AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Hei! Aller først; om dette er feil kategori, flytt gjerne posten til et mer egnet sted! Altså, jeg vil gjerne sy mine egne tøybind, men har litt problemer med å finne ut av hvor jeg kan kjøpe materialene som skal brukes. Andre her som har sydd egne, og som kan gi meg en "step-by-step"-oppskrift? Takknemlig for svar! Anonym poster: 466754764598808fdd8b1fede3bfaace
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Her er det ei dame som har sydd av gamle sokker, flanell og diverse andre ting. http://www.thriftyfun.com/tf23357753.tip.html Anonym poster: 65c719de09212da8258367b0641e91dc
Hoppetaujenta Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 For folk som ikke vil/kan sy selv; her er noen fargerike til salgs på nett, vilkårlig søkt på. http://www.hippehippo.no/productdetails.php?product=193
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 masse bilder på denne sida http://fuckyeahmenstruation.tumblr.com/post/11436660248/diy-reusable-cloth-pads-and-pantyliners Anonym poster: 65c719de09212da8258367b0641e91dc
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg blør periodevis MYE, vil virkelig 3 lag med stoff hvorav ett er nylon holde på alt blodet!?? Disse tøybindene må da være for kvinner med lite mens? Virkelig kjukke bind vil vel neppe bli rene tvers igjennom? Jeg ser en stor mulighet for at det blir en bakteriebombe. Anonym poster: 1428b4f3135bffafed176dd7a474a960
Kvist Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Disse tøybindene må da være for kvinner med lite mens? Eller for kvinner som bruker menskopp og vil ha en ekstra sikkerhet mot lekkasje. Selv bruker jeg menskopp uten bind i tillegg, men jeg blør ikke så mye vanligvis. Bruker et par tøybind helt mot slutten av perioden bare, da dropper jeg gjerne koppen. Ellers fins det masse typer tøybind, i rene naturmaterialer, med naturmaterialer mot huden og vanntett sperrelag, eller med fleecstoff mot huden (som slipper igjennom fukt og føles helt tørt mot huden) og naturmaterialer som oppsugende lag før det er sperrelag ytterst. De kommer også i alle størrelser så man kan finne de som passer din kropp og din blødning best. Selv bruker jeg mest noen ganske små med bare to lag flanell i bambus. De er myke, puster godt og holder til mitt behov, men jeg har også større bind jeg brukte etter fødsel sist.
altflyter Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Er ikke det litt uhygienisk? Det blir jo ikke skikkelig rent selv om man vasker på 60 grader. Det hadde jo vært fantastisk om de faktisk fungerer bra, for det er mye mer miljøvennlig... Men er de sikker?
Kvist Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 Er ikke det litt uhygienisk? Det blir jo ikke skikkelig rent selv om man vasker på 60 grader. Det hadde jo vært fantastisk om de faktisk fungerer bra, for det er mye mer miljøvennlig... Men er de sikker? De blir skikkelig rene Man skyller i kaldt vann først (enten i vasken eller for de litt mer bedagelig anlagte av oss, på kald skylling i maskinen) og vasker på 60 grader med flytende vaskemiddel. Jeg har noen tøybind som er 4-5 år gamle, uten flekker og uten lukt. Da vil jeg si de er rene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå