AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har det sidte året gradvis fått tykkere, mørkere og mer hår på feil steder. Som lys kvinne oppleves det sjenerende å ha mørke hår på tær,håndbak, veiviser og meget økt mengde kjønnshår. Jeg rekker ikke å barbere bort alt daglig og huden min tåler ikke voks og jeg klarer ikke epilering. Hvis jeg barberer bikinilinjen før jobb og går på stranden etter jobb har hårene rukket å vokse ut til stubber. Jeg hater dette! Anonym poster: 2b4de403ee25fbc77d7b2a42a2f77989
Gjest Yoyo Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Kan være Polycystic Ovariesyndrom(pcos). http://www.lommelegen.no/artikkel/polycystisk-ovarialt-syndrom-pcos
Gjest 22jente Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Du burde ta en tur til legen og snakke om det, han kan sikkert henvise deg videre til hudlege og gynekolog (som noen sa det kan være PCOS), og du kan få tatt blodprøver for å måle hormoner osv. Du har også en sjangs til å få støtte fra staten til å betale laserhårfjerning etc. Har en form for hirsutisme selv og er bare 22 år. Jeg vet hvor sjenerende og hvor dårlig selvbilde man kan få av det, så jeg råder deg til å søke hjelp. Men du må også vite at det er ikke din feil og det er ikke noe du skal skamme deg over. Samfunnet idag er altfor overfokusert på ting som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt, det er faktisk veldig vanlig at kvinner lider av hårvekstproblemer i forksjellige grader, men det er ikke mange som sier det høyt for å si det sånn. Men som sagt når det blir et så stort problem som du beskriver burde du søke hjelp sånn at du kan få det bedre med deg selv Du kan også lese diverse sider på internett som tar for seg dietter, urter, etc for folk som sliter med PCOS, og hirsutisme. Om alt fungerer vet jeg ikke, men det kan være verdt å ta en titt på. Her er noen linker: (jeg håper du forstår engelsk bra, eller så får du slenge inn linken på google translate) http://www.livestron...ents-hirsutism/ (video på engelsk med pcos kostholdstips) evt kan du google ting som "cure pcos", "hirsutism treatments" etc etc... man kan få hormon tilskudd av lege, som f.eks p-piller, men jeg er ikke sikker på hvordan disse fungerer da jeg har Leiden mutasjon og kan ikke ta noe som øker sjansen min for blodpropp... Men jeg ønsker deg masse lykke til, og håper du får den hjelpen du trenger. Bare mas og krev din rett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå