Gå til innhold

Blåmerker som plutselig dukker opp?

Anbefalte innlegg

La merke til nå i går at jeg har et gigantisk blåmerke på baksiden av låret. Jeg forstår ikke hvor det har kommet fra! Blåmerket er litt stort, det er omtrent 3 cm i diameter og ganske langt... Greia er at blåmerket er på en skikkelig merkelig plass også, det er liksom på innsiden av låret, men samtidig litt bak kneet, om noen skjønner.

Jeg har ikke fått vondt der og heller ikke slått meg, merket gjør ikke vondt heller (det er både blått, lilla og gult). Jeg kjenner en liten kul når jeg trykket på blåmerket.. Jeg har også fått noen små merker på kneet og låret. Forstår ikke hvor de kommer fra, for jeg har ikke fått vondt eller slått meg, ei gjort noe som kan gi meg et blåmerke. Jeg får sjeldent blåmerker, har ikke hatt blåmerker siden jeg var liten og den ene gangen typen beit meg i armen mens han sov. Hehe.

Uansett, hvor kan de ha kommet fra? Reagerer mest på det største blåmerket, det ser jo direkte skummelt ut...

Anonym poster: 78a73964e6e798ec2c806afd7dd9073a

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/691998-bl%C3%A5merker-som-plutselig-dukker-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme problemet og kjæresten min har bedt meg gå til legen for å sjekke. Vil ikke nevne kreft, men det kan være en årsak, dvs. blodkreft, men i de fleste tilfeller er det mer uskyldige årsaker.

Anonym poster: 0ec1924edf9cf8086b10f45f6792fce4

Gå til legen!

Siden du hverken har slått deg eller pleier å få blåmerker lett bør du få det sjekka. Det er mange ting som kan være årsaken, noen ganske uskyldige som f.eks et blodkar har sprunget, men også andre mer alvorlige sykdommer/tilstander. Så vær så snill å få det undersøkt :hug:

Endret av inox

Jeg burde kanskje ta en tur til legen ja, og har tenkt å gjøre det - men vil gjerne høre om det er noen andre som har opplevd det! Har fått enda en til blåkul på baksiden av leggen, og jeg irriterer meg grønn over den. Hvor har jeg fått den ifra? Jeg gjør ikke noe annet om dagene enn å gå til skolen, være på skolen (som går ut på å sitte på en stol og lese i en bok og skrive litt), deretter gå hjem og ligge/sitte i senga, se TV, dusje (uten å slå meg) og legge meg. Hvordan kan jeg da plutselig bli full i blåmerker - når jeg i tillegg aldri får det? :/

Dytter. Har til sammen 7 blåmerker nå, 3 av dem er litt store og de andre er ganske små. Dette er rundt kneet, baksiden av låret og leggen. Altså det er bare på føttene...

Anonym poster: 2b0468cd7a9efccaf44353f5441f7d4a

Hvis det er noe som har nylig oppstått, så ville jeg tatt en tur til legen og undersøkt det.

Jeg våkner selv med blåmerker uten å vite hvor de kommer fra. Jeg får utrolig lett blåmerker, spesielt på beina. Jeg kan bære en pose, som skumper lett borti siden av kneet mitt, og det ser ut som om jeg har blitt mishandlet. En gang tullet kjæresten min, lekte vampyr og såvidt plantet tennene i halsgropen min: da ble det skjerf i flere dager etter... men det er vanlig for meg :)

Annonse

Har det samme problemet og kjæresten min har bedt meg gå til legen for å sjekke. Vil ikke nevne kreft, men det kan være en årsak, dvs. blodkreft, men i de fleste tilfeller er det mer uskyldige årsaker.

Anonym poster: 0ec1924edf9cf8086b10f45f6792fce4

Jeg burde kanskje ta en tur til legen ja, og har tenkt å gjøre det - men vil gjerne høre om det er noen andre som har opplevd det! Har fått enda en til blåkul på baksiden av leggen, og jeg irriterer meg grønn over den. Hvor har jeg fått den ifra? Jeg gjør ikke noe annet om dagene enn å gå til skolen, være på skolen (som går ut på å sitte på en stol og lese i en bok og skrive litt), deretter gå hjem og ligge/sitte i senga, se TV, dusje (uten å slå meg) og legge meg. Hvordan kan jeg da plutselig bli full i blåmerker - når jeg i tillegg aldri får det? :/

Dytter. Har til sammen 7 blåmerker nå, 3 av dem er litt store og de andre er ganske små. Dette er rundt kneet, baksiden av låret og leggen. Altså det er bare på føttene...

Anonym poster: 2b0468cd7a9efccaf44353f5441f7d4a

Kjære deg, det er nettopp det at du får så mange og dype blåmerker (høres ut som om det er blødninger under huden siden du får kuler) uten noen synlig grunn som gjør meg bekymra. Især siden du vanligvis ikke får blåmerker.

Blåmerker som oppstår uten skade skyldes i hovedsak to ting - enten er blodårene tynne/skjøre eller så er det lite blodplater (evt blodplatene fungerer dårlig.) Blodplater er viktige i å få blodet til å levre seg. Årsaken til det kan være alt fra vitaminmangel, medisinbruk, infeksjoner til skumle sykdommer som kreft.

Vær så snill - gå til legen og få dette sjekka ut, begge to. :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...