Gå til innhold

Visdomstenner og tannpuss

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en visdomstann som er halvveis vokst ut. De andre er vokst ut bare litt eller ikke i det hele tatt. Det er umulig å pusse den tanna med vanlig tannbørste, jeg må bruke en sånn liten kost med en bust. Er heller ikke så lett å få den rengjort med den lille børsten. Tannlegen min sa at den vokser fint ut sist jeg var der og sa at jeg plagdes med at det er vanskelig å pusse den siden det er så trangt og langt inne. Så er det meningen at det skal være sånn resten av livet? Er det sånn for alle? For det orker jeg ikke.. Burde jeg bare få trukket den nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne visdomstenner har jeg også. Umulig å få pusset dem skikkelig. Tannlegen anbefalte meg å trekke dem, men jeg ser an.. Blir det hull så må jeg vel fjerne dem uansett!

Skrevet

Jeg har også sånne visdomstenner og pga problemer med å rengjøre blir det ofte infeksjoner i tannkjøttet rundt tannen.

Tannlegen har sagt at så lenge det ikke blir hull i dem eller jeg har for mye ubehag av infeksjonene så er det best å la dem være.

Anonym poster: a64365033fa2b68b6675354e63c314dd

Skrevet

Sånne visdomstenner har jeg også. Umulig å få pusset dem skikkelig. Tannlegen anbefalte meg å trekke dem, men jeg ser an.. Blir det hull så må jeg vel fjerne dem uansett!

Håper min tannlege anbefaler trekking og, da skal jeg hvertfall gjøre det. Hvis det blir hull gjør jeg det uansett, er ikke så mye vits å betale for å fikse den plagsomme tanna.

Jeg har også sånne visdomstenner og pga problemer med å rengjøre blir det ofte infeksjoner i tannkjøttet rundt tannen.

Tannlegen har sagt at så lenge det ikke blir hull i dem eller jeg har for mye ubehag av infeksjonene så er det best å la dem være.

Anonym poster: a64365033fa2b68b6675354e63c314dd

Jeg har ikke fått noen betennelse ennå, det er bare så plagsomt å pirke med den tannbørsten hele tiden. Men hvis det blir betent hele tiden skal den vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...