*Lene* Skrevet 25. februar 2004 #1 Skrevet 25. februar 2004 Min samboer og jeg tittet i går i våre album. Og en koselig start, utviklet seg til en mindre koselig kveld! Jeg har mange album, og selvfølgelig er noen av mine forhenværende avbildet! Må nevne at jeg har vært samboer 2 ganger før min nåværende, pluss noen småkjærester innimellom! Dette preger jo selvfølgelig mine gamle album, da jeg stort sett alltid har vært sammen med noen! Samboeren min ble pottesur, og kunne ikke skjønne hvorfor jeg sparte på alle disse bildene av ex'ene. Han mente jeg måtte savne de litt, eller like å mimre over disse tidene siden jeg beholdt alle! Dette er jo selvfølgelig ikke sant! Album er album, og disse hadde jeg før han flyttet inn. Etter mye om og men, rev jeg istykker noen bilder av ekser, som var letter kledd (stranda etc) Disse reagerte han mest på, og sinna som jeg var rev jeg de i stykker! Disse bildene er jo "livet" mitt? Jeg prøvde å fortelle han at jeg hadde et liv før jeg traff han også.... Uff...Er jeg smålig? Eller er kjæresten min sjalu? Hva mener dere?
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #2 Skrevet 25. februar 2004 Jeg synes han overreagerer! Han vet da at du har et liv før ham, og bilder er en del av livet. Det eneste han eventuelt kan reagere på er veldig "intime" bilder (dersom du skulla ha noen slike, men de ville vel neppe stått i et album ), og da mener jeg ikke strandbilder for det er feriebilder. Har ikke han gamle bilder da?? Hilsen Lille meg
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2004 Joda, men veldig få av eksen! De er igjen hos henne!
Gjest Brit Elin Skrevet 25. februar 2004 #4 Skrevet 25. februar 2004 Spørsmålet ditt fikk meg til å tenke etter og jeg tror ikke jeg har min eks i våre album som står i stua. Kanskje ligger de på loftet i en egen album eller så ligger de i en haug sammen med en masse annet rot. Han har heller ikke bilder av sine ekser mens de var sammen men jeg vet jo hvem det er og de tilhører vennemiljøet vårt så vi har jo bilder av de i forskjelige sammenhenger. Hvis du ikke har veldig mange bilder av eksene synes jeg samboeren din overreagerer. Men er det vanskelig å fjerne de bildene eller albumene der det er mest ekser bare for husfredens skyld mener jeg? Vet ikke hvor gammelt deres forhold er, men min erfaring er at det blir mindre sårende å se gamle ekser etterhvert.
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2004 Kunne skjønt han hvis vi hadde disse albumene i stua!! Men der har vi kun "våre" album og av ungene! Disse gamle albumene ligger på kottet! Vårt forhold er jo "ferskt" i denne sammenhengen! Vi har vært sammen i snart halvannet år :-)
Gjest Carmelita Skrevet 25. februar 2004 #6 Skrevet 25. februar 2004 Jeg er enig med deg, Penelene! Alle har en fortid som er fylt med forskjellige minner, disse minnene har vært med på å forme oss til de menneskene vi er i dag. Jeg synes man skal ta vare på minnene selvom personene ikke "betyr så mye" lenger. Ta vare på albumene dine!
Kate Skrevet 25. februar 2004 #7 Skrevet 25. februar 2004 Jeg synes ikke han noen grunn til å reagere på at du har spart på gamle bilder. Som andre her også har nevnt så er de en del av livet ditt. Hvis det kommer som et sjokk på ham at du har en fortid, burde han gå i tenkeboksen. Aldri i verden om jeg hadde kastet bilder fra tiden før jeg traff mannen min. Albumene fra den tiden ligger på kottet, og av og til tar jeg dem frem for å mimre litt. Noen vekker litt bittersøte minner, andre ler jeg litt av og tenker "hvordan i all verden kunne jeg bli sammen med han der!" Andre bilder får meg til å tenke på akkurat den tiden og hvordan livet mitt var da. Bilder av ekser er nettopp det - bilder av EKSER. Dere hadde noe sammen en gang i tiden, men nå er det han du deler livet med. Det burde han jo være takknemlig for, og ikke bli sjalu på noe som er over og forbi. På den annen side kan du jo ta hans følelser på alvor, og forklare ham at disse bildene vil du spare på fordi de er endel av livet ditt, men at de skal legges på et litt utilgjengelig sted så han slipper å ha dem midt i ansiktet når han ikke føler seg vel med det. Så kan du ta dem frem en gang du er alene hjemme.
MarianneE Skrevet 25. februar 2004 #8 Skrevet 25. februar 2004 Ekser er ekser for en grunn........ Det er -slik jeg ser det- naturlig at det er bilde av dem i et album, de har vært en del av livet ditt, og det ville vært rart om du måtte nærmest fjerne fortida di. Så helt ærlig, din samboer fremstod for meg som sjalu, noe smålig og overreagerte big time!
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2004 Ekser er ekser for en grunn........ Det er -slik jeg ser det- naturlig at det er bilde av dem i et album, de har vært en del av livet ditt, og det ville vært rart om du måtte nærmest fjerne fortida di. Så helt ærlig, din samboer fremstod for meg som sjalu, noe smålig og overreagerte big time! Her er jeg enig..hehe.. Enden på denne vise er forreste: Samboer'n ringte sin eks, og sa han ville ha flere bilder av sin datters oppvekst! Han sa nemlig at for å skåne meg?!! for bilder av eksen hadde han valgt å ikke ta de med (bullshit spør du meg, og "like i care") Selvfølgelig vil jeg han skal ha bilder av datterens oppvekst! MEN; moren ville at jeg skulle være med på en kopp kaffe!!!! Iiiiik... :-? WHY!
Gjest glamourgirl Skrevet 25. februar 2004 #10 Skrevet 25. februar 2004 Jeg har ikke så mange ekser, og ikke så mange bilder av dem heller. Men, at jeg har noen bilder i album, og at jeg ikke kaster dem, det skulle bare mangle. I stua har jeg album fra før jeg ble gift, og etter jeg ble singel, "gifte-albumene" er i boden, men nei, jeg kaster dem ikke med det første, det er tross alt minner det er snakk om. Ville nok ikke vist bildene av meg og eks til en ny kjæreste, men synes ikke det var galt at du gjorde det....
Gjest Poirot Skrevet 25. februar 2004 #11 Skrevet 25. februar 2004 Mine ekser er i album i stua. Aldri vært noe problem.
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 25. februar 2004 Mine ekser er i album i stua. Aldri vært noe problem. Mine var i stua..Men siden vi hadde denne diskusjonene for noen mnd siden, flyttet jeg de ut på kottet! Tydeligvis ikke bra nok..hehe
*Artemis* Skrevet 25. februar 2004 #13 Skrevet 25. februar 2004 Har mine album med bilder av mine ekser gjemt unna i et skap. Gøy å ta de fram å mimre litt alene, men pleier ikke å invitere min nåværende kjæreste til å være med på det...vet han ikke ville sagt noe...men tror ikke jeg hadde likt å se mange bilder av han og hans ekser i ulike situasjoner. En eks er en eks! Men, for all del, kaster aldri de albumene! De er en del av hvem jeg er!
Gjest Vega Skrevet 25. februar 2004 #14 Skrevet 25. februar 2004 Kaffe med eksen? Ja, hvorfor ikke... De har en datter, og det er bare naturlig at du møter moren til din stedatter. Hun ville ikke bedt deg om hun var sjalu. Det er ok for jenta også, at de voksne kan kommunisere. Synes han overreagerte. Selv har jeg album, men ikke i stua. I noen av albumene er det bilder av ekser, andre bilder ligger og slenger i en eske. Men tar de ikke fram og mimrer sammen med samboer. (Har ikke så mye behov for det...) Har dagbøker også, ikke framme, som er mer private, men de regner jeg med at han holder seg unna, og gjør han ikke det, er det hans ansvar... Alle har en fortid, også samboeren din.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #15 Skrevet 25. februar 2004 For å spørre om noe litt annet - skal alle bilder av ekser fjernes i et hvert album? Jeg har sett på album hos min svigerfamilie og der er det selvfølgelig bilder av min manns tidligere forlovde (fra familieselskap osv.) Jeg kan jo ikke be om at disse fjernes! Men nå finnes ikke jeg sjalu, så jeg har til tider problemer med å sette meg inn i situasjoner som andre (etter min mening) reagerer irrasjonelt! Og Penelene, so mVega sier synes jeg du skal bli med på den kaffekoppen, for å vise at du i det minste ikke er sjalu. Så kanskje mannen din blir litt tryggere på situasjonen også. Hilsen Lille meg
*Lene* Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #16 Skrevet 25. februar 2004 Jeg har sagt ja til å være med på kaffekoppen :-)
LaToya Skrevet 25. februar 2004 #17 Skrevet 25. februar 2004 Bilder og ekser ja. Jeg ble dumpet for 3 mnd siden og x`n har valgt ut de bilder han vil ha ( jeg har alle bildene ) Han fortalte tom med at han alene og sammen med den nye dama hadde sett bildene og plukket ut. Ble litt sinna jeg da :evil: Hun har da ingen ting med hvilke bilder han velger ....!!!???? Vi har vært gift og har selvsagt noen strand/feriebilder hvor vi holder rundt hverandre og disse plukket han ikke ut pga henne. Bare rister på hodet jeg, den nye dama hans trenger da ikke se de bildene !? og det er da ganske naturlig å ha bilder av eks kona di og bryllupet ??? Synes han kunne hatt slike bilder i et album som et minne så jeg er en smule ( les mye ) skuffa over han nå
Gjest gjest1 Skrevet 25. februar 2004 #18 Skrevet 25. februar 2004 Hjemme hos oss står albumene våre side om side, ordnet etter år av min kjære. Ikke noe problem med ekser. Vi er klar over at vi begge har levd en stund før vi møtte hverandre. ---------------------------------------------- Hos min svigermor henger to brudebilder av hennes bror. Litt snålt, men sånn er nåengang livet.
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #19 Skrevet 25. februar 2004 Selv om folk har en fortid, så burde man vel ikke ha behov forå sitte å mimre med å se på bilder av eksen? Høres ut som man ikke er helt feridg med de da..
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2004 #20 Skrevet 25. februar 2004 Min mann, giftet oss i fjor, har fjerna alle bildene av eksen sin. Jeg har mine i en kasse på loftet. Men det er jeg som er mest sår her i huset når det gjelder slike ting. Da vi ble sammen hadde han alle disse bildene liggende, og nysgjerrig som jeg var, klarte jeg ikke å la være å se på dem. Etterhvert ble det til at jeg skulle flytte hit, og da ba jeg pent om at bryllupsalbumet ble lagt vekk. Da ble han så irritert at han røska ut alle bildene og hivde dem i ovnen. Etterpå gråt han. Dette plager meg fremdeles etter snart fire år. Jeg tror at han ikke var helt ferdig med henne da jeg flytta inn. Han snakka mye om henne, og rett etter jeg flytta inn så viste han meg en video av en ferietur de hadde hatt sammen. Han snakka mye om bryllupet deres også, så jeg var litt "vanskelig" åå planlegge bryllup sammen med, for jeg visste jo i detalj hvordan han hadde gjort ting første gangen. Vet han er glad i meg nå, men har en vond klump hele tiden. Er han ferdig med henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå