AnonymBruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Jeg svetter ganske mye generelt, men ikke slik at det er til sjenanse med mindre jeg gjør alt for å fremheve det(klamme hender og føtter, noen ganger svette under armhulene). Jeg har testet ut aluminiumsklorid under armene, og dette fungerer kjempebra. Det negative er at svetten da flytter seg til ryggen. Derfor har jeg kuttet det ut, da problemet er ikke så innmari stort uansett. I noen år har jeg slitt med en merkelig lukt fra rumpen. Nesten som sterk svettelukt. Jeg sliter ikke med lukt ellers, og hygienen min er veldig god. Lukten kan komme selv rett etter dusj. Jeg kunne ikke forstå hva dette var, men håpet på at det kunne være svette, og begynte med aluminiumsklorid ved endetarmsåpningen. Etter noen dagers bruk var ALL lukt borte. ALL! Jeg fikk en slags lykkerus og følte meg så ren og fresh. Med andre ord er det svette utenfor endetarmen som er problemet her, og ingen mage/tarm-problemer. Greien er det at jeg er litt skeptisk til bruk av aluminiumsklorid. Det sies at dette er veldig kreftfremkallende, og siden det er mye kreft i familien bør jeg være litt ekstra bevisst. Likevel er dette problemet så forferdelig stort for meg, da jeg føler meg ubekvem når gutter går ned på meg, men jeg har aldri hørt noe negativt(da man må ha nesen i rumpa for å kjenne det... Er ikke sånn at man kjenner det om man sitter ved siden av meg, altså, men lukten er reell og ekstremt sterk). Undertøy blir heller ikke luktende veldig friskt heller.. Under armene trengte jeg etter hvert ikke å bruke aluminiumskloriden mer enn 1 gang hver 2. uke, men hvis jeg venter mer enn 2 dager i rumpa kommer det tilbake med en gang. Jeg blir forferdelig sår av det(noen ganger må jeg bite tennene mine hardt sammen fordi det svir så forferdelig med en gang, kan umulig være bra...), og det er ikke minst dyrt i lengden. Derfor lurer jeg på om det er mulig å operere bort svettekjertler i endetarmsåpningen? Eller om botox vil gi en god effekt? Jeg vet dette er noe jeg bør snakke med legen om, men vil høre her først. Synes det er veldig, veldig pinlig.... Vil det dessuten være noe jeg får dekket av staten, da dette er et veldig, veldig stort problem for meg? På forhånd takk! Anonym poster: f5ffec2b40c482993d70b641a0eadcba
belle_ Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Dekket det av staten får du nok ikke. Har en venninne som slet med svette, i armhulene. Hun tar botox i armhulene hver 6 måned. Er dyrt og vondt, men kanskje verdt det? Har aldri hørt om lignende problem, men ring en klinikk å spør om det er mulig.
Gjest inox Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Svettekjertler i armhulene kan du få operert bort på sykehus etter henvisning fra lege, og du betaler ikke noe for det annet enn vanlig egenandel. Har ei venninne som fikk sånn operasjon. Om det samme er mulig for rumpa aner jeg ikke dessverre. Men høres ut som om dette er noe du burde ta opp med en lege, skjønner det er flaut altså, men de er vant til det meste Høres ikke bra ut å drive på med aluminiumsklorid i rumpa så ofte over tid altså.
Sulosi Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Tråden er ryddet for identifiserende innlegg. Mvh Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Dytter denne jeg, da jeg har samme problem. Anonym poster: 084933b338763a5d001cc4fcd323cb56
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Kan det være sopp baki der? Da kommer sterk ubehagelig lukt. Hold deg unna alu.klo. baki der, ha heller underlivsservietter lett tilgjengelig..
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Kan det være sopp baki der? Da kommer sterk ubehagelig lukt. Hold deg unna alu.klo. baki der, ha heller underlivsservietter lett tilgjengelig.. Lukten kommer tilbake rett etter vask, og da har det ikke noe å si. Har selv prøvd aluminiumklorid, og det funker, men det svir helt vilt. Tror ikke det er sopp, da ville vel ikke problemet "settes på pause" ved å bruke aluminiumklorid, da dette er et middel som skal stanse svetteproduksjon.. Anonym poster: 084933b338763a5d001cc4fcd323cb56
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Det som slår meg er at kanskje blir det fort lukt fordi det er hud mot hud og godt og varmt? Kan det hjelpe å bruke talkum? Jeg bruker talkum i rumpesprekken før jeg skal ut på lange jogge/sykkelturer; jeg blir lett sår ( fryktelig ubehagelig!). Synes det hjelper utrolig mye; og slipper også lukt selv om jeg er god og svett. Anonym poster: ac32c8f3ff637ac4850f9ae47b561b31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå