AdelineA Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Hei! Nå er jeg drittlei og fortvilet. Forrige søndag fikk jeg den verste mageknipen i manns minne,etter hvert gikk det over og jeg tenkte ikke mer over det. MEN det har fortsatt mandag,tirsdag,onsdag,torsdag,fredag og i dag. Litt etter jeg har spist dagens første måltid får jeg helt forferdelig luft øverst i magen,så ille at jeg må legge meg. Jeg har også hatt løs mage og kvalme,kvalmen har gitt seg,og jeg må ikke så ofte på do som før i uka,men knipa,DEN lever i beste velgående. Den kommer utpå dagen og varer gjerne i tre-fire timer. Det er skikkelig plagsomt og jeg har måttet holde meg hjemme fra jobb,fordi jeg klarer ikke fungere som normalt. Mat har jeg ikke lyst på,men tvinger det i meg likevel. Jeg var også hos legen i går,og fikk Imodiun. Legen klemte og lyttet på magen,og fant ikke noe galt,dog jeg ikke hadde vondt når jeg var der,det kom senere på dagen. Er det noen som har hatt noe lignende,er det noe som går? Jeg blir gal av å ha så vondt,og jeg kan ikke ligge hjemme i uke etter uke. Jeg burde nevne at jeg har levd på et lavkarbo kosthold i ca.4 år,men har aldri hatt problemer. Kan det være kroppen som har fått nok? Jeg håper virkelig ikke det fordi det fungerer så bra. Akkurat nå er jeg symptomfri og skal prøve å få i meg litt mat Håper noen har noen gode råd
Gjest *Maja* Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Hva spiser du da? Det første som slår meg er gluten eller laktose intoleranse.
Gjest inox Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 (endret) Litt rart at intoleranse skulle oppstå så akutt vel? Ble det tatt noen blodprøver av deg? Hatt mine runder med kranglemage og virus som nekter å gi seg Kjenner du deg dårlig etter at du har spist? Altså ikke bare mer vondt i magen, men uvel i hele kroppen? Edit: Om det er et standhaftig magevirus, så fikk jeg en tablettkur som dempa magesyra som hjalp. Endret 30. september 2012 av inox
Sulosi Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Dette høres ut som det samme som min mor sliter med. Klarer du å holde på noe av maten eller går alt rett gjennom?
Gjest *Maja* Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Noen opplever at slike ting kan komme plutselig. Jeg fikk plutselig irritabel tarm fordi jeg gikk på en steinhard antibiotika kur og med der kom det en masse intoleranse. Og mange kan utvikle intoleranser i voksen alder. Ville iallefall prøvd å kutte ut laktose og gluten i tilfelle og ført litt og litt inn igjen for å se om det kan være grunnen.
Gjest inox Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Noen opplever at slike ting kan komme plutselig. Jeg fikk plutselig irritabel tarm fordi jeg gikk på en steinhard antibiotika kur og med der kom det en masse intoleranse. Og mange kan utvikle intoleranser i voksen alder. Ville iallefall prøvd å kutte ut laktose og gluten i tilfelle og ført litt og litt inn igjen for å se om det kan være grunnen. Helt enig i alt du sier Har selv fått intoleranser som voksen, og delvis samme årsaksforhold som deg. Men har likevel ikke hørt folk som utvikler intoleranser si at 'det begynte på forrige søndag' - er det så akutt oppstått så er det mer nærliggende å tenke infeksjon/virus. Også fordi det har blitt bedre og selve kvalmen har gitt seg, men det fremdeles er mageknip. I hvert fall var det akkurat slik mine magevirus arta seg En infeksjon kan nok trigge intolerense, men er litt kjapt å begynne å kutte ut matvarer etter kun ei uke med problemer vel?
Gjest *Maja* Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 (endret) Vel min irritable tarm kom over natta. Kjemperart. Husker nøyaktig hva jeg spiste og fikk ufattelig vondt i magen. Trodde jeg var gravid siden jeg var oppblåst og kvalm. Sier ikke at jeg har rett, men kroppen er en rar ting som kan reagerer på ting en ikke ante om. Jeg har aldri vært allergisk eller intolerant mot NOE: men allikevel fikk jeg en enorm reaksjon plutselig. Men det beste er selvsagt å gå til legen å ta tester. Men om det er irritabel tarm så er det faktisk nesten umulig å få det påvist annet enn at du blir dårlig og syk av visse matvarer. Endret 30. september 2012 av *Maja*
Gjest inox Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Vel min irritable tarm kom over natta. Kjemperart. Husker nøyaktig hva jeg spiste og fikk ufattelig vondt i magen. Trodde jeg var gravid siden jeg var oppblåst og kvalm. Sier ikke at jeg har rett, men kroppen er en rar ting som kan reagerer på ting en ikke ante om. Jeg har aldri vært allergisk eller intolerant mot NOE: men allikevel fikk jeg en enorm reaksjon plutselig. Men det beste er selvsagt å gå til legen å ta tester. Men om det er irritabel tarm så er det faktisk nesten umulig å få det påvist annet enn at du blir dårlig og syk av visse matvarer. Så rart? Men kropper er rare da, og ingen er vi like heller Men du hadde gått på antibiotika sa du? Så var jo en risikofaktorer der i hvert fall, bakteriefloraen er ikke akkurat helt på topp da. Og det er absolutt ikke gøy å drive detektivarbeidet med å finne ut av hva en tåler og ikke tåler nei!
AdelineA Skrevet 30. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2012 Vel jeg spiser ikke noe med gluten for det reagerer magen på fra før,jeg spiser ost og noen meieriprodukter, rømme,youghurt,fløte osv...jeg har det siste døgnet kuttet ut melkeprodukter og fete ting,så nå i dag har jeg tenkt å spise rent,dvs ting som IKKE skal gi luft i magen. Jeg håper virkelig at det blir bedre i dag! Jeg holder på maten til en viss grad,trangen til å springe på do har avtatt de siste dagene,i går var jeg der en gang i forhold til flere ganger før i uka. Jeg er ikke uvel etter at jeg har spist nei,men jeg har fått mageknip. I går kveld skulle vi ha biff med tilbehør. Jeg holdt meg hard og spiste bare kjøtt,veldig kjedelig,men knipa uteble! Det ble ikke tatt blodprøver nei,fikk beskjed om at hvis det ikke ga seg måtte jeg komme tilbake for avføringsprøve! :O jeg ser ikke poenget med det nå når jeg "bare" har knip da. Krysser fingrene for at det blir bedre i dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå