Gå til innhold

Vis meg ditt juleservise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på leting etter det perfekte juleserviset, og det er jo en jungel der ute!

Så, du som har landet på et; vis meg hva valget ditt falt på? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har servise fra NIlle, det ligger nedpakket og jeg finner ikke bilde av det da. Enkelt og greit servise

Skrevet

Vi har et juleservise som ser sånn ut fra Figgjo, men det er ute av produksjon.

04_1489830553_xl.jpg

Skrevet

Vi har ikke noe selv, men mamma har Nisse-serviset fra Porsgrunn Porselen. Skal vi noensinne ha juleservise blir det dette :)

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg kommer til å arve juleserviset til bestemoren min, hun arvet det av moren sin. Jeg kommer aldri i verden til å kunne bruke det, så jeg må følge med på denne tråden :laugh:

Skrevet

Har fått et sett som her spesiallaget til meg,det viser jeg ikke frem.

Samt et annet ,men det serviset ligger for øyeblikket i kjelleren.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Vi har dette juleserviset :)

det er min favoritt tror jeg, den andre bestemoren min har dette (eller et som likner) jeg tror jammen jeg skal ønske meg dette serviset jeg, det har jeg jo allerede gode minner med! takk :laugh:

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har dette (som dessverre har gått ut av produksjon):

49_-312483892_xl.jpg

• Liker 1
Skrevet

Det har vi også :) Det er skikkelig dyrt, men det er utrolig fint da :)

Skrevet

Hvorfor ikke bruke et pent, vanlig servise. Skjønner ikke hvorfor man skal bruke et glorete og stygt servise til jul.

• Liker 13
Skrevet

Det har vi også :) Det er skikkelig dyrt, men det er utrolig fint da :)

Ja, det er det, men verdt pengene :-)

Skrevet

Hvorfor ikke bruke et pent, vanlig servise. Skjønner ikke hvorfor man skal bruke et glorete og stygt servise til jul.

For det første.. Det var jeg som plusset innlegget ditt, det var ikke med vilje!

Så juleservicer er stygt? Vel, det er din mening, men det er ikke alle som mener det samme som deg. Og jeg liker mitt juleservise veldig godt :)

Skrevet

Vi har ikke noe spesielt juleservise. Bruker finserviset som vi ellers dekker på til finere anledninger. Har istedet røde dekkbrikker, og pynter heller bordet litt "julete".

• Liker 4
Skrevet

Nisseserviset fra Porsgrund. Bilde kommer (serviset ligger nedpakket i kjelleren)

Jeg liker spesielt koppene og krusene, der en liten nisse "titter frem" på innsiden.

Serviset står fremme på eget bord fra ca. 1. desember. Duken under er spesiell, min bestemor broderte/kopierte motivene fra serviset på duken, spesielt for meg. Vakkert brodert, og gode minner fra min kjære bestemor, som døde for 3 år siden.

Skrevet

For det første.. Det var jeg som plusset innlegget ditt, det var ikke med vilje!

Så juleservicer er stygt? Vel, det er din mening, men det er ikke alle som mener det samme som deg. Og jeg liker mitt juleservise veldig godt :)

Ja, jeg synes juleserviser er stygge. Jeg kan ikke si at det gjelder alle som er produsert, men jeg har til gode å se et jeg synes er fint. Jeg ser heller ikke poenget å ha et servise som brukes i en særdeles begrenset del av året.

Selv foretrekker jeg hvitt servise.

Skrevet

Så utrolig koselig servise. Nå ble det nesten julestemning her :laugh:

Har ikke noe juleservise selv, men nå skal jeg sannelig vurdere det.

Skrevet

Takk, alle sammen! Så mye fint!

Jeg tror jeg har landa på "Gammeldags jul"(?), det er nydelig, og akkurat passe glorete. ;)

Skrevet

Jeg synes mange juleserviser er ganske glorete, men akkurat Porsgrund Porselen Nisse-serien er jeg veldig glad i. Har vokst opp med at dette servise brukes hver eneste jul, så det har stor affeksjonsverdi for meg og.

porsgrund_nisse.jpg

39_1904337155_xl.jpg

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...