Gå til innhold

Hoppe av i svingen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er i et fast forhold på over 4 år nå, Tåler ikke ppiller eller annen hormonell prevensjon så har brukt kondom. Har i det siste blitt litt mer slapp ifht. det og begynt med å hoppe av i svingen. Vet det er en usikker prevensjonsmetode, men det gjør virkelig ingenting om jeg skulle bli gravid.

Noen med erfaringer? Eller Som har blitt gravide?

Jeg tenker jo litt at ved å bruke kondom rundt eggløsning er vi vel for det meste dekket. Har stabil syklus.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fairydust
Skrevet (endret)

Mange har blitt gravide på den måten der ja. Ganske uansvarlig metode om du ikke ønsker barn...

Endret av Fairydust
Skrevet

Mange har blitt gravide på den måten der ja. Ganske uansvarlig metode om du ikke ønsker barn...

Om manikke ønsker barn ja, men om du leser ovenfor står det at det ikke gjør noe om jeg skulle blitt gravid. Det er uansett planen om noen mnd.

Skrevet

Hvis det virkelig ikke gjør noe om du blir gravid, hvorfor hoppe av?

Gjest Fairydust
Skrevet

Om manikke ønsker barn ja, men om du leser ovenfor står det at det ikke gjør noe om jeg skulle blitt gravid. Det er uansett planen om noen mnd.

Var det jeg tenkte også. Hvis du ønsker deg barn, hvorfor hoppe av i svingen? For jeg ser ikke helt logikken med å spørre her, når du egentlig vet svaret selv. Du vet at du kan bli gravid av å hoppe av i svingen, men samtidig bryr det deg egentlig ikke fordi det gjør ingenting om du blir gravid. So what's the problem? :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Fordi at det passer aller best å vente noen måneder:)

Men skulle det skje hadde vi begge blitt glade:)

Skrevet

Var det jeg tenkte også. Hvis du ønsker deg barn, hvorfor hoppe av i svingen? For jeg ser ikke helt logikken med å spørre her, når du egentlig vet svaret selv. Du vet at du kan bli gravid av å hoppe av i svingen, men samtidig bryr det deg egentlig ikke fordi det gjør ingenting om du blir gravid. So what's the problem? :gjeiper:

Fordi jeg spurte etter andres erfaring:) ikke fordi at jeg lurte om muligheter for å bli gravid osv:)

Skrevet

Vel - min erfaring er at det føles mye bedre å ikke hoppe av. Dessuten er det mer spennende - og dermed enda bedre - at det er en "fare" for at det går "galt".

Skrevet

Min erfaring med å hoppe av i svingen: ble gravid med en gang :fnise:

Anonym poster: bb874a94bc5e44a8af3b93eeab4a3bbd

Skrevet

Min erfaring med å hoppe av i svingen: ble gravid med en gang :fnise:

Hehe husker du om dette var i forbindelse med eggløsning?:)

Skrevet

Ja,regna meg fram til at det var akkurat midt i den :laugh:

Skrevet

Ja,regna meg fram til at det var akkurat midt i den :laugh:

Hehe flaks;)

Skrevet

haha ja! :fnise:

Skrevet

Jeg(eller; han da) har hoppet av i svingen i godt over 6 år uten å bli gravide.

Men, vi har aldri jukset - og - jeg har merket meg at han har helt klart forsats, så jeg tror muligens han ikke "lekker" underveis.

Dette er følgelig ingen garanti for noe og jeg anbefaler det ikke om man ikke vil ha barn - men for oss var det helt OK siden vi var i et langvarig stabilt forhold - og hadde en "får vi barn er det OK" holdning men var bestemte på å vente med veldig aktive forsøk til noe senere.

For alt jeg vet kan det ha vært flaks hele veien også, at han har lekket noen ganger men aldri akkurat på eggløsning osv. Det er jo uansett risiko :)

Anonym poster: b9fef7c439530cb9915a8dbd33452304

Skrevet

Jeg(eller; han da) har hoppet av i svingen i godt over 6 år uten å bli gravide.

Men, vi har aldri jukset - og - jeg har merket meg at han har helt klart forsats, så jeg tror muligens han ikke "lekker" underveis.

Dette er følgelig ingen garanti for noe og jeg anbefaler det ikke om man ikke vil ha barn - men for oss var det helt OK siden vi var i et langvarig stabilt forhold - og hadde en "får vi barn er det OK" holdning men var bestemte på å vente med veldig aktive forsøk til noe senere.

For alt jeg vet kan det ha vært flaks hele veien også, at han har lekket noen ganger men aldri akkurat på eggløsning osv. Det er jo uansett risiko :)

Anonym poster: b9fef7c439530cb9915a8dbd33452304

Jeg mer at jeg leste et sted at det var liten kjangs for at det er sædceller i denne væsken som av og til kommer underveis. Men kilde har jeg da ikke.

Tror vi har litt samme holdning der:)

Skrevet

Trådstarter har ikke behov for en helt sikker prevensjonsmetode. Hun skriver at det er greit å bli gravid nå selv om det egentlig passer best å vente litt til.

Da mener jeg at det er det helt greit å droppe kondomene, men foreløpig ikke ta imot hele spruten dypt i fitta. Metoden er usikker som prevensjon, men det er jo helt greit. Hvor usikker metoden er som prevensjon, varierer sannsynligvis ganske mye fra mann til mann, både hva angår mengde sædceller i forsatsen og hva angår kontroll til å trekke seg ut før spruten kommer.

De går glipp av begges nytelse ved å la spruten gå dypt og godt mot mormunnen, men det går de glipp av ved kondombruk også. Det er til gjengjeld det eneste de går glipp av. Å trekke seg ut før spruten kommer, er svært frigjørende sammenlignet med kondombruk, og legger til rette for god, leken og variert sex. De kan leke seg med mange forskjellige steder å la spruten havne.

Jeg har ingen vansker med å anbefale metoden for alle som er i trådstarters situasjon.

Anonym poster: a4c8d625f449ab35245405b103c865e3

Skrevet

Jeg går på pille, men ett vennepar av meg drev med det. Kombinert med sikkert periode. De har nå en nydelige liten sønn;)

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg har to vakre jenter :rodmer:

De er et godt bevis på at gravid det blir man selv om han "hopper av i svingen"

Jeg er sterilisert nå :ler:

Skrevet

Jeg har to vakre jenter :rodmer:

De er et godt bevis på at gravid det blir man selv om han "hopper av i svingen"

Jeg er sterilisert nå :ler:

Hehe, men hva var tanken når dere kun hoppet av i svingen?:) At det var greit å bli gravide?

Gjest Surrehodet
Skrevet

Hehe, men hva var tanken når dere kun hoppet av i svingen? :) At det var greit å bli gravide?

Nja, egentlig ikke. Det passet ikke helt inn med fremtidsplanen å bli gravide tidlig i forholdet, eller så tett inn på førstejenta. Tanken var vel noe slik som at sex er godt, dette går nok bra.

Det skal sies at grunnen til at vi ikke brukte noen form for prevensjon var at jeg ikke tålte pillen, og reagerte kraftig på kondom. Og at abort ikke er en prevensjonsmetode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...