AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg reiser i disse dager land og strand rundt for å finne brudekjolen min. Jeg er godt voksen (40+) og ser etter noe enkelt, men elegant. Jeg skal ikke ha en stor prinsessekjole til 15 000,- men tenker mer på å holde meg rundt 5.000,- maks 6.000,- Fram til nå har jeg vært i 6 forskjellige brudesalonger, og det som har gått igjen hos 4 av de 6 stedene, er dårlig service og ufin kundebehandling (særlig i form av nedsettende/tankeløse(?) kommentarer). Når jeg forteller hva jeg er ute etter og hva maksprisen er, er jeg plutselig ikke så interessant lenger, virker det som. I den ene butikken, fikk jeg så dårlig mottakelse at opplevelsen satt i meg en god stund etterpå. Den ansatte behandlet meg som luft og hørte rett og slett ikke etter da jeg prøvde å beskrive mer i detalj hva jeg var på jakt etter. Hun stod bare å stirret henført på en av de andre unge brudene som holdt på å prøve kjoler. (Den ansatte var også selv veldig ung, så jeg vet ikke om hun stod og drømte om sitt eget bryllup... ;o)). Etter gjentatte forsøk på å få kontakt, ble jeg henvist til selskapskjoleavdelingen på egen hånd, hvor de hadde én hvit kjole. Wow! Flere steder er jeg bare blitt overlatt til meg selv, og så får de yngre 'prinsessebrudene' all hjelp og fokus, SELVOM jeg har bestilt time på forhånd (det er ikke slik at jeg bare stikker innom uten avtale - da skulle jeg ikke ha sagt noe). Jeg er absolutt ingen krevende kunde, jeg er høflig og beskjeden, og har forsøkt å beholde smilet overfor de ansatte selvom de ikke har vært spesielt hyggelige tilbake. Det gjør meg ingenting å klare meg litt på egen hånd, men det kan jo være greit å få hjelp til å finne frem til kjoler i min størrelse og prisklasse. Svært mange kjoler er jo ikke merket med pris, og da blir det vanskelig å klare seg selv. Jeg hadde gledet meg til å starte kjolejakten og synes det er leit å få slike negative opplevelser. Det høres kanskje ut som jeg er sjalu på de unge brudene... Hehe, det er IKKE det det dreier seg om. Å gifte seg og å finne drømmekjolen er stort når man er ung, men det er faktisk veldig stort for meg også! Det er ikke alderen på bruden eller prisen på kjolen som avgjør hvordan det føles å skulle gifte seg. Har jeg bare vært veldig uheldig, eller er det fler der ute med lignende erfaringer? Har dere noen anbefalinger ndg. brudesalonger på østlandet, med tanke på god service? PS! I to av salongene fikk jeg veldig god og hyggelig service, og jeg tror kanskje jeg har funnet drømmekjolen min i den ene :o) Anonym poster: 49aa3662a98968c2e21e332fc0f06b72 Anonym poster: 49aa3662a98968c2e21e332fc0f06b72
Bonito Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg er ikke gift, men opplevde det samme da jeg var med en venninne for å finne brudekjole. Butikkdamen viet oss kun ett "nedad og opp" blikk før hun forsvant, og da vi endelig klarte å få oppmerksomheten hennes var det ikke akkurat med entusiasme hun hjalp oss. Vi så nok ikke akkurat ut som noen med mye penger å bruke, men uansett om vi hadde hatt det sørget hun effektivt for at det ikke hadde blitt noe kjøp der åkke som. 1
pusla Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg har bare vært et sted foreløpig og er fornøyd med servicen på den måten at hun som hjalp meg satt på meg en kjole som var nydelig, hun var imøtekommende og ga meg masse komplimenter. Men jeg ble totalt overhørt på hva jeg ønska meg, når jeg tenker meg om. Jeg er også voksen og ønsker ingen prinsessekjole, men ser for meg en kort kjole. Det fikk jeg ikke prøve, for de mente damen at var så kjedelige. Resultatet ble jo at jeg gikk ut derfra uten å ha fått sett det på meg som jeg opprinnelig ønsket, så sånn sett var det kanskje ikke strålende service? Endret 1. oktober 2012 av pusla 1
kaprifolen Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Kan jeg bare få anbefale Monsoon sine brudekjoler om du skal til Oslo? Varierte, enkle, klassiske, og i riktig prisklasse! Og der har jeg aldri hørt noen klage på servicen, de er dessuten vant til voksne kunder! (Hun ene som jobber der SER riktignok pottesur ut, men hun har bare fått munnen opp-ned fra naturens side, tror jeg...) 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Kan jeg bare få anbefale Monsoon sine brudekjoler om du skal til Oslo? Varierte, enkle, klassiske, og i riktig prisklasse! Og der har jeg aldri hørt noen klage på servicen, de er dessuten vant til voksne kunder! (Hun ene som jobber der SER riktignok pottesur ut, men hun har bare fått munnen opp-ned fra naturens side, tror jeg...) Hehehe...ja, det er ikke alltid naturen er på vår side ;o) Men tusen takk for tipset! Det høres jo kjempebra ut. Nå blir det nok en ny Oslo-tur snart :o) Anonym poster: 49aa3662a98968c2e21e332fc0f06b72
Petalouda Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Anbefaler http://www.abelone.no/ på det sterkeste, jeg er godt voksen, annengangsbrud, og jeg kjøpte brudekjole som er alldeles griselekker her Kostet den "svimlende sum" av 5600 kroner også, pluss en del tilbehør da men det er jo valgfritt så klart) - og jeg har viiirkelig funnet drømmekjolen min her :) 1
kaprifolen Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 Midt på Bogstadveien omtrent, gamle 7/11-hjørnet. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 2. oktober 2012 #10 Skrevet 2. oktober 2012 Ikke noe hyggelig. Kanskje ta seg en tur til Lily i København, de har etter mitt inntrykk mye enklere kjoler. Jeg har også et lite "problem" med den ene salongen her i Oslo. Opplevde et enormt kjøpepress på ufattelig dyre ting - kjolen var kjøpt, så de prøvde å overbevise meg om en hårpynt til 4500,- I tillegg til ballkjoler til brudepikene til den samme prisen. :S Bortsett fra dette kjøpe-kjøpe-kjøpe maset fikk vi både prøve hva vi ville og være der en stund. Jentene koste seg, mens jeg var livredd for å ødelegge noe. hehe.
Kvinne30 Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Huff, så kjedelig:( og så dårlig gjort. Klart det er fantastisk å gifte seg, uansett alder. Det burde de vite! Håper du finner din drømmekjole!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Huff, så kjedelig:( og så dårlig gjort. Klart det er fantastisk å gifte seg, uansett alder. Det burde de vite! Håper du finner din drømmekjole! Tusen takk! Hilsen TS Anonym poster: 49aa3662a98968c2e21e332fc0f06b72
Ella1981 Skrevet 3. oktober 2012 #13 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har vært i tre forskjellige burdesalonger i Oslo, og jammen er det stor forskjell. Noen har virkelig forstått at de tar imot jenter som trenger god hjelp og det lille ekstra, mens andre er der fordi de trenger en jobb. Jeg følte stor forskjell på salongene. I den ene salongen følte meg nesten i veien, og at hun som hjalp meg ble litt oppgitt fordi jeg ikke fant en enste kjole som jeg ble overbvist på at jeg ville ha. Skoene de hadde som man kan prøve til kjolene var møkkete og utslitte og servicen var rett og slett skikkelig dårlig. Dama var frekk og hørte ikke på noe av det jeg sa ang ønsker. Jeg sa jeg ønsket en ettersittende kjole, men ingen mermaid - hun kom med mermaid-kjole, og så ble hun småsur fordi jeg sa at jeg ikke ønsket å prøve den, nettopp fordi jeg så det var mermaidfasong på den. hun var ikke koselig, og jeg ønsket av den grunn ikke å handle der. Den andre salongen var det stikk motsatt. Jeg ble ta tatt godt hånd om og følte at de kun var der for meg. Det er jo jeg som skal ha kjolen, og det har de forstått.
Mischa Skrevet 3. oktober 2012 #14 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har opplevd veldig varierende service i de ulike salongene. Noen har virkelig lyttet til meg og vi har vært på samme bølgelengde. Du føler at de virkelig forstår deg og dine ønsker. Andre har vært ekstremt overfladiske og bare jatter med. Man føler man ikke kan stole på det de sier fordi de bare er opptatt av å få solgt noe. Noen av mine dårlige opplevelser er: * Følelsen av å bli ignorert og oversett, og forlatt til seg selv. * Å ikke få hjelp i prøverommet - ikke lett å ta på brudekjoler på egenhånd * Å få bestilt kjole i feil størrelse - jeg påstod at jeg skulle ha 38, de insisterte på 34 (heldigvis klarte jeg slanke meg noen kg før dagen og skredderen gjorde en grei jobb) * Å spørre salongen om de førte en spesiell kjole fra et spesielt merke og få kontant nei, når den likevel hang i salongen.. * Å ringe salongen for å spørre etter kjoler og få beskjed om at de var inne, men dukke opp i salongen og oppleve at kjolene ikke var der Huff når jeg tenker tilbake burde jeg egentlig ikke funnet meg i mye av det som ble sagt og gjort, men man føler jo ikke man har så mye valg heller når det er så få salonger å velge mellom. Et sted må man jo kjøpe kjolen! Nekter å gifte meg igjen
Dhalia Skrevet 3. oktober 2012 #15 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg fikk veldig dårlig service i ene salongen jeg var i. Jeg hadde bestilt time men gikk gjennom 3 ulike damer som skulle "hjelpe" meg da de hadde for mye å gjøre. Fikk beskjed om at man ikke kunne forvente mye på en lørdag og at jeg burde komme på en ukedag i steden. Dette burde jeg kanskje ha fått beskjed om da jeg bestilte time? Uansett, jeg ville ha med mamma og når hun bor 40 mil unna blir det vanskelig å "stikke innom en ukedag". De fant også bare flere versjoner av samme type kjole og ikke det jeg sa jeg ønsket. Endte med å gå frustrert uten kjøp og kom ikke tilbake. Gikk til en annen, abelone.no, der ble jeg veldig godt mottatt og fikk mye bedre hjelp. Så der kjøpte jeg kjole og tilbehør! 1
pusla Skrevet 3. oktober 2012 #16 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg var innom Monsoon i dag og det var en befriende opplevelse. Kjolene henger i butikken som alle andre klær, ikke noe mas eller kjøpepress. Når jenta som jobba der så at jeg prøvde brudekjole, var hun veldig hjelpsom, hyggelig og interessert i bryllupet mitt. Enkle, fine kjoler til rundt tre tusen. Anbefales! Skal til abelone neste uke, håper jeg blir like fornøyd som dere andre her! 2
Petalouda Skrevet 4. oktober 2012 #17 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg kjøpte alt mitt på abelone også, begge kjolene mine og alt tilbehør unntatt sko. Var der først på ordinær prøvetime, da hadde jeg sett en kort kjole på nettsidene deres som jeg siklet litt på. Den kjøpte jeg den første dagen. Fant det jeg var sikker på var drømmekjolen min, men var litt usikker på utrigningen så jeg ville komme tilbake senere for å prøve sammen med en venninne. Da jeg kom tilbake to uker senere fikk jeg nok en gang fantastisk hjelp, og kjøpte kjole nummer to og alt tilbehøret
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #18 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg kjøpte alt mitt på abelone også, begge kjolene mine og alt tilbehør unntatt sko. Var der først på ordinær prøvetime, da hadde jeg sett en kort kjole på nettsidene deres som jeg siklet litt på. Den kjøpte jeg den første dagen. Fant det jeg var sikker på var drømmekjolen min, men var litt usikker på utrigningen så jeg ville komme tilbake senere for å prøve sammen med en venninne. Da jeg kom tilbake to uker senere fikk jeg nok en gang fantastisk hjelp, og kjøpte kjole nummer to og alt tilbehøret Ts her. Basert på det dere sier, vil både Abelone og Monsoon få besøk av meg neste uke. Gleder meg! Begynte nesten å få en liten fobi mot brudesalonger Anonym poster: 49aa3662a98968c2e21e332fc0f06b72
Store My Skrevet 4. oktober 2012 #20 Skrevet 4. oktober 2012 Huff. Jeg hadde også en ubehagelig opplevelse i en brudesalong i Trondheim. Jeg kom innom og sa at jeg ville se på kjoler. Dama sa surt og nedlatende at "det var ikke slik det fungerte, vet du, man måtte bestille time". Det visste jeg ikke, så jeg fikk bare stotra fram et beklager og at jeg ikke visste det. Hun bare fortsatte å spy ut surhet. Og det er jo greit at hun ikke har tid til å hjelpe meg når jeg ikke har bestilt time, men den utrolig ubehagelige måten hun møtte meg på gjorde at jeg unngikk den salongen siden. Og heller bestilte time en annen plass. Godt å se at du har fått tips til bedre salonger. service har virkelig mye å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå