AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #21 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har selv slitt med dette en stund, og har derfor gått opp 10 kg på et halvt år. Nå har jeg begynt å ta tak i det, og etter at jeg endret kostholdet mitt, har jeg ikke kjent på overspisingstrangen. Jeg har ikke en gang lyst på godteri. Jeg spiser sunt og jevnt utover hele dagen, og lar det ikke gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Jeg regner ut kalorier, og holder meg til ca. 1400 kcal hver dag, men velger mat som gjør meg mett igjennom hele dagen. Da holder blodsukkeret seg stabilt, og jeg får ikke plutselig behov for noe søtt. Ikke gå på butikken når du er sulten. Skriv handleliste hver gang du skal kjøpe mat, og hold deg til det du har skrevet ned. Drikk også masse vann, men helst i forbindelse med måltid. Drikker man vann på tom mage, vil blodsukkeret gå høyt opp, for så å gå ned igjen, og da blir man skrubbsulten. Hvis du har lyst på noe godt, ta deg en frukt eller en grønnsak. Her går det i mye gulrøtter. Lag deg gjerne en kopp te. Det kan også være lurt som ab over her sier, å finne noe annet å trøste seg selv med. Og generelt finne noe å flytte fokus over til. Som det også ble nevnt over her, så ligger det jo ofte noe mer bak overspisingen, og det er en slags spiseforstyrrelse, så det kan være lurt å søke hjelp, så du har noen å snakke med. Jeg for min del går til psykolog (ikke bare for overspisingen da, men for det overspisingen er et resultat av). Ønsker deg lykke til! Blodsukkeret går opp av å drikke vann?? Hvor har du det fra? Noen kilder? Anonym poster: 0a4831dedc8c76fd6e0c640a8c082b48
PepsiMax Skrevet 19. januar 2013 #22 Skrevet 19. januar 2013 Som det også ble nevnt over her, så ligger det jo ofte noe mer bak overspisingen, og det er en slags spiseforstyrrelse, Det er ikke "en slags" spiseforstyrrelse, det ER en spiseforstyrrelse, på lik linje med anoreksi og bulimi!
Nicolea Skrevet 19. januar 2013 #23 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har samme problem som dig!!! Ta litt fryste bringebær som er knappt tinade og knapre på de, de smelter fort i munnen er sundt gott og for lite kalorier og du mister lysten på annet. Kjøp ikke usunt hjem og bake ikke!!!
super-s Skrevet 21. januar 2013 #24 Skrevet 21. januar 2013 Blodsukkeret går opp av å drikke vann?? Hvor har du det fra? Noen kilder? Anonym poster: 0a4831dedc8c76fd6e0c640a8c082b48 Blodtrykket var det jeg mente, haha! Har gått og sagt blodsukkeret lenge, men kom på for en stund siden at det var blodtrykket!
super-s Skrevet 21. januar 2013 #25 Skrevet 21. januar 2013 Det er ikke "en slags" spiseforstyrrelse, det ER en spiseforstyrrelse, på lik linje med anoreksi og bulimi! "En slags" som i "en form for". Anoreksi er en form for spiseforstyrrelse, bulimi er en annen form for spiseforstyrrelse, og samme med overspising osvosvosv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå