Gå til innhold

Gi bort øl i stedet for vin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal selvfølgelig gi til folk jeg vet er glad i øl ;)

En annen ting jeg lurer litt på... Er det noen fare for at folk ikke forstår forskjellen på 20kr boksen med Hansa fra Prix, og en dyrimportøl fra polet? Øl er liksom bare øl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy å få øl i gave! Erdinger Hefe Weissbeer :hjerte::sikle::perebrus::skaal::ol:

Anonym poster: 4a9b4d993d6590991a4f6b876251663f

Gjest blah blah
Skrevet

Noen mennesker aner ikke forskjell i det hele tatt, så jeg ville nok ha gitt dette til folk som har litt kunnskap om alkohol

• Liker 1
Skrevet

Sake ja! Det var et kjempegodt forslag! Selv er jeg veldig glad i sake. Det er visst kun én type sake fra polet i Norge som virkelig smaker som ekte sake, har jeg fått høre av en kompis av meg som er gift med en japaner.

Jeg ga en flakse sake til faren min forige jul, han var ikke så begeistra for den, men jeg tror han likte å la andre også prøve det, fordi alle som kom i løpet av jula måtte smake på det.

Skrevet

En annen ting jeg lurer litt på... Er det noen fare for at folk ikke forstår forskjellen på 20kr boksen med Hansa fra Prix, og en dyrimportøl fra polet? Øl er liksom bare øl?

Jeg tror nok det er det for mange ja :) Jeg er kjempe-ølhund og setter veldig pris på godt poløl. Forsøk Ægir og noe fra Kinn bryggeri! Norsk og godt :)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Selv om jeg drikker øl så har jeg ikke veldig peiling på de ulike merene. Men til og med jeg hadde klart å se om det var litt mer fancy øl enn vanlig. For det første er vel flaskene du tenker på større enn de på butikken? Og selve utformingen er vel finere? Og du kan jo ha ølen i en sånn gavepose fra Polet så er de liksom ikke noe tvil ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg får velge noen med litt fancy flaske.

Baladin Nora 75 cl, har voks over korken som du må skjære av, og så må man ta ut korken med en vinopptrekker (som på vin). Det er litt fancy (pluss at ølen smaker himmelsk)

(beklager bold, men navnet er copy/past fra polet så resten av skriften ble funky)

Skrevet

Synes det høres ut som en kjempeide. Spesielt med forslag til hva de passer til som en annen her skrev (kanskje legge ved en hel oppskrift til noe god mat ved siden av også) :)

Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy å få øl i gave! Erdinger Hefe Weissbeer :hjerte::sikle::perebrus::skaal::ol:

Pokker, nå ble jeg skikkelig øltørst.

Erdinger er forresten et godt alternativ for de som er litt mer skeptiske til øl. veldig lett å like smaken, selv om man ellers ikke er så begeistret for øl :)

Skrevet

Åja, denne er goood!

Ser det har kommet mye lure tips her, jeg har også gitt bort med snacks, men kanskje jeg skal gjøre det igjen i år med litt mer research bak, slik at jeg kan gi bort gode tips til bruksområde i tillegg.

Jeg tror de fleste ser forskjell på butikkøl og poløl. Liker man, og drikker øl til vanlig, har man jo noenlunde peiling på hva de selger i matbutikker, og ser jo da at det er noe nytt de ikke har prøvd før.

Og så er det greit, om man skal gi flere flasker, og gi litt forskjellige typer. Om man er vant til vanlig pils fra butikken, blir det jo fort "rart" å drikke annen øl med mye mer smak, og så er det jo alltid spennende å prøve noe nytt. Jeg har gitt bort pakker med flere ølsorter i bursdagsgaver, da åpnes de gjerne iløpetav kevlden og så smaker man og sammenligner, og så blir det plutselig en hel morsom sosial greie ut av det i tillegg. :)

Skrevet (endret)

Haha, nå fikk jeg også lyst på øl!

Takk for alle øl-tips, fortsett med det! Erdinger er en nydelig øl, ja :)

Selv pleier jeg å gå på polet og ta de jeg syntes har penest flaske, som jeg aldri har smakt før (som forøvrlig er det samme jeg gjør når jeg skal kjøpe vin). Har ofte blitt positivt overasket, men innimellom har jeg kommet over noen som har smakt kattepiss.

Èn gang skulle jeg prøve en øl eg aldri hadde smakt før, og tok en ganske voksen slurk. Det smakte så grønnjævlig at jeg sprutet det ut over hele stua i refleks.

Endret av Alice123
Skrevet

I høst har de salg på alle brettspill på Ark. Så alle jeg kjenner kommer til å få enten brettspill, øl eller sake i julegave ;)

Skrevet

Jeg fikk også lyst på Øl. hedlgivis har jeg en ESB i kjølen

Skrevet

JA! Har nok av vinflasker i skapet nå.

Men hvis noen hadde gitt meg en flaske med Nøgne Ø sin TIger Triple, da hadde det vært solskinn i stua ;)

Skrevet

Det har i alle fall jeg sett - finnes nok av de som synes øl er øl og som synes at en god IPA har bare en øl like mye som billig pilsner fra butikken. Og som ikke forstår hvorfor man har brukt tid og penger for å få tak i noe skikkelig bra hvis man kan bare kjøpe pils på butikken. Eh.

Men kan jo antas at de som er gla i øl skjønner forskjellen?

Skrevet

Jeg har gitt det bort til folk som er glad i øl ved flere anledninger, men ikke type Six-pack med Ringnes

Skrevet

Har gitt bort poløl jevnlig siden jeg ble 18, alltid en hit!:)

Pappa synes farsdagen ble mye festligere etter jeg ble myndig!;)

Skrevet (endret)

Sånn litt OT, men ikke helt for de ølelskere som en sjelden gang er innom Brussel pga jobb eller noe, og har lyst å gjøre en gave til noen som setter pris på øl: den ølbutikken som er ganske nærmt til den store plassen (butikken heter Beer temple) - de har av og til (ikke alltid) Westvleteren øl der (usikker hvor direkte etisk det er i og med at klosteret ikke vil at det skulle selges noen andre steder, men men men..). Kjøpte noen trepakninger til min ølelskende samboer og dette var veldig populært for å si det pent :)

Endret av Bond
Skrevet

Synes det var en god gaveidè jeg! Men om det er sånn at du tenker at vedkommende kanskje ikke setter pris på eller vet forskjellen på poløl og vanlig butikkøl ville jeg nok valgt noe annet? Vet ikke. Men jeg hadde helt klart satt pris på en slik gave.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er mye god øl å få på polet. Vi pleier å ha ølsmakekvelder, der det kjøpes inn en flaske av hver og så smaker vi på alle. Kjøper ingen store mengder, men bare koser oss med dette. Så at det er en god gave, er det ingen tvil om.

En ølkurv, men diverse øl, litt pølsebiter og noe annet snacks. Jummi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...