Gå til innhold

Fly til Miami i mars

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg og min mann skal på ferie til miami i mars for å så dra videre på cruise. Er det noen som har tips til beste og billigste måte å fly til miami på? Har brukt finn.no så langt og funnet ut at vi antakelig må bytte mellom to flyselskap og helst overnatte hvis vi vil slippe tidspress.

Er det noen flyselskap vi må være obs på feks? Tar imot alt av tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dere må skifte fly. Enten kan dere fly til New York med SAS eller United fra Oslo og så videre med innenriks fly derfra. Eller ta en mellomlanding i Europa et sted feks Lufthansa via Frankfurt. Personlig foretrekker jeg å mellomlande i New York da jeg syntes at immigration i Miami kan ta timesvis å komme igjennom. Men kjøper dere en gjennomgående billett så går det helt greit å bytte. Dere skal ikke trenge overnatting underveis men bør jo ha minst 1-2 overnattinger i Miami før cruiset

Bra sted å sjekke priser er Momondo. Reiser dere med SAS / United og er Eurobonus medlem så får dere nesten nok bonuspoeng til en innenriks reise (9600 poeng, trenger 10000).

Hvis dere vil ha noen dager før eller etter cruiset kan dere sjekke billetter til Fort Lauderdale også (ligger 30 minutter nord for Miami), kan ofte være litt billigere å fly dit og det er et fint sted å ligge noen dager på stranden.

Skrevet

KLM og Lufthansa flyr også til Miami.. Men da blir det jo iallefall en mellomlanding i Europa (Amsterdam eller Frankfurt) og kanskje en mellomlanding i USA også (iallefall med KLM). Det svarer seg ofte å søke både i søkemotor (Momondo, kelkoo, finn osv) og på flyselskapenes egne sider.

Og jeg ville nok også satset på å ha iallefall 1 natt ekstra både før og etter cruiset, for å være på den sikre siden at dere rekker det. Det ville vært veeldig dumt om det ble noen forsinkelser ned, og dere ikke rakk cruiset!

Skrevet (endret)

Vi reiste med Swiss Air til Miami. Mellomlandet i Zürich. Vi reiste også på cruise med Oasis of the Seas. Vil bare si en ting: ble ufattelig fornøyd med Swiss Air. Bestilte billettene via Expedia, som faktisk var billigst. Den gang. Vi valgte å være i Fort Lauderdale i fem netter før skipet gikk, bare sånn i tilfelle noe skulle skje.

Forøvrig, skal dere reise fra Oslo til New York og videre til Miami må dere ta ut bagasjen og sjekke den inn igjen. Synes det var mye enklere å bare mellomlande i Zürich, slapp styret med å hente ut bagasjen, komme seg gjennom ny sikkerhetskontroll osv. Var bare en liten sikkerhetskontroll, hvor de sjekket pass osv, da vi mellomlandet i Zürich. Utrolig effektive og raske!

Prøvde forøvrig å finne flybilletter til Fort Lauderdale, men fordi dette tydeligvis er en ganske liten flyplass (fløy derfra etter cruiset til New York), virker det som de har flest innenriksflyvninger. Ergo fant ihvertfall ikke jeg noen gunstige flybilletter fra Europa til Fort Lauderdale. Mye enklere å bare fly til Miami.

MvhYvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Takk for svar :)

Slik det ser ut nå, blir det SAS til London og så Virgin Atlantic til Miami. Ventetiden er da litt over tre timer, og jeg håper det er nok? Vi skal forresten være fem dager i Miami før cruiset, så da får vi slappet av og utforsket litt rundt omkring der.

Hva vil en gjennomgående billett si? Jeg tenker å kjøpe flybillett via et reisebyrå feks ticket.no og da får vi hele flyreisen i ett. Har man da en gjennomgående billett eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...