Gå til innhold

StenaCruise aldersgrense

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha jobbet på en festival i sommer mottok jeg et gavekort for to personer på StenaCruise. Jeg er 19 år gammel og han jeg skal reise med er 29. På nettsiden til Stena Line står det:

Det er 23 års aldersgrense på StenaCruise.

Unntak gjelder barn og ungdom i følge med foreldre eller foresatte.

Reiser du med barn du ikke er foreldre eller foresatt til, må skriftlig tillatelse fra foreldre kunne fremlegges ved innsjekking.

Om tillatelse ikke kan fremlegges kan det medføre at reisen ikke kan gjennomføres.

Det vi hadde tenkt var å få med en skriftlig tillatelse fra faren min, som har så klart har gått med på det. Lurer bare på om det er noen som vet om dette vil gå?

Vil det holde at jeg har med en skriftlig tillatelse eller vil de nekte meg ombord fordi jeg er for ung?

Takker for alle svar!

Anonym poster: ff2b3d1cfbe75d42418ff3e4bd22d6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ganske ann på hvem du møter ved inngangen. Jeg reiste med far og to venninner, det gikk greit. Vi var da 19, 19, 20. Jeg reiste med en venninne og jobben hennes, begge 19, de var aner ikke, men ikke i familie, så ikke da foresatte. Det gikk greit. Men none jeg kjenner har opplevd at hun ikke fikk ta med venninna når hun var med familien, de var da 17 tror jeg. Men tror det skal gå greit.

Skrevet

Dette var da særdeles merkelig. 22-åringer som må ha tillatelse av de foresatte? Hva gjør de om man ikke har noen, tro? Jeg hadde nok ikke giddet bruke et slikt selskap etter at jeg fylte 23 heller. Får da være grenser for overformynderi.

Anonym poster: 4def646b9c8926a65179752334582004

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du må være over 23 år. Jeg har selv nemlig brent meg grundig på dette. Jeg ringte til kundeservice først, fikk til og med bekreftelse (skriftlig!) på at det var greit at jeg som var 22 år kunne bli med min mann som da var 24 år. Vi skulle feire valentindagen, så det var ikke akkurat noe fyllecruise denne helgen.

Vel, hvem tror du ikke ble avvist av vakta? For det er visst vekterne som bestemmer. Men, jeg klagde, fordi jeg ble skikkelig lei meg, hadde gledet meg og vi hadde bestilt en finere lugar og greier. Uansett, fordi jeg satt med mine skriftlige bevis fikk vi ny tur som kompensasjon, i helgen, ble da fulgt inn av ei dame som hadde en høyere posisjon i StenaLine. Vi fikk også penger igjen i tillegg til dette.

Så nei: det er ikke mulig. Det er nemlig redde for fyll og bråk (som om ikke de over 23 år bedriver med slikt) og vekterne der evner ikke å vise skjønn, selv om jeg kunne vise til StenaLines egen bekreftelse på at det var greit.

Edit: Skal du være med krever de en foresatt. Det vil si en som er like gammel som en mor/far/bestefar/bestemor, selv om jeg synes de er svært uklare på dette.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Ring å hør :)

Tror jeg ringer i morgen jeg for sikkerhetsskyld :)

ts

Endret av kittykat1993
Skrevet (endret)

Tror jeg ringer i morgen jeg for sikkerhetsskyld :)

ts

Bare for å ha sagt det: jeg ringte, jeg skrev til og med e-post, de sa det gikk og jeg kom meg ikke ombord. Sier det bare som en advarsel siden jeg selv opplevde å ikke komme med til tross for skriftlig bevis.

Endret av Yvonne
Skrevet

Bare for å ha sagt det: jeg ringte, jeg skrev til og med e-post, de sa det gikk og jeg kom meg ikke ombord. Sier det bare som en advarsel siden jeg selv opplevde å ikke komme med til tross for skriftlig bevis.

Takk for advarselen, skal ha det i bakhodet :)

ts

Skrevet

det samme gjelder for Color Line. Du må få en aldersdispansasjon som skrives inn på bestillingen din. Som regel er det kun de som reiser med jobben sin som får det.

Skrevet

Ringte i dag og fikk høre at ettersom jeg var under 23 og skulle reise med en som ikke er i familie, så måtte han være så gammel at han kunne vært en forelder for meg. Jeg er jo egentlig glad for at han ikke er så gammel, hehe, men han er jo voksen, så jeg synes det er merkelig hvis det ikke går at jeg reiser med han.

ts

Skrevet

Ringte i dag og fikk høre at ettersom jeg var under 23 og skulle reise med en som ikke er i familie, så måtte han være så gammel at han kunne vært en forelder for meg. Jeg er jo egentlig glad for at han ikke er så gammel, hehe, men han er jo voksen, så jeg synes det er merkelig hvis det ikke går at jeg reiser med han.

ts

Stena Line er ekstra strenge nå,fordi de prøver å bli kvitt "fyllebåt"-ryktet sitt. Håper det er noe annet fint dere kan gjøre i stedet :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er ikke 23 enda, men har reist sammen med min eldre kjæreste mange ganger uten problemer. Det kommer an på hvem du møter i innsjekkinga, og hvem du reiser sammen med. De er mer skeptiske til ungdommer som reiser i store gjenger enn til kjærestepar, for eksempel.

Skrevet (endret)

Jeg er ikke 23 enda, men har reist sammen med min eldre kjæreste mange ganger uten problemer. Det kommer an på hvem du møter i innsjekkinga, og hvem du reiser sammen med. De er mer skeptiske til ungdommer som reiser i store gjenger enn til kjærestepar, for eksempel.

Du kan være veldig heldig. Jeg reiste med min mann alene OG jeg forhørte meg både muntlig og skriftlig i forkant men jeg ble nektet inngang. Vi er ikke akkurat mennesker som drar på fyllatur, ikke var vi fulle heller, det var Valentines-feiring ombord båten, og vi reiste ikke med en gjeng. Vi reiste helt fra Kristiansand, men det hjalp lite. Men ja, det har mye med hvem du møter, men er man virkelig villig til å ta en slik risiko? Du kan være veldig uheldig, som oss, og faktisk da miste båten og tape penger. Vi fikk heldigvis dekket tapet fordi vi fikk feilinformasjon av StenaLine.

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...