Gå til innhold

Kan dere lese?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, dumt spørsmål. Kan du ikke lese så kan du vel heller ikke svare her, eller skjønne hva jeg skriver.

Så jeg får vel heller stille spørsmålet på nytt. Er det mange her som har store problemer med å lese?

For jeg begynner å lure for jeg ser så ofte folk som ikke klarer å få med seg ting i innleggene. Noen ganger så står det f.eks "jeg har en hund på 12 som er syk. Det er en dalmatiner, hva skal jeg gjøre. Skal jeg dra til dyrlegen eller vente å se an". Og folk, ikke bare en, men flere også svarer med "hvor gammel er hunden" "Hva slags hund er det?" Har du hvert hos dyrlegenlegen" Og noen ganger så blir den hunden på mystiskvis også ei katt. Ja, også blir tråden bumpet opp etter 10 år der noen spør, "hvordan går det med hesten?" Og så er vi i gang igjen med å gi tips til ts så hun kan få hjelp med sitt syke hamster, eller var det rotte hun hadde? :fnise:

Hvorfor skjer dette? Noen ganger synes jeg rett og slett det blir for komisk, men er jo litt slitsomt når man selv er TS.

Jeg vet at noen kan ha dysleksi f.eks og de er vel unskyldt, men jeg har litt problemet med å tro at de er i et veldig stort flertall her.

Anonym poster: d3fa36942e1f36da439bc5b9b1286ed8

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Fairydust
Skrevet

Det er lett å hoppe over en setning eller glemme en setning, når man har mange idèer og tanker i hodet som man skal skrive som svar. Og noen ganger er trådstarters innlegg så forvirrende at man rett og slett trenger å spørre en ekstra gang for å bli sikker på hva TS mener, selv om at TS kanskje indirekte har skrevet det i hovedinnlegget.

• Liker 1
Skrevet

Må innrømme å ha gjort den tabben selv, på et annet forum.

Det var overskrifta som lurte meg - "Hjelp, lille venn har fått psoriasis" eller noe sånt. Og i en tettskreven tekst med hverken punktum eller linjeskift gikk det meg hus forbi at lille venn ikke var et barn, men en hund..... :fnise: Hvem har hørt om en hund med psoriasis liksom..... :sjenert:

Skrevet

Som andre her sier, noen ganger er man litt raske på labben, andre ganger er det TS skriver omtrent umulig å tyde.

Gjest Darthoven
Skrevet

Det er vel fordi de fleste leser raskt igjennom, for så å gjøre seg opp en mening ganske så spontant. Da kan man ikke unngå at det ofte blir upresist og lite gjennomtenkt. Men sånn er jo nett-debatt, og derfor skal man ikke alltid stole på ting som blir sagt, samt at man ikke alltid trenger/burde være så bastant i sine meninger. Om en mening tyter ut av munnen spontant, så kunne mange med fordel vært litt mindre bastante.

Skrevet

Det er et generelt problem altså, jeg jobber med epostsupport og utrolig ofte virker det som om folk overhode ikke leser hva jeg skriver til dem... selv om det er de som har tatt kontakt og jeg svarer dem personlig (da skulle man jo tro de gadd å lese svaret *litt* nøye?)

På nettet, på forum osv, må jeg innrømme at det noen ganger går litt fort i svingene.. jeg er gjerne på forum mens jeg driver med andre ting eller er på jobb og jeg leser litt kjapt her og der og det hender nok jeg missforstår eller leser noe feil selv om jeg tror jeg for det meste har god leseforståelse:) Det hender dog at folk skriver på en innmari krøkkete måte og på grunn av orddeling og feil tegnsetting kan det noen ganger være lett å misforstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...