 #15 Skrevet 7. oktober 2012 Nisseserviset fra Porsgrund. Bilde kommer (serviset ligger nedpakket i kjelleren) Jeg liker spesielt koppene og krusene, der en liten nisse "titter frem" på innsiden. Serviset står fremme på eget bord fra ca. 1. desember. Duken under er spesiell, min bestemor broderte/kopierte motivene fra serviset på duken, spesielt for meg. Vakkert brodert, og gode minner fra min kjære bestemor, som døde for 3 år siden.
Montefalco Skrevet 8. oktober 2012 #16 Skrevet 8. oktober 2012 For det første.. Det var jeg som plusset innlegget ditt, det var ikke med vilje! Så juleservicer er stygt? Vel, det er din mening, men det er ikke alle som mener det samme som deg. Og jeg liker mitt juleservise veldig godt Ja, jeg synes juleserviser er stygge. Jeg kan ikke si at det gjelder alle som er produsert, men jeg har til gode å se et jeg synes er fint. Jeg ser heller ikke poenget å ha et servise som brukes i en særdeles begrenset del av året. Selv foretrekker jeg hvitt servise.
Fantasi Skrevet 8. oktober 2012 #17 Skrevet 8. oktober 2012 Vi har dette juleserviset Så utrolig koselig servise. Nå ble det nesten julestemning her Har ikke noe juleservise selv, men nå skal jeg sannelig vurdere det.
Gjest Skrevet 9. oktober 2012 #18 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har alltid, og vil alltid forbinde jul med Disney! Så barnslige meg, har det her http://www.firkloveren.no/templates/PPage____8984.aspx
kisskissbangbang Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #19 Skrevet 9. oktober 2012 Takk, alle sammen! Så mye fint! Jeg tror jeg har landa på "Gammeldags jul"(?), det er nydelig, og akkurat passe glorete.
Vulpes Skrevet 10. oktober 2012 #20 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg synes mange juleserviser er ganske glorete, men akkurat Porsgrund Porselen Nisse-serien er jeg veldig glad i. Har vokst opp med at dette servise brukes hver eneste jul, så det har stor affeksjonsverdi for meg og. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå