AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Hjelp! Jeg vet at min datter (11 år) har baksnakket andre ved flere anledninger. Hun har også vært med på å lure ut informasjon fra en tredje ved hjelp av luretriks. Triksene kan minne om det som skjedde i Jørgen+Anne er sant, da en jente gjemte seg under senga til veninna, mens hun snakket med veninna. Ekkelt. jeg liker ikke at hun er med på dette. Den dårlige samvittigheten lyser ut av henne, og jeg får ingenting ut av henne når jeg prøver å snakke med henne om dette. Hun går helt i lås. Grunnen til at jeg vet, er at andre mødre har gitt eksempler på episoder som må stemme. Hvor vanlig er dette? Er det sånn at "unger gjør slikt"? Hvordan skal man gripe an? Har prøvd å få hennne til å sette seg inn i at dette ikke føles bra å bli utsatt for, men hun vil ikke høre på temaet i det hele tatt, jeg når ikke inn. Hvem kan hjelpe??? Anonym poster: 14a70fb42fd5e5044a70962845f3065d
mammamy Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har ikke noe tips eller erfaringer til deg, men jeg vil bare GI DEG MASSE ROS for at du tar tak i dette. Det er så UTROLIG MANGE foreldre som lukker øynenen når det kommer til egne barn og ikke vil høre på / tro på at deres barn er med på noe slikt. Så tusen tak for månedens innlegg for min del her på KG 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har ikke noe tips eller erfaringer til deg, men jeg vil bare GI DEG MASSE ROS for at du tar tak i dette. Det er så UTROLIG MANGE foreldre som lukker øynenen når det kommer til egne barn og ikke vil høre på / tro på at deres barn er med på noe slikt. Så tusen tak for månedens innlegg for min del her på KG Takk for fin tilbakemelding. Jeg ser jo at barnet ikke har det bra når hun er med på dette. Hun blir stresset av det hele. Anonym poster: 842f04546e4aa69648eb45d5c0d93d6d
lillevill Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Du kan jo si at når man sårer andre, så er det som om man ''forgifter'' seg selv og dermed sårer seg selv fordi man må bære med seg dårlig samvittighet. Resultatet er dårligere selvfølelse, og man går å føler seg som en drittsekk. Si at om hun behandler andre pent og med respekt så vil hun få mange flere venner. Si også at når man baksnakker så vil man også etterhvert miste venner fordi ingen vil stole på en som baksnakker. Beste er å være en grei og snill jente, fordi da blir andre glad i en, og man blir glad i seg selv også. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå