Midnattsol Skrevet 25. februar 2004 #1 Del Skrevet 25. februar 2004 Er forkjøla men har lyst til å dra på trening allikevel. Er ikke dårlig, men har tett rennende nese og hoster. Litt tung i hodet, ellers ganske ok. Ville du dratt på trening eller slappa av hjemme? Tenkte å prøve og heller gå om jeg kjenner det blir for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 25. februar 2004 #2 Del Skrevet 25. februar 2004 Tja, personlig syns jeg det kan bli vel slitsomt og trene når jeg er tett i nesa, men du kan jo prøve. Husk: Det er ingen skam og snu, grave seg ned i sofaen og slappe av om det blir for slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 25. februar 2004 #3 Del Skrevet 25. februar 2004 Du vet nok svaret best selv. Synes det hørtes ut som en god ide og heller gå om det blir for mye for deg! Go treningsøkt da! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 25. februar 2004 #4 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvis du vil bevege deg så ville jeg ikke dratt på treningsstudio men heller kledd godt på meg og gått/jogget en tur. Tenk også litt på de andre menneskene som er på teningsstudioet som kanskje ikke setter pris på å trene sammen med folk som er forkjølet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 #5 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvis du vil bevege deg så ville jeg ikke dratt på treningsstudio men heller kledd godt på meg og gått/jogget en tur. Tenk også litt på de andre menneskene som er på teningsstudioet som kanskje ikke setter pris på å trene sammen med folk som er forkjølet. ENIG! Forskjølelse smitter ved dråper!!! Ta hensyn 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg er ikke potte tett og sengeliggende så det er ikke såå ille. Trener jo ikke helt kloss oppi andre heller, men klart man skal ta hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 25. februar 2004 #7 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg er ikke potte tett og sengeliggende så det er ikke såå ille. Trener jo ikke helt kloss oppi andre heller' date=' men klart man skal ta hensyn.[/quote'] Uansett hvor lite forkjølet du er så smitter det veldig lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2004 #8 Del Skrevet 25. februar 2004 Hvis du føler at du er i god nok form til at du har lyst til å trene, så kan du jo som du foreslår prøve og se hvor slitsomt det blir. Men som jeg har sagt til deg tidliger - ikke tren bare for at du syns du må! God bedring! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #9 Del Skrevet 25. februar 2004 Er forkjøla men har lyst til å dra på trening allikevel. Er ikke dårlig, men har tett rennende nese og hoster. Litt tung i hodet, ellers ganske ok. Ville du dratt på trening eller slappa av hjemme? Tenkte å prøve og heller gå om jeg kjenner det blir for mye. Man skal helst ikke trene når man er forkjølet, ikke bare for smittefaren, den er som regel liten når man først har blitt syk. Man risikerer å bli enda mer forkjølet fordi belastningen på immunsystemet blir større. Fra helsenett.no: Er det farlig å trene med infeksjon i kroppen? Enkelte smittestoffer kan slå seg på hjertet og skade dette. Det kan derfor være farlig å belaste kroppen når man har en infeksjon. Vi har i dag ingen raske tester som kan avgjøre hvilke infeksjoner som kan være farlige og hvilke ikke. Man må derfor redusere eller stanse all trening når man har en infeksjon. Hva skal man gjøre når man tror man er i ferd med å få en forkjølelse eller en annen infeksjon? Ved alle typer infeksjoner trenger kroppen å bygge opp motstanskraft for å bekjempe denne. Det er derfor dumt å belaste kroppen. Om du føler at du er i ferd med å bli forkjølet eller få en annen infeksjon, stans treningen og hold deg i ro. Hold deg varm og ikke frys. Drikk rikelig. Etter et par dager vil du merke om det er en vanlig forkjølelse eller en kraftigere infeksjon. Om du er i tvil kontakt lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 25. februar 2004 Ok, tror jeg slapper av i dag og ser an formen i morgen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå