Gå til innhold

Erfaringer med Ryan Air?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser det er oppretta mange tråder her inne om ryan air men fant ikke noen som er av nyere dato.

Er det noen som vet hvilke kostnader som kommer i tillegg til flybilletten?Det har vært endel negativt om de i media i tillegg så jeg er litt skeptisk..

Videoannonse
Annonse
Gjest rosakatten
Skrevet (endret)

.....

Endret av rosakatten
Skrevet

Tror de tar ca 400,- hvis du har vært så idiot at du ikke har klart å skrive ut boardingkortet hjemme....

• Liker 1
Skrevet

Ryan Air har superbillige priser, så et sted må de jo få inn pengene på. Og det gjør de ved å legge skyhøye avgifter dersom du ikke følger "reglementet". Men dersom du skriver ut boardingpasset selv, og veier bagasjen din på forhånd så du veit at du ikke har overvekt (vær obs på at dette også gjelder håndbagasje, for enkelte steder veier de den også), er nøye når du bestiller (les alt med liten skrift!) og når du skal dra, så går det helt fint ;)

Jeg har flydd med ryan air noen ganger, og syns det har fungert bra..

• Liker 1
Skrevet

Fløy med de for to uker siden, betalte ca 400 pr innsjekket bagasje, og ca 50,- for selve flyturen.

Har flydd med de flere ganger de siste årene, med og uten barn og med og uten innsjekket bagasje. Har aldri hatt noen problemer, men har da også alltid skrevet ut boardingkort selv, pluss hatt hpndbagasje som følger deres regler :)

Skrevet

Foruten billetten tror jeg det er minst to kostnader du ikke slipper unna - kredittkortavgift og avgift for innsjekk på internett., på 55 kroner hver.

Jeg fløy med dem 2 ganger tidligere i sommer, og avgiftene koster mer enn flybilletten. 180 kroner hver vei, hvorav 70 kroner var flybilletten og 110 kroner var avgifter.

Innsjekket bagasje droppet jeg, da de skulle ha mer for å frakte en koffert enn hele meg.

Skrevet

Har flydd mye med Ryanair og har aldri hatt noen problemer, bortsett fra den ene gangen jeg skrev ut feil boarding kort (med det hadde jeg nok bare seg selv å takke for). Måtte betale 400kr for nytt boarding kort. Kan ikke si noe negativt om Ryanair! De har aldri vært forsinket, innstilt eller mistet bagasje. Men ja, du må følge deres regler for å kunne fly billig!

Skrevet

Foruten billetten tror jeg det er minst to kostnader du ikke slipper unna - kredittkortavgift og avgift for innsjekk på internett., på 55 kroner hver.

Jeg fløy med dem 2 ganger tidligere i sommer, og avgiftene koster mer enn flybilletten. 180 kroner hver vei, hvorav 70 kroner var flybilletten og 110 kroner var avgifter.

Innsjekket bagasje droppet jeg, da de skulle ha mer for å frakte en koffert enn hele meg.

Vi var fire jenter på tur til Krakow i våres, vi betalte 755kr totalt (tur/retur) og da hadde vi to kofferter á 15kg. Latterlig billig, så om jeg måtte betale kredittkortavgift og noe mer avgift så spiller det ingen rolle når totalprisen er så lav alikevell.. ;)

Skrevet

Takk for gode råd og erfaringer :takke: Da skal jeg prøve å huske på alt for å ikke måtte betale en formue,men det er sant det du sier ma. B, at når det er så billig i fra før så gjør det ikke så mye å betale litt ekstra :Nikke:

Skrevet

Helt greit å bruke hvis du kun har håndbagasje, men jeg som reiser med minst ett kolli holder meg langt unna. De er så rigide at jeg rett og slett ikke orker, og med alle disse tilleggene de har så blir de gjerne like dyre, eller dyrere enn Norwegian uansett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har flydd en del med ryanair og aldri hatt noen problemer:)

Skrevet

Jeg har flydd en del med dem, og har aldri hatt problemer (en gang har bagasjen blitt sendt til feil sted, men det var pga feil fra bakkemannskapet på Torp, og RyanAir fikk uansett ordnet opp i det)

Det er viktig at man holder seg til reglene deres når det gjelder størrelse på bagasje osv. Du får bare komme ombord med EN håndbagasje for eksempel. Kjøper du noe på taxfree må det få plass i håndbagasjen også

For å finne korrekt pris kan du bare prøvebooke en billett (men avbryte før betalingen). Som en generell regel bruker jeg å tenke at den første billettprisen kan dobles hvis man reiser med bagasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...