Strixvaria Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Litt usikker på om denne skulle være her eller i kropp, helse etc., men anyways.. Jeg prøvde meg på litt akasiehonning på brie her for to dager siden (smakte superdigg), men fikk ganske kjapt utslett/blemmer på leppene. Tenkte ikke noe mer over det den dagen ("sånt skjer sikkert.. jeg kan ha kommet borti noe" osv.), men nå i dag hadde jeg litt akasiehonning i teen, og umiddelbart etter å ha tatt et par slurker kjente jeg at jeg fikk flere blemmer. MEN jeg blir jo litt skeptisk - er det virkelig mulig at det er der allergien kommer fra? Er det vanlig å være allergisk mot honning, eller mer spesifikt denne akasiehonningen? Jeg tåler jo vanlig honning, og har aldri opplevd å være allergisk mot noen slags matvare tidligere..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 det der høres ut som en allergi for meg ta en tur til legen og fortell dette og be om å bli skikkelig testet for det kan vere andre ting du reagerer på også , kryssallergi , men er ikke sikkert at du reagerer så mye at du tenker over det , men få det sjekket ut for snart 30 år siden fikk jeg påvist allergi mot bjørk -klør på øyene og kan få betennelser for ti år siden begynte det å prikke i leppene da jeg spiste eple, for to år siden hovnet halsen opp ved eplespising så det er total stopp på min eplespising for å kveles vil jeg ikke og eple har kryssallergi mot bjørk Anonym poster: d2e80e829be8e8f1480ca0742b9436e9
Strixvaria Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2012 Tror nok jeg må gjøre det, for som du sier, så kan det godt være andre ting jeg er allergisk mot også. Kan en vanlig allmennlege gjøre alle disse testene, eller må man henvises videre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå