Gå til innhold

Er jeg deprimert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Symptomene jeg har:

-Sover i tid og utide. Trener plutselig å sove 18 timer fordelt på døgnet. "Et par timer her, og et par timer der" + minimum 12 timer i strekk på natten.

-Orker ikke være sammen med andre. Vil helst ligge i et mørkt rom med dyner/pledd og la hodet tømmes for innhold.

-Føler meg stygg, tjukk, osv.

-Revurderer alt jeg har, altså kjæreste, jobb, osv.

-Slapp hele tiden, føler at kroppen min er en diger stein som jeg bare ikke orker å bevege på, og da snakker vi orker ikke bevege den fra mage til rygg i senga.

-øynene mine er halvveis igjen når jeg skriver dette innlegget. har ikke energi til å holde de helt oppe.

-sensitiv mot lyder...

-ser ikke for meg gleder i fremtiden/nærmeste fremtid.

-gleder meg faktisk til 1 "happening" om et par uker.

-mistrives i andres selskap og mistrives med jobb, kjæreste, familie.

-hører ikke etter eller bryr meg hvis noen forteller meg om noe i livene sine, verken gode eller negative ting.

-har dårlig apetitt

-kan gå flere dager uten mat.

på forhånd takk for tilbakemedling.

Anonym poster: b328c7d6c426b1d438d1058c1ac1e247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan ikke diagnostisere deg over internett, men med de symptomene du har vil jeg definitivt anbefale deg å oppsøke lege.

Anonym poster: 3fd7ca56e9749dd827e440aba935789c

Skrevet

Du bør oppsøke legen din. Ingen av oss her inne har den nødvendige kompetansen til å stille diagnoser. Det høres ut som du ikke har det så bra for tiden, og det vil jo være bra om legen finner ut hva det skyldes, slik at du kan få det bedre. Det du beskriver kan høres ut som depresjonssymptomer - men igjen - det avgjør legen. Uansett: Håper du får det bedre snart!

Skrevet

Skaff legetime så snart som mulig, og be om en utredning (feks en MADRS-test). Det kan være lurt å printe ut/skrive ned listen over symptomer i innlegget ditt og ta med til timen, det er ikke alltid like lett å huske på alt når man sitter der.

I tillegg ville jeg bedt legen om å ta blodprøver for å sjekke jernlager og slikt; jeg har anemi og de gangene lagrene mine har vært tilnærmet tomme har jeg opplevd lignende symptomer som de du beskriver.

God bedring :)

Anonym poster: 58fca296c6beb0dd77465f8b5cd43e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...