Gå til innhold

Restauranter i Trondheim 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

I grunnen er jeg selv mest på utkikk etter gode mellomsjiktrestauranter. Skal jeg spise skikkelig god mat, drar jeg på f.eks Credo, men når vi bare skal ut og spise på en onsdag og vil ha god og ærlig mat, er det ikke så mye å hente i Trondheim har jeg inntrykk av.

Veldig enig i dette. Derfor blir det også til at vi sjeldent er ute og spiser desverre. Lager bedre og rimeligere mat hjemme (les: den matinteresserte mannen min lager;)). I tillegg syns jeg at de asiatiske resturantene i byen tar seg grovt betalt når jeg sammenligner med lignende resturanter i Oslo.

Anonym poster: 973d01ad0188bd5a84be77182e9f36eb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har vært på Tregården restaurant? Jeg går ofte forbi når jeg er ute og går tur, og synes det ser litt koselig ut der. Er jo egentlig litt bortgjemt, og en restaurant man må vite om på forhånd tenker jeg. Noen erfaringer?

Skrevet

Jeg liker maten på Graffi veldig godt, men er enig i at det er dårlig service der, særlig på Solsiden. Enkelte av servitørene der snakker svært nedlatende til gjestene sine.

Oska (?) rett ved skillet mellom bakklandet og Møllenberg (vet ikke hvilken av de bydelene restauranten hører til) har fantastisk god kebab og pizza.

Pair-a-dice har de veldig gode burgere, og oreo milkshaken deres er helt sinnsykt god!

Bær og bar/bare blåbær har god pizza, men forferdelige drinker (styr unna drinken bærtur, måtte ha i 2 ss sukker for å klare å drikke den).

Peppes Pizza er en klassiker med god pizza.

Sushime har byens beste sushi!

Kyoto sushibar er også sushien god, men ikke like god som på sushime!

Nattergalen har også god mat, men har ikke spist så ofte der.

Det var de jeg kom på i farta.

Skrevet

Er det noen som har vært på Tregården restaurant? Jeg går ofte forbi når jeg er ute og går tur, og synes det ser litt koselig ut der. Er jo egentlig litt bortgjemt, og en restaurant man må vite om på forhånd tenker jeg. Noen erfaringer?

Ja, var der på julebord for noen år siden, og de hadde god mat der (kommer ikke på hva jeg spiste, men husker det var godt!). Det er den som er på gamle Persaunet leir ja?

Eneste var at vi bestilte oss kakao med krem, og jeg trodde de hadde puttet i sitron i kremen, før vi fant ut at den var gått ut på dato..

Skrevet (endret)

Ja, var der på julebord for noen år siden, og de hadde god mat der (kommer ikke på hva jeg spiste, men husker det var godt!). Det er den som er på gamle Persaunet leir ja?

Eneste var at vi bestilte oss kakao med krem, og jeg trodde de hadde puttet i sitron i kremen, før vi fant ut at den var gått ut på dato..

Ja, er den ja! Og usj med kremen, men får håpe det var en engangsgreie. Tenker jeg har lyst å dra dit neste gang mamma kommer til byen :)

Har jeg rett hvis jeg sier inntrykket mitt av den er at det er en mye finere restaurant enn f.eks. Egon og Graffi, men fortsatt avslappet og ikke stivt? Litt sånn mellomting.

Endret av HedvigR
Skrevet

Fridas i fjordgata. Har vært både der og på Grønn pepper. Ca like priser på begge to og mye av den samme maten. Men Fridas er helt klart best etter min smak, ekte ordentlig meksikans mat laget fra bunnen av. Virker som at kokkene på Fridas er meksikanere også. :)

Skrevet

Liker godt Ristorantino Italiano på Nordre. Koselige folk som jobber der, fin atmosfære, god mat.

Sushien på Bryggen Asian Cooking er himmelsk!

Skrevet

Ja, er den ja! Og usj med kremen, men får håpe det var en engangsgreie. Tenker jeg har lyst å dra dit neste gang mamma kommer til byen :)

Har jeg rett hvis jeg sier inntrykket mitt av den er at det er en mye finere restaurant enn f.eks. Egon og Graffi, men fortsatt avslappet og ikke stivt? Litt sånn mellomting.

Ja, såvidt jeg husker var den det (er 4 år siden jeg var der)! Og vi får håpe at det med kremen var en engangsgreie ;-)

Skrevet

Graffiti ok men noe trege med servering og å fylle på ved bestilling av grillfest. Egon og Peppes føler jeg er ganske dårlige. Synes det er dyrt og maten smaker masse produsert.

Noen som har fått prøvd nye fridays??

Skrevet

Bær og bar/bare blåbær har god pizza, men forferdelige drinker (styr unna drinken bærtur, måtte ha i 2 ss sukker for å klare å drikke den).

Peppes Pizza er en klassiker med god pizza.

Jeg er faktisk uenig :) Har ikke vært på bare blåbær så ofte, men jeg synes drinkene er gode der. Har ikke prøvd bærtur, men Daiquiriene er kjempegode. Det er veldig spesielt med Blueberry Daiquiri, men den funker. Jordbær er bedre.. Det er en stund siden jeg var der nå, men husker de hadde bra småretter til flere personer. Altså da tallerkener med mye forskjellig på - løkringer, chips, dip, kyllingvinger, grønnsaker osv. Avslappende og koselig lokale med bittelitt for stressa ansatte.

Peppes Pizza og Dolly Dimples har jeg dårlig tro på. Pizzaene og brusen er dyre og absolutt ikke verd prisen. Jeg vil heller anbefale å prøve en av de mange italienske pizzarestaurantene eller Pizzabakeren. Når det er sagt var jeg kjempefan av Peppes før, men et eller annet har forandret seg. Har også flere ganger opplevd at bestikk og glass ikke er helt rene, noe som definitivt trekker ned.

Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5

Skrevet

Jeg har fortsatt til gode å være fornøyd etter et besøk på Frati: Utrolig dårlig service (glemmer å gi bestillingen videre til kjøkkenet, kommer med feil mat), dårlig mat (nesten rå, "grillet" fisk, overkokte grønnsaker og tørre kyllingfileter) og veldig varierende kvalitet på maten (blåskjellene (som faktisk kan være dødsgode) smaker innimellom så og si ingenting!). Går dit aldri av fri vilje, kun hvis det er gjennom jobben/venner eller noe og det allerede er bestemt.

Skrevet

Sushime har byens beste sushi!

Uenig! Jeg synes risen på Sushime er helt feil. Jeg har bestilt tre ganger og synes ikke riskvaliteten er riktig. De jeg har spist sammen med er enige. Den er enten helt steinhard, som om den er gammel, eller så ramler risen i småbiter så bitene er umulige å få i munnen. Har bare spist take-away, så har ikke fått mulighet til å klage til restauranten. Det ironiske er at de reklamerer med at de har byens eneste ekte sushikokk med den riktige syvårige utdanningen...

Skrevet

Jeg er faktisk uenig :) Har ikke vært på bare blåbær så ofte, men jeg synes drinkene er gode der. Har ikke prøvd bærtur, men Daiquiriene er kjempegode. Det er veldig spesielt med Blueberry Daiquiri, men den funker. Jordbær er bedre.. Det er en stund siden jeg var der nå, men husker de hadde bra småretter til flere personer. Altså da tallerkener med mye forskjellig på - løkringer, chips, dip, kyllingvinger, grønnsaker osv. Avslappende og koselig lokale med bittelitt for stressa ansatte.

Peppes Pizza og Dolly Dimples har jeg dårlig tro på. Pizzaene og brusen er dyre og absolutt ikke verd prisen. Jeg vil heller anbefale å prøve en av de mange italienske pizzarestaurantene eller Pizzabakeren. Når det er sagt var jeg kjempefan av Peppes før, men et eller annet har forandret seg. Har også flere ganger opplevd at bestikk og glass ikke er helt rene, noe som definitivt trekker ned.

Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5

Nå har jeg bare smakt den ene drinken da, så det kan jo hende at de andre er litt bedre ;-)

Og så har jeg bare smakt pizza, men nå fikk jeg lyst til å smake det du nevnte! Hørtes godt ut!

Dolly-pizzaen smaker dritt, men jeg liker peppes sin veldig godt! Pizzabakeren glemte jeg, den er den aller beste!

Skrevet

Uenig! Jeg synes risen på Sushime er helt feil. Jeg har bestilt tre ganger og synes ikke riskvaliteten er riktig. De jeg har spist sammen med er enige. Den er enten helt steinhard, som om den er gammel, eller så ramler risen i småbiter så bitene er umulige å få i munnen. Har bare spist take-away, så har ikke fått mulighet til å klage til restauranten. Det ironiske er at de reklamerer med at de har byens eneste ekte sushikokk med den riktige syvårige utdanningen...

Åå, den er jo så god! Både fisken og risen har vært perfekt de gangene jeg har spist der!

Men hvilken sushi liker du best? Har ikke smakt over alt, så vil gjerne ha tips til en som er enda bedre!

Skrevet

Åå, den er jo så god! Både fisken og risen har vært perfekt de gangene jeg har spist der!

Men hvilken sushi liker du best? Har ikke smakt over alt, så vil gjerne ha tips til en som er enda bedre!

Blæ ;)

Jeg synes Kos og Sushibar er best.

Skrevet
Jadab i Brattørgata er min favoritt. God indisk mat. Og en av få restauranter i byen som har et godt utvalg i vegetarmat.
Skrevet

Min favoritt på helt vanlige dager er Bangkok Caféi dronningens gate. Det er rimelig, og jeg har alltid vært veldig fornøyd med maten. Dessuten er damene på kjøkkenet himla søte.

Sushibar har skikkelig bra sushi, Pair-A-Dice har bra burgere og Lille på torget har god pizza. Den sistnevnte hadde studentrabatt på pizza før, men det er jeg ikke helt sikker på om de har lenger.

• Liker 1
Skrevet

Bankok Cafè har god mat til greie priser ja. :jepp:

Skrevet

Bankok Cafè har god mat til greie priser ja. :jepp:

Jeg syns prisen er for stiv ift hva man får.

Når det kommer til Jadab har de tapt seg fryktelig etter at de byttet lokale.

Pizzaen på Bare Blåbær er som flatbrød med smeltet ost, men jeg syns de kan ha gode salater der. I tillegg er det god juice på Bær og bar.

Anonym poster: 973d01ad0188bd5a84be77182e9f36eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...