Gå til innhold

Får ikke til gode rundstykker.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg prøver å lage de litt grove, men uansett hva jeg gjør så blir skorpen steinhard, og separerer seg fra resten av rundstykket. Noen sm har noen gode tips til hvordan jeg får til å lage gode rundstykker som kan fryses ned?

Gjerne med teskje :sjenert:

Anonym poster: 21e1f77b9c967bfe8fcde269eeba327f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å lage de litt grove, men uansett hva jeg gjør så blir skorpen steinhard, og separerer seg fra resten av rundstykket. Noen sm har noen gode tips til hvordan jeg får til å lage gode rundstykker som kan fryses ned?

Gjerne med teskje :sjenert:

Anonym poster: 21e1f77b9c967bfe8fcde269eeba327f

Kan du skrive ned oppskriften, så kanskje du får hjelp. Litt vanskelig å se hva som blir feil uten oppskriften. Steketiden og temperatur også.

Skrevet

Grove seter-rundstykker (35-40 stk)

200 g smør

1 liter melk

75 g gjær

3 ts salt

2 ss sukker

200 g havregryn

300 g sammalt hvete

900 g hvetemel

Smelt smøret og hell i melken, varm til 37 grader. Rør gjæren ut i litt av væsken. Tilsett resten av ingrediensene og elt til en blank og smidig deig. Dekk bollen med plast og la heve til dobbel størrelse. Elt deigen lett og del i 35-40 emner som trilles til rundstykker. Sett på stekebrett, dekk til og etterhev ca 20 minutter. Pensle med egg, og stek på midterste rille ved 225 grader i ca 15 minutter. Avkjøl på rist.

Disse pleier jeg å lage, har fått mye skryt for de. Oppskriften er klippet og limt herfra: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=138965 Så det er ikke jeg som skal ta på meg æren, men Arkana :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Anbefaler Arkana's rundstykker som er postet over her, de er kjempegode og luftige! Har bakt de flere ganger, senest i dag. :)

Skrevet

Av og til lurer jeg på om Arkana noen gang har lagt ut en oppskrift som ikke er god? :lol:

• Liker 1
Skrevet

I likhet med surfot er jeg begeistret for brytebrødene fra Trines matblogg! Jeg pleier å lage grovt matpakkebrytebrød.Syns disse er superenkle å lage, de trenger lite elting og heves i langpanne. Og de smaker godt! Veldig greie å ha frosne til enhver tid :)

Skrevet

Av og til lurer jeg på om Arkana noen gang har lagt ut en oppskrift som ikke er god? :lol:

Jeg tror ikke det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...