Gå til innhold

Flytte til Tyrkia, trenger tips og råd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nå fått ett jobbtilbud i Tyrkia gjennom ett norsk selskap. Jeg har lenge letet etter en fin jobb der nede, rett og slett for jeg ønsker å bo der. Så nå er endelig mulighetene der.

Men det jeg lurer på er hvordan jeg skal frå fram. Vi må jo ha visum for å komme inn i landet, og et turistvisum som man får på flyplassen varer kun for 90dager. I og med at jeg kommer til å bo der opp til flere år så trenger jeg vell en botilatelse eller noe i den duren? Blir litt slitsomt å må fornye visumet for hver 3mnd.. Så hva bør jeg søke om, og hva trenger jeg av evt papirer osv å få tillatelse til å være der?

Jeg kommer ikke til å kjøpe leilighet på starten, så blir å leie inntil videre.

Hva annet trenger jeg for å bo der, er det nødvendig at jeg oppretter tyrkisk konto osv? Jeg er helt blank på dette da jeg ikke har vært borti dette i før, så blir mange dumme spørsmål her nå:P

Lurer også hva dere vil anbefale av abonnement der nede? Jeg kommer til å tekste og ringe en del hjem også, så vil ha noe som egner seg for begge deler.

Kom gjerne med andre tips og råd da jeg er helt blank. Får sikkert en del info av arbeidsgiver når vi skal snakke mere om jobben imorgen, men ønsker å ha en viss aning på hva jeg trenger.

Unnskyld for rotete innlegg, men det ble bare slik nå.. På forhånd, takk for svar:)

Anonym poster: 2b1cecfb0ac149426444c335ac8104d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at arbeidstillatelse er noe arbeidsgiver ordner for deg og at de også er behjelpelig med bolig.

Er det som er vanlig, ihvertfall.

Anonym poster: 9e5fa5663724d6f841a70852ad7d879d

Skrevet

Bolig er ikke ett problem, det ordner seg. Men tenker på hva jeg trenger for å være der i landet? Altså, noen spesielle papirer jeg trenger elns?

Arbeidstillatelse regner jeg med de ordner ja:) men er bare alt det andre jeg tenker på.. ?

Skrevet

Sånn som oppholdstillatelse osv

Skrevet

Hvis dette er et seriost jobbtilbud er det selskapet du skal jobbe for som ordner alt dette. De kan fortelle deg hva du trenger og hvordan du ordner arbeidsvisum.

Skrevet

De driver ett stort boligfirma i Tyrkia, så ja.

Tingen er det at de kun har nevnt jobben, så vi har ikke fått snakket sammen videre om det. Derfor skal vi ha en samtale ang stillingen osv imorgen. Men jeg ønsker bare å ta til meg litt info ang oppholdstillatelser osv, så jeg ikke bare står der som ett stort spørsmålstegn.. Mye som må ordnes før jeg kan flytte nedover vil jeg tro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...