Gå til innhold

hodepine visdomstenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har slitt med mye hodepine de siste 6 årene, og den blir verre og verre, og jeg ville kalle den kronisk. Har vært hos fysio, kiropraktor, massasje, mye trening, lite trening, sjekket syn osv osv.

Jeg har hatt en mistanke om at det kan komme fra visdomstennene som sitter veldig trangt. Jeg har vært hos et par kjeveortopeder som sier at det er trangt men de er ikke skjeve. Men..jeg har nylig begynt med en type tanregulering (som man går med cirka 20 timer om dagen) og har like mye hodepine, men den er mye sterkere! Det som får meg til å tenke at det kan være fra tenna er at det tydeligvis er press på tennene som kan gi hodepinen siden den er verre med denne tanngreguleringen.

Jeg har snakket med tannlegen og sier at jeg trenger ikke de visomstennene og at jeg kan trekke de hvis jeg vil (men han sier at han ikke vet om årsaken til hodepinen er fra tennene)

Høres det logisk ut?? hehe, setter veldig pris på noen erfaringer/forslag :)

Anonym poster: 4b519009326cdb58b3411560e0167b79

Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

jeg har slitt med sinnssyk migrene i mange mange år, trakk to visdomstenner og har aldri hatt migrene igjen, så de visdomstennene er noen snikete små jævler.

Skrevet

ååh takk, det gir meg litt håp :) trakk du de nede eller oppe?

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

ååh takk, det gir meg litt håp :) trakk du de nede eller oppe?

Nede. Tannlegen og legen sa til meg også at det ikke var sikkert det var tennene som var grunnen til migrenen, men at om jeg ville så kunne jeg trekke dem og se. Og siden jeg nærmet meg den "magiske" aldersgrensen hvor visdomstennene setter seg, så skyndte jeg meg bare å gjøre det, og heldigvis var det tennene som var grunnen til migrenen :)

Skrevet

Jeg syns det er verdt et forsøk jeg også. Tennene er helt ute (tror jeg ihvertfall) så de må ikke fjerne de "kirurgisk". Men jeg vet ikke om det er de oppe eller nede jeg burde trekke. Tannreguleringen jeg bruker nå brukes bare på tennene oppe, så jeg tror kanskje at det er de som gir meg plager, men jeg skal høre med tannlegen hva han syns.

Har det noe å si om tennene er helt ute tror du? Mine har vært det i minst et par år tror jeg

Tannlegene og kjeveortopedene sa at tennene ikke ble skjevere pga visdomstennene men de ble mye trangere og mye skjevere akkurat når visdomstennene kom så det kan ikke være tilfeldig..og det er cirka da hodepinen startet...selv om de kanskje ikke kommer ut skjevt så er det kanskje nok trykk at det forårsaker hodepine

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg syns det er verdt et forsøk jeg også. Tennene er helt ute (tror jeg ihvertfall) så de må ikke fjerne de "kirurgisk". Men jeg vet ikke om det er de oppe eller nede jeg burde trekke. Tannreguleringen jeg bruker nå brukes bare på tennene oppe, så jeg tror kanskje at det er de som gir meg plager, men jeg skal høre med tannlegen hva han syns.

Har det noe å si om tennene er helt ute tror du? Mine har vært det i minst et par år tror jeg

Tannlegene og kjeveortopedene sa at tennene ikke ble skjevere pga visdomstennene men de ble mye trangere og mye skjevere akkurat når visdomstennene kom så det kan ikke være tilfeldig..og det er cirka da hodepinen startet...selv om de kanskje ikke kommer ut skjevt så er det kanskje nok trykk at det forårsaker hodepine

Jeg har ikke brukt tannregulering fordi alle tennene mine har hatt nok plass og visdomstennene har sklidd på plass fint men i underkjeven så vokste de opp såpass tett på tennene ved siden av at det skapte konstant trykk på tennene, så da tok jeg dem. Hadde helt sikkert tatt de i overkjeven også om det ikke hadde hjulpet å trekke de nede, bare for å være helt sikker.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg skal sende en oppdatering når de er ute :)

Skrevet

Nede. Tannlegen og legen sa til meg også at det ikke var sikkert det var tennene som var grunnen til migrenen, men at om jeg ville så kunne jeg trekke dem og se. Og siden jeg nærmet meg den "magiske" aldersgrensen hvor visdomstennene setter seg, så skyndte jeg meg bare å gjøre det, og heldigvis var det tennene som var grunnen til migrenen :)

Dette skjønte jeg ikke helt; "siden jeg nærmet meg den "magiske" aldersgrensen hvor visdomstennene setter seg". *undrer*

Anonym poster: 8dc50d70d1595bc85bc353b56c6c29fe

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt; "siden jeg nærmet meg den "magiske" aldersgrensen hvor visdomstennene setter seg". *undrer*

Anonym poster: 8dc50d70d1595bc85bc353b56c6c29fe

visdomstennene er for de fleste på plass når man er i midten av 20åra, og da begynner røttene å feste seg ordentlig og det blir vondere å trekke dem, så de fleste tannleger anbefaler å ta de før de "setter" seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...