AnonymBruker Skrevet 29. september 2012 #1 Skrevet 29. september 2012 Nå har jeg lett etter denne typen tråd en stund uten å finne den. Beklager om det allerede finnes en slik tråd, men de eneste jeg fant er gamle. Dette er en tråd for å anbefale restauranter i Trondheim, eventuelt advare mot dem. Jeg kan starte Grønn Pepper Grønn Pepper finner du i Fjordgata 7, og det er en restaurant med fokus på tex-mex. Prisene er helt greie. En hovedrett ligger vel vanligvis på mellom 200-300 kroner. Nå har jeg ikke smakt så veldig mye av det som er på den nyeste menyen, men min favoritt er Blackened Steak - sterk ytrefilet med sennepssaus. Det er nok noe av det beste jeg noen gang har fått servert på restaurant. Alle rettene jeg har kjøpt på Grønn Pepper har vært verd pengene. Servicen er ikke helt topp. De er raske med å finne bord, men det virker som servitørene glemmer at du er der til tider. Har slitt med å få påfyll på vann og å få betale flere ganger. Lokalet er fint og passer temaet. Alt i alt en bra restaurant, som kunne ha blitt enda bedre med litt mer serviceinnstilte servitører. Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5 2
Gjest Tekola Skrevet 29. september 2012 #2 Skrevet 29. september 2012 Bra initiativ! Jeg kan komme med tre av mine favoritter, i hvert fall! Matute i Fjordgata. Åpningstidene er litt... fleksible. Men maten er helt fantastisk! De har en helt legendarisk kyllingburger der! Kjempegod! Prisene ligger vel under 200 mener jeg å huske. Stemningen er veldig fin og intim og betjeningen er veldig trivelig. Szechuan Restaurant i Olav Tryggvasonsgate. Kjempegod kinamat! De har varianter fra to provinser, så man kan både få sterk mat og litt mildere. Servicen er også topp og man kan få hovedretter til mellom 200 og 300 kroner. Det er dit vi drar når vi virkelig skal kose oss! Lokalene er også veldig fine, god stemning der! Og servicen er også veldig bra! Bryggen Asian Cooking på Bakklandet, ved Gamle Bybro. De har den beste sushien jeg har spist her i byen. Spesielt laksen er av en annen verden! De kan blant annet sette sammen et fat med nigiri, maki og annet ut ifra hvor mye hver enkelt hadde tenkt til å betale. Det har fungert veldig bra for vennegjengen når vi har vært der, i hvert fall! Lokalet er veldig stilig innredet og det føles ikke trangt der, selv om det nok ikke er av de største i Trondheim. Servicen er også god, og de ansatte har vist stor innsikt i menyen de gangene jeg har vært der, i hvert fall!
KristineS Skrevet 29. september 2012 #3 Skrevet 29. september 2012 Som student har jeg mest erfaring med litt rimeligere plasser og da kommer Kina Garden langt oppe på lista. Veldig god kinamat til billige priser. Og servicen er knall. Her virker det som om vann og ris omtrent fyller seg opp på magisk vis. Det er selvfølgelig ikke noen toppklasse restaurant og du finner igjen de vanlige kinamat rettene. Men maten er god og servicen og prisene gjør at jeg har vært der flere ganger. Har betalt under 300,- for både forrett, hovedrett, dessert, drikke til maten og kaffe =) 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 To Rom og Kjøkken har fantastisk mat og fantastisk service. Noe upersonlige lokaler med litt liten avstand mellom bordene. Ai Suma har fantastisk mat og god service. Veldig fine lokaler, men grusomt dårlige sittebenker/sofaer og man sitter omtrent oppi matfatet til nabobordet. Frati har veldig god mat, og god service. Svært sjarmerende og koselige lokaler. Bakgården har veldig god tapas og passe god service. Fine lokaler, men noen av bordene er plassert rett ved utgangsdøra og er ikke et sted jeg ville sittet. Khao Thai har god thaimat, og veldig søte servitører. Høyt prisnivå i forhold til forventningene når det gjelder thaimat. Fine lokaler. Jonathan Mat & Vinkjeller har passe god mat, men servicen er helt elendig. Sure servitører som ikke presenterer dagens meny, og følger dårlig opp ved bordet. Akustikken er også helt forferdelig der, om det er mye folk blir det veldig høyt støynivå. Anonym poster: e65a62b1a5214ca0d03e9a4699badc28
Fantomina Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) . Endret 23. februar 2015 av Fantomina 1
Isrose Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Hvis man skal unne seg litt ekstra er CREDO, Emilies og 5 bord gode. Disse har typisk fastsatt meny basert på tilgjengelige råvarer, men man kan velge hvor mange retter man vil spise. Har spist god og spennende mat på alle disse med tilhørende vinpakke. Champagnelunsj på 5 bord på lørdag er også verdt et besøk. Ellers har jeg god erfaring med Renaa: Matbaren fra Stavanger og nå har de også åpnet restaurant på Solsiden. Jeg har spist lunsj her en gang frem til nå og det var enkel, men god og hjemmelaget mat. Prisene ligger på 2-300 kr for en hovedrett.
Gjest Bella90 Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 Graffi: Helt sykt gode burgere. Annbefales også å kjøpe grillfest hvis man er flere, da får man ei svær fjøl full av mat, alt mulig! Må nok skryte litt ekstra av Graffi på solsiden siden eksen min jobber som kokk der. Peking house: Elsker maten der! Er alltid så mett når jeg drar der i fra at det gjør vondt. Kjempe hyggelig personale er det også der.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 Graffi - både Solsiden og Midtbyen. Veldig god grillmat. Spesielt Jackburgeren er god. Midt på treet prismessig. Noe slapp service. Har opplevd at deler av bestillingen blir glemt flere ganger. Det kan ta være en time ventetid på maten (på Solsiden) uten at man blir informert om det. Jeg vil kalle det ekstremt slapp service. Opplever som oftest fjortisjenter som helst vil stå bak disken og slarve med kollegene, og som omtrent ikke ser på deg når de kommer for å ta bestillingen. Å få betalt er ikke enkelt, ender som regel opp med å gå bort til disken og betale der. Men - gode burgere! Anonym poster: e65a62b1a5214ca0d03e9a4699badc28 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 Når det gjelder Graffi er jeg enig i at det ikke er noe bra service. Jeg har ikke prøvd den på Solsiden, men den i mitbyen. Servitørene var rett og slett sure og relativt treige. Grillfesten alle skryter av skuffet meg. Mye av kjøttet var veldig godt, men med en iskald dårlig salat og annet tilbehør som virket litt vassent ble det ikke så bra. Salaten må jo ha kommet rett fra kjøla.. Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 XO, kinesisk restaurant i Kjøpmannsgata Jeg hadde på forhånd hørt at de skal ha en veldig bra og billig buffet, men da jeg kom dit var den over slik at jeg bestilte meg vanlig middag. Lokalet er lite og intimt, og jeg trives godt med vindusplass med god utsikt. Servitørene var veldig blide og søte, men vi hadde litt språkproblemer med den ene av dem. Prisene var slik jeg husket dem ganske lave. Når det kommer til maten har jeg ingenting å skryte av, dessverre. Min kjæreste kjøpte seg innbakt svin, og det var så harde biter at vi hadde problemer med å skjære gjennom skorpa og kjøttet. Jeg bestilte kylling med hvitløk- og chillimarinade, og selv om jeg så at det var biter av hvitløk og chilli på kyllingen så smakte den rett og slett ingenting. Grønnsakene var slappe og smakte lite. Alt i alt en dårlig opplevelse for min del, men har som sagt hørt fra flere at buffeten der er kjempebra. Men etter denne opplevelsen drar jeg neppe tilbake med det første. Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 XO, kinesisk restaurant i Kjøpmannsgata Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5 Vi bestilte take-away derfra, og fant verdens største, tjukkeste, krøllete svarte hår midt i maten Ingen av oss har mørkt hår så det kunne ikke være fra oss..... Aldri mer mat fra XO, disgusting!!! Anonym poster: e65a62b1a5214ca0d03e9a4699badc28 1
Surriball Skrevet 5. oktober 2012 #12 Skrevet 5. oktober 2012 Sesam ved Samfundet er obligatorisk. Bedre burger skal man lete lenge etter. Egon i Tyholttårnet. Eviglang kø hvis du ikke har bestilt bord noen dager på forhånd, og noe slapp service. Men det er veldig kult å ha så god utsikt over byen, samtidig som at restauranten snurrer - en omdreining per time. Sabor - tapasrestaurant rett ved Bybroa. Utrolig god mat til rimelige priser! Nam!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #13 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg syns også AiSuma har vært en skuffelse, gang på gang. Heldigvis har jeg ikke betalt selv Sesam har tørr burger. Graffi sin er ok men alltid vanskelig å få betalt og servicen burde vært mye bedre. Asiatisk mat i Trondheim er overpriset ift hva man får. Frati har virkelig tapt seg. Den italienske på nordre glimter til i ny og ne. Bryggen asian cooking er kjedelig når man ser bort fra Sushien. Jeg syns det er få plasser i byen som faktisk er verdt pengene, men Credo liker jeg. De hadde før (sikkert enda også etter oppussingen håper jeg) "dagens" der på ukedagene til en rimelig penge med gode råvarer. Anonym poster: 973d01ad0188bd5a84be77182e9f36eb
-Englefjes- Skrevet 6. oktober 2012 #14 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg leter kontinuerlig etter gode restauranter i Trondheim, det er ikke mange av dem. Credo er supert, og jeg liker også To rom og kjøkken. 5 bord har jeg ikke testet ut, og Emilies er det flere år siden jeg spiste på. Emilies var svært bra da, og ut i fra denne tråden ser det iallefall ikke ut til at de har tapt seg! Ai Suma er virkelig ikke verdt pengene. Nok en restaurant som prøver å gi seg ut for å være bedre enn den er. Ok råvarer, men maten er kjedelig. Jeg har riktignok bare spist der én gang, men når jeg da fikk lunken blåskjellsuppe i tillegg til at det var plastbiter (!) i isen jeg fikk til sjokoladefondanten, frister det overhodet ikke tilgjentakelse. Fikk stor unnskyldning og ganske mye avslag på prisen, men jeg kommer ikke til å spise der igjen. Jeg synes Graffi har ok burgere, og Bare blåbær har grei italiensk pizza. Bakgården har grei tapas, men ganske kjip pizza. I grunnen er jeg selv mest på utkikk etter gode mellomsjiktrestauranter. Skal jeg spise skikkelig god mat, drar jeg på f.eks Credo, men når vi bare skal ut og spise på en onsdag og vil ha god og ærlig mat, er det ikke så mye å hente i Trondheim har jeg inntrykk av. Jeg er imidlertid spent på Renaa, og skal teste den ut snart.
KristineS Skrevet 6. oktober 2012 #15 Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Ser mange her nevner Graffi når det komme til burgere. Jeg for min del synes Pair-a-dice kommer mye lengre opp på burgerne. Men på Graffi er jeg veldig glad i grillfesten deres. Spiste den sist i går og så godt som alt er kjempegodt =) Har forresten ikke hatt noe problem med servicen på Graffi. Har kun spist på den på solsiden og de gangene jeg har vært der har vi aldri følt vi har blitt glemt. Ofte servitører som kommer for å høre om alt er bra eller om vi trenger noe mer, og ikke noe problem å få tak i noen for å betale. Hyggelige og i godt humør har de og vært. Endret 6. oktober 2012 av kristines1990 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2012 #16 Skrevet 6. oktober 2012 Pair-A-Dice! Trondheims beste burger. Anonym poster: 9fe76e1b3630e608220fc24363d57079
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #17 Skrevet 7. oktober 2012 Big Horn Steak House på Ravnkloa. Synes kjederestaurantene kan få en plass her også.. Jeg var skikkelig fan av Big Horn for noen år tilbake. Porsjonene var generøse i forhold til pris, og maten var knallgod med masse tilbehør. Jeg er derimot ikke spesielt imponert lenger. De har endret på menyene flere ganger, og du ender opp med å få en biff med noen få maiskorn, og poteter ved siden. Skal du ha grønnsaker så må du betale ekstra (!!!). Lokalene skal de ha skryt for, og de gangene jeg har vært der har det vært lett å få bord kjapt. Servitørene er også helt greie, men maten kommer kanskje litt treigt. Absolutt ingen plass jeg kommer til å dra for å spise biff mer. I alle fall ikke før de får endret menyen. Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #18 Skrevet 7. oktober 2012 Toscana pizzarestaurant på Nardo. Mellom Statoil og Biker Shop/Purple Pain. Jeg skriver pizzarestaurant siden det er den de tydeligvis selger mest av. Jeg har prøvd å kjøpe noe annet enn kebab og pizza der en gang, og det var skuffende. Kebaben og pizzaen er derimot kjempegode! Og samboeren skryter vilt og uhemmet av burgeren. Lokalene er slik som pizzarestauranter bruker å være - helt ordinære og bra for formålet. Selv om ikke alle ansatte er like flinke til å snakke norsk føler jeg meg alltid godt mottatt, og de er alltid blide og trivelige Pizzaene koster mellom 70 og 115kr for en medium, som etter min mening er akkurat passe til to personer. Pris på stor varierer fra 130 til 215kr. Gode priser i forhold til hva du får. De har også god bearnaisesaus som passer til pizzaen. Bortsett fra Pizza Hut er nok dette den pizzarestauranten jeg er mest fornøyd med. Anonym poster: 8a93c90b408806c4f04941efa51040d5 1
Tropic Skrevet 7. oktober 2012 #19 Skrevet 7. oktober 2012 Ser her at mange ikke liker Ai Suma, noe som overrasker meg, da jeg ELSKER resturanten! Jeg har vært der flere ganger, og alltid fått utrolig god mat, og god service. Jeg spiser som regel pepperstek madagaskar, eller noe sånt, og elsker deg retten!! De er litt dyre, men jeg synes de er verdt pengene! Hver gang vi skal feire noe, så er det dit vi drar!
Wildy Skrevet 7. oktober 2012 #20 Skrevet 7. oktober 2012 Viva Italia på Moholt. Standard pizzaresturant; med beliggenhet midt i smørøyet for studenter. Hyggelig betjening.Standard meny med pizza, pasta, kebab ol, helt grei mat og snille priser. Men... den grillede laksen er kjempegod! Og stooor porsjon! Triller jo omtrent ut av lokalene etterpå.:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå