Gå til innhold

alternativer til atferdsterapi!

Fremhevede innlegg

Skrevet

opplevelse:

Send dette eksempelet til zzzzzz! : Jeg husker at en gang jeg var på aaaaaaa, så holdt jeg på å vaske opp...xxxxxx og yyyyy var der...så måtte jeg gå på do(bæsje!!)så jeg avbrøt naturligvis oppvasken pga det, for å få gjort det jeg måtte. men nei! jeg måtte avslutte oppvasken først! Da jeg i ettertid klagde på dette på sa xxxxx seg helt enig i initiativet fra yyyyy: du måtte avslutte aktiviteten du holdt på med før du gjorde noe annet inkludert å gå på do! Han sa også at jeg skalv(av frustrasjon husker jeg selv)da og at de trodde at de måtte "sette meg i bakken", men jeg fikk "ros" for at jeg klarte å holde meg.

husker jeg tok dette opp med en som jeg oppfatter som en mer analytisk person enn xxxxx og yyyyy.

Skal jeg spekulere i hvorfor du måtte avslutte aktiviteten du holdt på med, i dette tilfelle oppvasken - vil jeg anta at toalettbehovet ditt ble betraketet som fluktatferd. Dvs at man forlater noe/ en situasjon man ikke liker (et avversiv). Uansett; fint at du styrer livet ditt selv nå og kan gå på do når det måtte passe deg.

heldigvis finnes alternativer!!:

http://www.autismtreatmentcenter.org/contents/other_sections/aba-son-rise-program.php

Anonym poster: 88dfa52943d83419f79916ef53bbeed8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror nok at grunnen til at de slipper unna med dette er pga at mange atferdsterapeuter er smarte nok til å manipulere sine omgivelser +at de har såpass god lønn at de kan holde på i rettssystemet en stund.

Anonym poster: 5b13bc23b9a564dfc2cbb6e813858ed9

Skrevet

Atferdsterepi er en helt for jævlig måte å behandle mennesker på. Noen av arbeidsmåtene der, er nesten for jævlige å bruke på hunder også.

Atferdsterapi er det samme som å si at man er en elendig ansatt dersom man jobber med autister. Herregud. Jeg er så motstander av denne arbeidsmetoden at jeg kjenner jeg får høyere puls av å svare i tråden her.

Skrevet

Alternativ til atferdsterapi er å forsøke å forstå hva som motiverer den man jobber sammen med. Bli kjent med (evt) autisten.

Skrevet

http://www.dagbladet.../03/370293.html

Denne er fra 2003. Heldigvis har det skjedd litt på disse fronter siden den gang. Feks HOSTJL § 9, som regulerer rettssikkerheten overfor mennesker med utviklingshemming og bruk av tvang.

Skrevet

Denne er fra 2003. Heldigvis har det skjedd litt på disse fronter siden den gang. Feks HOSTJL § 9, som regulerer rettssikkerheten overfor mennesker med utviklingshemming og bruk av tvang.

har jens skår blitt fratatt lisensen eller fikk han den tilbake?

har hørt rykter om at han ikke lenger praktiserer den syke metoden siden -han lever nå et litt mer tilbaketrukket liv, der han er rådgiver og foreleser for atferdsterapi menigheten sin.

Skrevet

har jens skår blitt fratatt lisensen eller fikk han den tilbake?

har hørt rykter om at han ikke lenger praktiserer den syke metoden siden -han lever nå et litt mer tilbaketrukket liv, der han er rådgiver og foreleser for atferdsterapi menigheten sin.

Han fikk den tilbake etter den saken med autisten på rogaland sykehus.

Skrevet

husker jeg har snaket med en som kan atferdsanalysen og han mener at mange TROR de kan atferdsanalysen mens de egentlig ikke kan den. Så jeg kan ikke snakke for alle, men det er klart at det er en del "mengele" typer der ute og går.

Skrevet

det finnes ingen norsk side om metoden desverre.

Skrevet

Jeg tror nesten jeg må kaste opp.

hvorfor det?

Skrevet

hvorfor det?

Fordi tanken på atferdsterapi gjør meg uendelig kvalm. Det er en skam at helsepersonell fortsatt kan holde på med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...