Gå til innhold

Romantiske datoer å gifte seg 2014!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på bryllup året 2014 og siden jeg er så tallblind som jeg er så lurte jeg på noen av dere kan komme med alternativer til romantiske datoer å gifte seg på helst sommeren/sensommer 2014? :) Selvfølgelig må lokalet osv være ledig men jeg tenker at jeg først må ha noen forslag å komme ønskede datoer, ser feks 14.06.2014 er jo en fin dag men dette er jo igjen litt "tidlig" på sommeren så været satser jeg ikke på da, men igjen så er dette en fin dato for da er det jo så å si før fellesferie å midt i sommer ferien så kansje denne dagen er den rette, hvem vet? =)

Noen forslag?:)

Takker, bukker å neier så meget for svar! :)

Hilsen ei som må fastsette dato for mitt drømmebryllup!!! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bursdag 14.06 og det er ofte fint vær da :-) og det er veldig kjekt å ha det før ferien som du nevner!

Skrevet

Jeg har også bursdag 18.juni men synes jeg dette er "litt" for tidlig kansje.. vet ikke.. jeg ville jo hatt en dato som feks 14.04.2014 men det går jo ikke.. Også er det ikke mange "fine" datoer på lørdagene i 2014 i disse mnd, eller har jeg gått glipp av noen datoer? :)

Gjest GirlDreamer
Skrevet

Har selv lyst på bryllup rundt samme tid, og jeg har ingenting å gå etter :P Kun at jeg vil unngå å stjele min brors bryllupsdag. Men hadde vært greit tror jeg og få det til når skoleferien har startet, så det ikke blir problematisk for de med barn. Men nå er det vel kun folk med ikke for alt for lang reisevei som har barn uansett tror jeg.

Skrevet

Det haster for meg å finne dato da min kjære søster som lovet at dem ikke skulle ha bryllupet sitt sommeren 2014 for da var det min/vår sommer så overkjørte hu som vanlig dette å har fastsatt sitt bryllup samme sommeren....

Nå sier sikkert noen av dere ja men man kan jo begge ha bryllup samme sommer men nei,ikke med den søstra jeg har og ikke vil jeg at alt overdramatikken og syntingen å problemene hennes om alt og ingenting når det er MIN dag hehe:p

At hun i det hele tatt var så frekk å love meg dette(hun var den første som fikk vite at vi skulle gifte oss og jeg sa d til henne med engang nettopp fordi jeg IKKE ville ha bryllup på likt med henne) og for hennes del driter hun i om hun legger sin dato på men derfor må jeg finne min perfekte dato for mitt drømmebryllup<3

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg er ikke sikker på om jeg forsto det siste innlegget ditt? Altså... du sier at du og søsteren din ikke kan ha bryllup samme sommer, men at hun har valgt samme sommer som deg. Og allikevel skal du finne den perfekte dato samme sommeren for ditt eget bryllup`:klo: Dette forsto jeg overhodet ikke, men det er kanskje jeg som er treig? :vetikke:

Ellers er jeg usikker på hva du mener med romantiske datoer? Jeg ser du selv har foreslått 14.06.14, så utfra det antar jeg du mener datoer hvor enkelte tall går igjen, eller hvor f.eks dato + måned = år (vi har selv sistnevnte), eller datoer ala 1.4.14? Iså tilfelle er jeg enig med deg - det finnes ikke mange slike datoer sommeren 2014. Men er det virkelig datoen som er det viktigste for at det skal bli drømmebryllupet? ;)

Du har jo skrevet at du vil ha sommerbryllup... men hvis datoen virkelig er viktig for deg, så kan jo for eksempel noen av disse lørdagene være et alternativ? 4.1.14 eller 1.3.14 eller 4.10.14?

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med "romantisk dato"? En slags tall-symbolikk? Spiller det egentlig noen rolle? Kan du ikke velge en dato som passer for flest mulig av de du vil at skal komme?

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er viktigere å velge en dato som betyr noe for brudeparet (f.eks samme datoen som man traff hverandre, ble offisielt kjærester, ble fridd til, flyttet sammen, eller andre store/personlige hendelser) enn at tallene i datoen skal være så veldig spesielle.

Anonym poster: d2e7dfe28b64c077e31ec92d3535dde6

Skrevet

Hva med Forlovelsesdagen, bursdagen deres, forlovelses/bryllupsdagen til foreldrene?

14.02.2014

14.04.2014

:)

Skrevet

Etter mitt skjønn er en "romantisk dato" en dato bestående av tall eller hendelser som har betydning for det enkelte paret.

Vi har et sterkt forhold til tallet tretten, derfor er 13 (juli) 2013 veldig romantisk for oss :)

Skrevet

Jeg tenkte på 05.07.14 for det er vår 5års dag, men liker også 14.06.14 fordi forloveden er svensk og de leser datoen bakvendt i forhold til på norsk og med den datoen blir det likt begge veier. Om dere hadde värt meg hvilken dato ville dere valgt?

Skrevet

Bryllupsdagen din blir jo en romantisk dato for dere resten av livet så hvorfor ikke bare velge en lørdag på den årstiden dere ønsker.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg er veldig enig i at en romantisk dato handler mer om at datoen betyr noe spesielt for paret. For oss er det sånn at datoen både er datoen vi ble sammen og dato + måned = år, så vi har fått litt i pose og sekk der :bryllup:

Skrevet

Hei

Har ikke noe å bidra med til spørsmålet ditt dessverre, men skjønner godt hvorfor du spør..! :)

Jeg mener, hvor fantastisk hadde det ikke vært å gifte seg 11.12.13 (som er den siste gangen i vår levetid en slik kombinasjon kommer opp). Dessverre er det en onsdag, men men..

Håper du finner en morsom dato :)

Skrevet

Hvorfor vil folk gifte seg på disse "spesielle" datoene egentlig?

For å være helt ærlig synes jeg det virker veldig fjortissaktig å gifte seg når "alle andre" gjør det. Litt saueflokkmentalitet. Tenk alle som giftet seg 06.06.06. Siden "alle" ønsker disse datoene mister de nettopp dette som er spesielt med dem og det hele blir litt teit.

Det må da være mer romantisk å si at man giftet seg 07.05.11 fordi det var datoen man ble sammen på/forlovet seg e.l.? De som valgte 06.06.06 valgte det jo fordi "det bare var sånn en fin dato"... Som om datoen er viktigst ved hele bryllupet. :fnise:

Anonym poster: 302abf8fe68bb74f25943948848a5cf0

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Hehe, dette er en liten digresjon, men for meg er ikke datoen 06.06.06. (666) en romantisk dato - snarere en djevelsk en :lur:

Men ja, jeg er enig med deg jeg - en romantisk dato, for meg, er datoen vi ble sammen. Det er også datoen vi gifter oss ;) At det i tillegg har en kul numerologisk vri er jo bare tilfeldig, og en morsom kuriositet ;)

Ellers kjenner jeg flere som har valgt dato utfra hva som er enklest for mannen å huske, som hans egen fødselsdag for eksempel :hoho: (For det er jo ikke et helt ukjent fenomen at mange menn ikke er så gode til å huske datoer, hehe)

• Liker 1
Gjest Twelve12
Skrevet

Vi har valgt en romantisk dato i 2014, men den er nok kun romantisk for oss.

12.07.14

Dette fordi tallet vårt er 12. Det går igjen i alle scenarioer. som sånna teite ting som at begge nummerne våres slutter på 12, bilskiltene vi har hatt sammen har hatt 12 i selv, personnummer..

og lit mer konkrete ting som at årsdager har 12 i seg, burdager osv

og så litt morsomme ting som at 2/3 ganger vi har vært på hotell, så har vi fått rom f.eks: 212, 312 osv =P hehe

da må vi bare gifte oss den 12. for å seal the deal.. hihi

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...