Gå til innhold

Selvtillit lav etter svulst-operasjon


Gjest anonym2233

Anbefalte innlegg

Gjest anonym2233

Bare lyst til å skrive ut indre tanker og følelser...

Nøyaktig en uke siden i dag, hadde jeg svulst (godartet)- operasjon og fikk fjernet ene ørespyttkjertelen. Operasjonen var lang, men vellykket.

Komplikasjoner sånn sett ved operasjonen var at noen nerver ble berørt, men ikke skadet. Dette ville føre til midlertidig lammelse, men i dag etter en besøk på sykehuset for å fjerne sting...osv. Fikk jeg snakket med legen hvor jeg blir opplyst at sjansen er 50/50 om nervefunksjonen vil komme seg igjen.

Dette er da snakk om lammelse på venstre halvdel av ansiktet, nedre del, blant annet underleppen.

Allerede etter operasjonen var jeg super deprimert pga utseende. Altfor selvsikker eller ikke( selvsikkerheten har så klart stupt den også...), så syns jeg at jeg selv er pen og har et fint smil .

Det siste har jeg verken klart å smile, spise og drikke normalt, eller "blåse opp kinnene"...Dekker til rundt om munnen med hånda når jeg smiler litt eller prater. På grunn av lammelsen!

Er så super lei meg og er redd for at dette forblir permanenet. Dette har i tillegg gått utover forholdet mitt. Kjæresten sier jo han vil støtte meg og hans meninger om meg ikke vil forandre seg.

Jeg har brukt noen år på å bygge opp selvtilliten min og slikt, og det er bare vondt hvis den stuper igjen nå og forblir der den er nå. :(

Vet ikke hva jeg skal føle eller tenke. Ikke lyst til å ordne meg, sminke meg eller noe som helst. Leppa er bare stiv liksom :(

Har i allefall fått noen øvelser som jeg skal trene på, håper disse hjelper i lengden og det skjer noen positive forandringer.

Sukk, bare lei meg.... Redd for at det forblir sånn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje lett for meg å si men du må bare ta det som det kommer, håper på det beste :klemmer:

Anonym poster: 82288c9b4b6cc4dc95fe9ac5a5619707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...